Debreceni járatot indít a Ryanair?

Nagy erőkkel vonult fel a Ryanair vezetősége Budapesten szerdán nem sokkal azt követően, hogy a Wizz Air bejelentette tőzsdére vonulását.

„30 éves idén a Ryanair, ez egy nagyon fontos év” - vette elejét az egybeesést övező találgatásoknak David O'Brian-nel, a vállalat kereskedelmi igazgatója. Ambiciózus terveik szerint év végére 100 millió utasnál áll meg a mutató. Ebből 1,3 millió indul Budapestről, 12%-kal több mint 2014-ben. A növekedés biztosítékai a nyári járatsűrítések több úti cél felé illetve egy új járat, a Budapest-Athén vonalon. Továbbá, hogy a Budapest Airport (BUD) által is díjjal elismerve a legmagasabb kihasználtsággal működő fapados lett 2014-ben az idén 15 desztinációra heti 82 járatot indító Ryanair.

Végül a szülinapi bemutatót követően csak szóba került a Wizz Air tőzsdei bevezetése. „Jó idők járhatnak rájuk” - jegyezte meg O'Brian. Nem kaptunk tőle egyértelmű választ arra, hogy a Wizz Airtől eltérőek-e a repülőtéri költségei a Ryanair-nek. Azonban a BUD képviselői már több fórumon is kifejtették, hogy díjszabásukban nem tesznek különbséget légitársaságok között. O'Brian szerint azonban a Ferihegy költségstruktúrája akadályozta őket a budapesti járathálózatuk fejlesztésében. Mint mondta: emiatt nem tudtak nagyon gyorsan nagyon sok járatot nyitni.

Amikor 2012-ben a Malév lehúzta a rolót, Michael O'Leary szinte már másnap megjelent Budapesten, a magyar turizmus megmentőjeként 32 járatot bejelentve. A járatok egy számottevő része azonban rövid távra, mintegy kísérleti jelleggel indított útvonal volt, melyre úgy tudjuk, hogy a BUD képtelen volt megadni azt a kedvezményt, amely új járatok nyitására érvényes, mivel ahhoz legalább egy évnyi folyamatos üzemelés szükséges. „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot” - nyilatkozta 2012. márciusában O'Leary akkori járatnyitási gyakorlatukról.

A BUD szerint a reptéri díjak egy járat teljes költségeinek 10%-át jelentik. Felmerült bennünk a kérdés: a budapesti flotta méretének és a járatok kezdeti számának karcsúsítása mögött nem-e a hazai kereslet bizonytalan gazdasági teljesítménye áll? Válaszában O'Brian továbbra is a reptérre mutogatott. De hozzátette, amit a BUD jelen lévő kollégái is megerősítettek, hogy az érintettek előremutató tárgyalásokat folytatnak a költségekről.

Magyarországi terjeszkedést illetően O'Brian megpedzette egy debreceni nyitás lehetőségét. Tárgyalásokat folytatnak - mondta. Debrecennel még sok évvel ezelőtt tárgyalt a vállalat, majd arra hivatkozva nem indított járatot, hogy a 40 méteres kifutópálya szélessége nem alkalmas a Boeing 737-800-as típus fogadására. A gyártó által előírt minimális pályaszélesség 30 méter, mint például a Ryanair által szintén használt Memmingen repterén. Debreceni forrásaink egy esetleges járatnyitást sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánták.


Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?