Debreceni járatot indít a Ryanair?

Nagy erőkkel vonult fel a Ryanair vezetősége Budapesten szerdán nem sokkal azt követően, hogy a Wizz Air bejelentette tőzsdére vonulását.

„30 éves idén a Ryanair, ez egy nagyon fontos év” - vette elejét az egybeesést övező találgatásoknak David O'Brian-nel, a vállalat kereskedelmi igazgatója. Ambiciózus terveik szerint év végére 100 millió utasnál áll meg a mutató. Ebből 1,3 millió indul Budapestről, 12%-kal több mint 2014-ben. A növekedés biztosítékai a nyári járatsűrítések több úti cél felé illetve egy új járat, a Budapest-Athén vonalon. Továbbá, hogy a Budapest Airport (BUD) által is díjjal elismerve a legmagasabb kihasználtsággal működő fapados lett 2014-ben az idén 15 desztinációra heti 82 járatot indító Ryanair.

Végül a szülinapi bemutatót követően csak szóba került a Wizz Air tőzsdei bevezetése. „Jó idők járhatnak rájuk” - jegyezte meg O'Brian. Nem kaptunk tőle egyértelmű választ arra, hogy a Wizz Airtől eltérőek-e a repülőtéri költségei a Ryanair-nek. Azonban a BUD képviselői már több fórumon is kifejtették, hogy díjszabásukban nem tesznek különbséget légitársaságok között. O'Brian szerint azonban a Ferihegy költségstruktúrája akadályozta őket a budapesti járathálózatuk fejlesztésében. Mint mondta: emiatt nem tudtak nagyon gyorsan nagyon sok járatot nyitni.

Amikor 2012-ben a Malév lehúzta a rolót, Michael O'Leary szinte már másnap megjelent Budapesten, a magyar turizmus megmentőjeként 32 járatot bejelentve. A járatok egy számottevő része azonban rövid távra, mintegy kísérleti jelleggel indított útvonal volt, melyre úgy tudjuk, hogy a BUD képtelen volt megadni azt a kedvezményt, amely új járatok nyitására érvényes, mivel ahhoz legalább egy évnyi folyamatos üzemelés szükséges. „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot” - nyilatkozta 2012. márciusában O'Leary akkori járatnyitási gyakorlatukról.

A BUD szerint a reptéri díjak egy járat teljes költségeinek 10%-át jelentik. Felmerült bennünk a kérdés: a budapesti flotta méretének és a járatok kezdeti számának karcsúsítása mögött nem-e a hazai kereslet bizonytalan gazdasági teljesítménye áll? Válaszában O'Brian továbbra is a reptérre mutogatott. De hozzátette, amit a BUD jelen lévő kollégái is megerősítettek, hogy az érintettek előremutató tárgyalásokat folytatnak a költségekről.

Magyarországi terjeszkedést illetően O'Brian megpedzette egy debreceni nyitás lehetőségét. Tárgyalásokat folytatnak - mondta. Debrecennel még sok évvel ezelőtt tárgyalt a vállalat, majd arra hivatkozva nem indított járatot, hogy a 40 méteres kifutópálya szélessége nem alkalmas a Boeing 737-800-as típus fogadására. A gyártó által előírt minimális pályaszélesség 30 méter, mint például a Ryanair által szintén használt Memmingen repterén. Debreceni forrásaink egy esetleges járatnyitást sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánták.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.