„30 éves idén a Ryanair, ez egy nagyon fontos év” - vette elejét az egybeesést övező találgatásoknak David O'Brian-nel, a vállalat kereskedelmi igazgatója. Ambiciózus terveik szerint év végére 100 millió utasnál áll meg a mutató. Ebből 1,3 millió indul Budapestről, 12%-kal több mint 2014-ben. A növekedés biztosítékai a nyári járatsűrítések több úti cél felé illetve egy új járat, a Budapest-Athén vonalon. Továbbá, hogy a Budapest Airport (BUD) által is díjjal elismerve a legmagasabb kihasználtsággal működő fapados lett 2014-ben az idén 15 desztinációra heti 82 járatot indító Ryanair.
Végül a szülinapi bemutatót követően csak szóba került a Wizz Air tőzsdei bevezetése. „Jó idők járhatnak rájuk” - jegyezte meg O'Brian. Nem kaptunk tőle egyértelmű választ arra, hogy a Wizz Airtől eltérőek-e a repülőtéri költségei a Ryanair-nek. Azonban a BUD képviselői már több fórumon is kifejtették, hogy díjszabásukban nem tesznek különbséget légitársaságok között. O'Brian szerint azonban a Ferihegy költségstruktúrája akadályozta őket a budapesti járathálózatuk fejlesztésében. Mint mondta: emiatt nem tudtak nagyon gyorsan nagyon sok járatot nyitni.
Amikor 2012-ben a Malév lehúzta a rolót, Michael O'Leary szinte már másnap megjelent Budapesten, a magyar turizmus megmentőjeként 32 járatot bejelentve. A járatok egy számottevő része azonban rövid távra, mintegy kísérleti jelleggel indított útvonal volt, melyre úgy tudjuk, hogy a BUD képtelen volt megadni azt a kedvezményt, amely új járatok nyitására érvényes, mivel ahhoz legalább egy évnyi folyamatos üzemelés szükséges. „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot” - nyilatkozta 2012. márciusában O'Leary akkori járatnyitási gyakorlatukról.
A BUD szerint a reptéri díjak egy járat teljes költségeinek 10%-át jelentik. Felmerült bennünk a kérdés: a budapesti flotta méretének és a járatok kezdeti számának karcsúsítása mögött nem-e a hazai kereslet bizonytalan gazdasági teljesítménye áll? Válaszában O'Brian továbbra is a reptérre mutogatott. De hozzátette, amit a BUD jelen lévő kollégái is megerősítettek, hogy az érintettek előremutató tárgyalásokat folytatnak a költségekről.
Magyarországi terjeszkedést illetően O'Brian megpedzette egy debreceni nyitás lehetőségét. Tárgyalásokat folytatnak - mondta. Debrecennel még sok évvel ezelőtt tárgyalt a vállalat, majd arra hivatkozva nem indított járatot, hogy a 40 méteres kifutópálya szélessége nem alkalmas a Boeing 737-800-as típus fogadására. A gyártó által előírt minimális pályaszélesség 30 méter, mint például a Ryanair által szintén használt Memmingen repterén. Debreceni forrásaink egy esetleges járatnyitást sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánták.