Dénes Attila

A magyar utasoknak csak mintegy negyven százaléka köt utasbiztosítást. A többiek „majd csak lesz valahogy!” felkiáltással indulnak útnak külföldre. Az EU-ba lépésünkkel a jól értesültek a nevezetes E111-es nyomtatványt emlegetik, mintha az lenne európai úti cél esetében mindenre a megoldás kulcsa. Pedig alaposan pórul járhat, aki nem ismeri pontosan az adott ország szabályait. Erről és még sok minden másról beszélgettünk Dénes Attilával, akit a napokban neveztek ki az ausztrál székhelyű QBE Atlasz Biztosító általános vezérigazgató- helyettesévé.

2ht Nemrégiben tért vissza az ausztrál és a thaiföldi tanulmányútról...

– Igazán szerencsésnek érezhetem magam, mert bár a feleségemmel, ha csak tehetjük, útra kelünk, ezen a két földrészen még sosem jártam sem vele, sem nélküle korábban. Sydney számomra igazi nagy kalandnak számított, mert a közel 30 órás fárasztó repülőút után sok csodálatos meglepetés ért. Az egyik például – a gyönyörű természeti értékeken kívül –, hogy épp ott jártamkor született meg a 20 milliomodik ausztrál állampolgár, akit nagy ovációval ünnepeltek a helyiek. Gondoljuk el, milyen óriási földrész, és csak kétszer anynyian lakják, mint mi a hazánkat... Azon mindig csodálkoztam, hogy 230 éve azon a tájon még nem volt senki és semmi, kivéve az őslakosságot, a szabadon nevelkedő állatokat, no meg a zabolátlan természetet, mi pedig több ezer éves történelmi múlttal rendelkezünk. Persze keményen dolgoztam is a nézelődésen kívül: az értékesítést, a kárrendezést és a portfólió-menedzselést néztük át a kinti kollégákkal. Utána utazhattam tovább Thaiföldre, ahol egy hasonló nagyságú cégnél, mint a mienk itthon, a vállalati irányítást tanulmányozhattam testközelből.

2ht Az önök munkáját most különlegesen megkülönböztetett figyelem kíséri, hiszen az EU-ba lépésünkkel sok turista úgy véli, felesleges utasbiztosítást kötnie, mivel az E111-es formanyomtatványt, ami gyakorlatilag a hazai tbbetegellátásra jogosít, mindenütt elfogadják.

– Az E111-nek valamiféle bűverőt képzelnek sokan, ráadásul felruházzák olyan tulajdonságokkal – poggyászbiztosítás, a beteg vagy esetleg a holttest hazaszállítása költségeinek fedezése –, amelyekkel soha nem is rendelkezett. Az asszisztencia is kérdéses: hiszen az adott ország nyelvén kell sürgősen és hibátlanul megértetnie magát a bajba jutott utasnak, ez pedig kevés esetben sikerül. Ráadásul, és ezt is kevesen tudják, az önrészt azonnal, a helyszínen ki kell fizetni, különben nem biztosítják az orvosi ellátást. Már az Országos Egészségbiztosítási Pénztár részéről is elhangzott, hogy az E111 ellenére kell az utasbiztosítás, már csak azért is, mert más-más országban különböző előírások érvényesek. Van például, ahol a mentővel való elszállítást vállalják, és akad, ahol csak 20 vagy 30 százalék megtérítése ellenében végzik el. Hab a tortán, hogy az E111-es nyomtatvány beszerzése és kinti érvényesítése egy külön procedúra, igazi időrabló tevékenység, ami a pihenés óráiból rabol el nem is keveset. Összességében elmondhatjuk, az E111 valós költségmegtakarítást csak azon üzleti utazók esetében eredményezhet, akik legalább 2-3 hónapot töltenek el valamelyik EU-tagállamban, és előre tanulmányozták, tehát pontosan tudják, hogy milyen sürgősségi, illetve betegellátásra jogosítja őket a formanyomtatvány kiváltása és mire nem.

2ht Ha az utasbiztosítások számáról nem is kíván nyilatkozni, arról talán van valamilyen adatuk, hogy mekkora részt vállalnak a kötvények értékesítésében az utazási irodák?

– Igen, ezt pontosan tudjuk: 95 százalékban utazási irodák a közvetítő partnereink, így tehát érthető, hogy nagyon fontos üzletfeleinknek számítanak. A kapcsolattartást velük kiemelt projektként kezeljük: szakmai rendezvényeink állandó meghívottjai, külföldi kirándulások, hazai érdekes, általunk szervezett események résztvevői a legjobb teljesítményt nyújtó utazási irodák képviselői.

2ht Végül, kérem, mutassa be a cégét!

– A QBE Ausztrália egyik vezető általános és viszontbiztosítója, 38 országban működik, 572 millió dollár adózott eredménnyel zárta a tavalyi üzleti évet. A cég nyereségének mintegy 69 százaléka külföldi befektetésekből származott. Az Atlaszt 1988-ban hozták létre kimondottan utasbiztosítási célból, rá tíz évre csatlakozott az ausztrál anyacéghez. Budapesten működik a Középés Kelet-európai Divízió, amely az elmúlt üzleti évben 8,1 millió ausztrál dollár összegű adózott eredményt ért el. Idén még ennél is jobban kell teljesítenünk. Világéletemben optimista alkat voltam, tudom, hogy hamarosan szép, egészséges kisfiam születik, és azt is, hogy a vállalatnál, ahol dolgozom, idén is sikereket érünk el.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.