Debreceni járatot indít a Ryanair?

Nagy erőkkel vonult fel a Ryanair vezetősége Budapesten szerdán nem sokkal azt követően, hogy a Wizz Air bejelentette tőzsdére vonulását.

„30 éves idén a Ryanair, ez egy nagyon fontos év” - vette elejét az egybeesést övező találgatásoknak David O'Brian-nel, a vállalat kereskedelmi igazgatója. Ambiciózus terveik szerint év végére 100 millió utasnál áll meg a mutató. Ebből 1,3 millió indul Budapestről, 12%-kal több mint 2014-ben. A növekedés biztosítékai a nyári járatsűrítések több úti cél felé illetve egy új járat, a Budapest-Athén vonalon. Továbbá, hogy a Budapest Airport (BUD) által is díjjal elismerve a legmagasabb kihasználtsággal működő fapados lett 2014-ben az idén 15 desztinációra heti 82 járatot indító Ryanair.

Végül a szülinapi bemutatót követően csak szóba került a Wizz Air tőzsdei bevezetése. „Jó idők járhatnak rájuk” - jegyezte meg O'Brian. Nem kaptunk tőle egyértelmű választ arra, hogy a Wizz Airtől eltérőek-e a repülőtéri költségei a Ryanair-nek. Azonban a BUD képviselői már több fórumon is kifejtették, hogy díjszabásukban nem tesznek különbséget légitársaságok között. O'Brian szerint azonban a Ferihegy költségstruktúrája akadályozta őket a budapesti járathálózatuk fejlesztésében. Mint mondta: emiatt nem tudtak nagyon gyorsan nagyon sok járatot nyitni.

Amikor 2012-ben a Malév lehúzta a rolót, Michael O'Leary szinte már másnap megjelent Budapesten, a magyar turizmus megmentőjeként 32 járatot bejelentve. A járatok egy számottevő része azonban rövid távra, mintegy kísérleti jelleggel indított útvonal volt, melyre úgy tudjuk, hogy a BUD képtelen volt megadni azt a kedvezményt, amely új járatok nyitására érvényes, mivel ahhoz legalább egy évnyi folyamatos üzemelés szükséges. „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot” - nyilatkozta 2012. márciusában O'Leary akkori járatnyitási gyakorlatukról.

A BUD szerint a reptéri díjak egy járat teljes költségeinek 10%-át jelentik. Felmerült bennünk a kérdés: a budapesti flotta méretének és a járatok kezdeti számának karcsúsítása mögött nem-e a hazai kereslet bizonytalan gazdasági teljesítménye áll? Válaszában O'Brian továbbra is a reptérre mutogatott. De hozzátette, amit a BUD jelen lévő kollégái is megerősítettek, hogy az érintettek előremutató tárgyalásokat folytatnak a költségekről.

Magyarországi terjeszkedést illetően O'Brian megpedzette egy debreceni nyitás lehetőségét. Tárgyalásokat folytatnak - mondta. Debrecennel még sok évvel ezelőtt tárgyalt a vállalat, majd arra hivatkozva nem indított járatot, hogy a 40 méteres kifutópálya szélessége nem alkalmas a Boeing 737-800-as típus fogadására. A gyártó által előírt minimális pályaszélesség 30 méter, mint például a Ryanair által szintén használt Memmingen repterén. Debreceni forrásaink egy esetleges járatnyitást sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánták.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.