Csődbe ment a nagy orosz légitársaság

Nem sikerült megmenteni a Transzaero orosz légitársaságot, a tárgyalások résztvevői után az orosz kormány is jóváhagyta csütörtökön a csődeljárás megindítását - jelentette az Interfax orosz hírügynökség.

Egy hónappal ezelőtt még azt jelentették be, hogy Oroszország legnagyobb légitársasága, az Aeroflot 1 rubelért megvásárolja elsőszámú hazai versenytársa, a súlyos pénzügyi nehézségekkel küzdő Transzaero részvényeinek 75 százalékát plusz egy részvényt.

Bár kormányzati jóváhagyást élvezett a terv, végül három ok miatt meghiúsult. Először is a légitársaság részvényesei nem tudták konszolidálni a 75 százalék plusz egy részvényből álló pakettet, másodszor a Transzaero hitelezői nem fogadták el a javasolt adósságátütemezési tervet, végül pedig a pénzügyminisztérium nem volt hajlandó biztosítani a korábban megígért 85 milliárd rubeles állami hitelgaranciát az adósságátütemezéshez.



A szentpétervári székhellyel működő Transzaerót 1990-ben alapították, első járatukat 1991 novemberében indították el Moszkva és Tel-Aviv között. Jelenleg 103 útvonalon teljesítenek menetrend szerinti és charter járatokat. Flottájuk 97 gépből áll és 64 további gépre, köztük négy Airbus A380-asra van rendelésük, ezekből kettőt még idén átvettek volna.

A Transzaero és az 1923-ban alapított Aeroflot sok hazai és külföldi útvonalon is versenytárs volt. Az Aeroflot az idei első hét hónapban 14,6 millió, a Transzaero pedig 7,5 millió utast szállított.

Az orosz légitársaságok erősen megszenvedik a hazai gazdaság válságát: a belföldi járatok ráfizetésesek, a jól jövedelmező nemzetközi járatokon pedig csökkent az utasok létszáma. Ennek következményeként az orosz légitársaságok összesített vesztesége mintegy 30 milliárd rubelre (461,18 millió dollárra) emelkedett tavaly az előző évi 4,7 milliárd rubelről.

Az Aeroflot az idei első fél évben 3,54 milliárd rubeles (54,2 millió dolláros) veszteséget ért el, szemben a tavalyi első féléves 1,91 milliárd rubellel, miközben az utasok száma 8,7 százalékkal emelkedett.

A Transzaero utasainak létszáma 2,7 százalékkal emelkedett az első fél évben, vesztesége pedig 8,57 milliárd rubel (131,2 millió dollár) volt. Rövid lejáratú hiteleinek összege június végén 45,8 milliárd rubelt, a teljes adóssága pedig 67,5 milliárd rubelt, azaz több mint 1 milliárd dollárt tett ki.

Forrás: MTI


Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France

Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France  

Az előzetes elképzelések szerint január 25-én újraindítja tel-aviv-i járatait az Air France, a Transavia France január 28-tól repülhet ismét a közel-keleti térségbe.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között

Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között 

Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál

2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál 

A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren

Gigaméretű napelempark a római reptéren 

Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.