Debrecenből indít járatot a Lufthansa

Debrecen és München között indít járatot jövő áprilisban a német Lufthansa légitársaság, a cég hetente háromszor közlekedtet gépeket a két város között - közölte Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai regionális igazgatója hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.

Új magyarországi célállomást vesz fel a Lufthansa a 2016-os nyári menetrendbe: Debrecenbe indít járatot a német légitársaság. A München és Debrecen közötti járat 2016. április 11-étől hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken repül majd, az útvonalon pedig egy Bombardier CR 9-es típusú gép közlekedik 98 férőhellyel, üzleti és turista osztályos kialakításban. A járat 9:45-kor száll fel Debrecenből és 11:25-kor landol Münchenben, a bajor fővárosból induló utasok 7:30-kor szállnak fel és 9:05-kor érkeznek a cívisvárosba. A Debrecenből induló utasok 130 müncheni csatlakozás közül választhatnak rengeteg célállomás felé.

„Örömünkre szolgál, hogy újabb úti célt vehettünk fel a Magyarország és a Lufthansa Csoport négy légi csomópontja közötti járatok listájára. Kelet-Közép-Európában Debrecen az egyetlen új állomás útvonalhálózatunkban, ami jól érzékelteti magyarországi fejlesztési aktivitásunkat. Biztosak vagyunk benne, hogy a Debrecenből induló és oda érkező utasok nagyra értékelik majd szolgáltatásainkat mind a fedélzeten, mind pedig a színvonalas müncheni csomópontban” – nyilatkozta Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport Kelet-Közép-Európáért felelős regionális igazgatója.
Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter úgy fogalmazott: „Azzal, hogy a Lufthansa új járatot indít Debrecenbe, hozzájárul a repülőtér regionális szerepének felértékelődéséhez. Úgy gondolom, ez a lépés egy pozitív visszaigazolás. A piac visszaigazolása a kormány elkötelezettségére, amellyel azt támogatja, hogy a Debreceni Nemzetközi Repülőtér a térség legversenyképesebb repülőterévé nője ki magát.”

 

A müncheni repülőtér mintegy 35 kilométerre északkeletre fekszik Bajorország fővárosától, Münchentől. A kifejezetten a Lufthansa számára épített 2-es terminálon a légitársaság Star Alliance partnereivel osztozik. Az ismert Skytrax intézet rangos „World Airport Awards” díjprogramjában ismét a 2-es terminált választották a világ ötödik legjobb légi termináljának. Ez a létesítmény kapta a legmagasabb pontszámot az utazási élmény és a kényelem szempontjából. A pihenőterek kategóriájában a 2-es terminál a harmadik helyen áll a világon Szingapúr és Szöul után. Az utasok a pihenő övezetről és a szórakoztató programról is elismerően nyilatkoztak. A 2-es terminál különösen népszerű transzferterminálként – ebben a kategóriában a világ nyolc legjobb légi termináljának egyike. Bár kialakítását tekintve elsősorban a csomóponti forgalom kiszolgálására készült, az utasok 30 perc minimális átszállási idővel válthatnak az egyik járatról a másikra. A világ öt legjobb légi terminálja közé sorolt bajorországi létesítmény Európában elsőként kapott ötcsillagos minősítést a Skytrax intézettől.

A müncheni repülőtér 2016 áprilisában megnyíló új szatellit terminálja sokféle új és vonzó szolgáltatással várja az utasokat. Az otthonos környezetet teremtő müncheni terminállal kétszeresére nő az utasok pihenését, felfrissülését szolgáló kényelmi terek alapterülete.

Rekordszámú utast szállított a Lufthansa Csoport Magyarországon 2015-ben

Tovább nőtt a Lufthansa Csoport Magyarországon: a Csoport négy légitársasága, a Lufthansa, az Austrian Airlines, a SWISS és a Brusseles Airlines 2015 első kilenc hónapjában több mint 1 millió utast szállított, amely bő 7 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakának eredménye. A növekedés ütemét jól jelzi, hogy 2015 januárja és szeptembere között közel annyian választották a Lufthansa Csoport járatait, mint 2014-ben egész évben. Az egyes légitársaságok közül a Lufthansa mintegy 632 000, a SWISS közel 156 000, az Austrian Airlines 88 000, míg a Brussels Airlines 154 000 légi utast üdvözölhetett a Budapestről induló, vagy oda érkező járatai fedélzetén az első kilenc hónap során. Hasonlóan jó eredményről számolhat be a Germawings/Eurowings a Budapest és a német városok közötti járatain, a légitársaság a bővülés üteme alapján a tavalyi 280 000 utas után idénre már 400 000 utassal számol.

 

A legnagyobb növekedést a tavalyi év után ismét a Brussels Airlines érte el: a légitársaság utasforgalma 28 százalékkal magasabb, ráadásul kilenc hónap alatt több utast szállított 2015-ben, mint 2014 egészében. A Lufthansa is 7% feletti növekedést mondhat magáénak.

A Lufthansa Csoport négy légitársasága összesen heti 115 járatot közlekedtet Budapest és Frankfurt, München, Zürich, Bécs illetve Brüsszel között, míg a Germanwings/Eurowings pedig 33 járatot üzemeltet a magyar főváros és Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, valamint Köln-Bonn között. A 2015-ös évben a Germanwings/Eurowings utasaival együtt a második legnagyobb utasforgalmat adó légitársaság-csoport lett Magyarországon.

„Örvendetes a Lufthansa Csoport további dinamikus fejlődése a magyar piacon, különösen a Lufthansa és a Brussels Airlines növekedése figyelemreméltó, amelyet piacvezető szerepünk is visszaigazol. Utasaink értékelik a magas szintű kiszolgálást, illetve az utasok igényeihez igazított menetrendet, amely következtében például Brüsszelbe immár napi három járattal lehet kényelmesen eljutni.” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője. „Különösen az amerikai kontinensre irányuló forgalom nőtt, az észak-amerikai útvonalon pedig továbbra is a Csoportunk szállítja a legtöbb utast Magyarországról” – tette hozzá.

 

Új marketing menedzser a Lufthansa budapesti irodájában

Tóth Borbála személyében új marketing menedzser látja el a Lufthansa Csoport budapesti marketingfeladatait. A fiatal szakember a Magyar Turizmus Zrt.-től érkezett, ahol nemzetközi marketinggel, rendezvényekkel és sajtóutak szervezésével foglalkozott, előtte a hotelszakmában szerzett tapasztalatokat külföldön. Tanulmányait a Budapesti Corvinus Egyetemen végezte turizmus-vendéglátás alapszakon és vállalkozás-fejlesztés mesterszakon, illetve a PPKE spanyol szakán. Tóth Borbála Mati Beatrixot váltja, aki account managerként folytatja munkáját a Lufthansánál.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.