Debreceni járatot indít a Ryanair?

Nagy erőkkel vonult fel a Ryanair vezetősége Budapesten szerdán nem sokkal azt követően, hogy a Wizz Air bejelentette tőzsdére vonulását.

„30 éves idén a Ryanair, ez egy nagyon fontos év” - vette elejét az egybeesést övező találgatásoknak David O'Brian-nel, a vállalat kereskedelmi igazgatója. Ambiciózus terveik szerint év végére 100 millió utasnál áll meg a mutató. Ebből 1,3 millió indul Budapestről, 12%-kal több mint 2014-ben. A növekedés biztosítékai a nyári járatsűrítések több úti cél felé illetve egy új járat, a Budapest-Athén vonalon. Továbbá, hogy a Budapest Airport (BUD) által is díjjal elismerve a legmagasabb kihasználtsággal működő fapados lett 2014-ben az idén 15 desztinációra heti 82 járatot indító Ryanair.

Végül a szülinapi bemutatót követően csak szóba került a Wizz Air tőzsdei bevezetése. „Jó idők járhatnak rájuk” - jegyezte meg O'Brian. Nem kaptunk tőle egyértelmű választ arra, hogy a Wizz Airtől eltérőek-e a repülőtéri költségei a Ryanair-nek. Azonban a BUD képviselői már több fórumon is kifejtették, hogy díjszabásukban nem tesznek különbséget légitársaságok között. O'Brian szerint azonban a Ferihegy költségstruktúrája akadályozta őket a budapesti járathálózatuk fejlesztésében. Mint mondta: emiatt nem tudtak nagyon gyorsan nagyon sok járatot nyitni.

Amikor 2012-ben a Malév lehúzta a rolót, Michael O'Leary szinte már másnap megjelent Budapesten, a magyar turizmus megmentőjeként 32 járatot bejelentve. A járatok egy számottevő része azonban rövid távra, mintegy kísérleti jelleggel indított útvonal volt, melyre úgy tudjuk, hogy a BUD képtelen volt megadni azt a kedvezményt, amely új járatok nyitására érvényes, mivel ahhoz legalább egy évnyi folyamatos üzemelés szükséges. „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot” - nyilatkozta 2012. márciusában O'Leary akkori járatnyitási gyakorlatukról.

A BUD szerint a reptéri díjak egy járat teljes költségeinek 10%-át jelentik. Felmerült bennünk a kérdés: a budapesti flotta méretének és a járatok kezdeti számának karcsúsítása mögött nem-e a hazai kereslet bizonytalan gazdasági teljesítménye áll? Válaszában O'Brian továbbra is a reptérre mutogatott. De hozzátette, amit a BUD jelen lévő kollégái is megerősítettek, hogy az érintettek előremutató tárgyalásokat folytatnak a költségekről.

Magyarországi terjeszkedést illetően O'Brian megpedzette egy debreceni nyitás lehetőségét. Tárgyalásokat folytatnak - mondta. Debrecennel még sok évvel ezelőtt tárgyalt a vállalat, majd arra hivatkozva nem indított járatot, hogy a 40 méteres kifutópálya szélessége nem alkalmas a Boeing 737-800-as típus fogadására. A gyártó által előírt minimális pályaszélesség 30 méter, mint például a Ryanair által szintén használt Memmingen repterén. Debreceni forrásaink egy esetleges járatnyitást sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánták.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.