Dénes Attila

A magyar utasoknak csak mintegy negyven százaléka köt utasbiztosítást. A többiek „majd csak lesz valahogy!” felkiáltással indulnak útnak külföldre. Az EU-ba lépésünkkel a jól értesültek a nevezetes E111-es nyomtatványt emlegetik, mintha az lenne európai úti cél esetében mindenre a megoldás kulcsa. Pedig alaposan pórul járhat, aki nem ismeri pontosan az adott ország szabályait. Erről és még sok minden másról beszélgettünk Dénes Attilával, akit a napokban neveztek ki az ausztrál székhelyű QBE Atlasz Biztosító általános vezérigazgató- helyettesévé.

2ht Nemrégiben tért vissza az ausztrál és a thaiföldi tanulmányútról...

– Igazán szerencsésnek érezhetem magam, mert bár a feleségemmel, ha csak tehetjük, útra kelünk, ezen a két földrészen még sosem jártam sem vele, sem nélküle korábban. Sydney számomra igazi nagy kalandnak számított, mert a közel 30 órás fárasztó repülőút után sok csodálatos meglepetés ért. Az egyik például – a gyönyörű természeti értékeken kívül –, hogy épp ott jártamkor született meg a 20 milliomodik ausztrál állampolgár, akit nagy ovációval ünnepeltek a helyiek. Gondoljuk el, milyen óriási földrész, és csak kétszer anynyian lakják, mint mi a hazánkat... Azon mindig csodálkoztam, hogy 230 éve azon a tájon még nem volt senki és semmi, kivéve az őslakosságot, a szabadon nevelkedő állatokat, no meg a zabolátlan természetet, mi pedig több ezer éves történelmi múlttal rendelkezünk. Persze keményen dolgoztam is a nézelődésen kívül: az értékesítést, a kárrendezést és a portfólió-menedzselést néztük át a kinti kollégákkal. Utána utazhattam tovább Thaiföldre, ahol egy hasonló nagyságú cégnél, mint a mienk itthon, a vállalati irányítást tanulmányozhattam testközelből.

2ht Az önök munkáját most különlegesen megkülönböztetett figyelem kíséri, hiszen az EU-ba lépésünkkel sok turista úgy véli, felesleges utasbiztosítást kötnie, mivel az E111-es formanyomtatványt, ami gyakorlatilag a hazai tbbetegellátásra jogosít, mindenütt elfogadják.

– Az E111-nek valamiféle bűverőt képzelnek sokan, ráadásul felruházzák olyan tulajdonságokkal – poggyászbiztosítás, a beteg vagy esetleg a holttest hazaszállítása költségeinek fedezése –, amelyekkel soha nem is rendelkezett. Az asszisztencia is kérdéses: hiszen az adott ország nyelvén kell sürgősen és hibátlanul megértetnie magát a bajba jutott utasnak, ez pedig kevés esetben sikerül. Ráadásul, és ezt is kevesen tudják, az önrészt azonnal, a helyszínen ki kell fizetni, különben nem biztosítják az orvosi ellátást. Már az Országos Egészségbiztosítási Pénztár részéről is elhangzott, hogy az E111 ellenére kell az utasbiztosítás, már csak azért is, mert más-más országban különböző előírások érvényesek. Van például, ahol a mentővel való elszállítást vállalják, és akad, ahol csak 20 vagy 30 százalék megtérítése ellenében végzik el. Hab a tortán, hogy az E111-es nyomtatvány beszerzése és kinti érvényesítése egy külön procedúra, igazi időrabló tevékenység, ami a pihenés óráiból rabol el nem is keveset. Összességében elmondhatjuk, az E111 valós költségmegtakarítást csak azon üzleti utazók esetében eredményezhet, akik legalább 2-3 hónapot töltenek el valamelyik EU-tagállamban, és előre tanulmányozták, tehát pontosan tudják, hogy milyen sürgősségi, illetve betegellátásra jogosítja őket a formanyomtatvány kiváltása és mire nem.

2ht Ha az utasbiztosítások számáról nem is kíván nyilatkozni, arról talán van valamilyen adatuk, hogy mekkora részt vállalnak a kötvények értékesítésében az utazási irodák?

– Igen, ezt pontosan tudjuk: 95 százalékban utazási irodák a közvetítő partnereink, így tehát érthető, hogy nagyon fontos üzletfeleinknek számítanak. A kapcsolattartást velük kiemelt projektként kezeljük: szakmai rendezvényeink állandó meghívottjai, külföldi kirándulások, hazai érdekes, általunk szervezett események résztvevői a legjobb teljesítményt nyújtó utazási irodák képviselői.

2ht Végül, kérem, mutassa be a cégét!

– A QBE Ausztrália egyik vezető általános és viszontbiztosítója, 38 országban működik, 572 millió dollár adózott eredménnyel zárta a tavalyi üzleti évet. A cég nyereségének mintegy 69 százaléka külföldi befektetésekből származott. Az Atlaszt 1988-ban hozták létre kimondottan utasbiztosítási célból, rá tíz évre csatlakozott az ausztrál anyacéghez. Budapesten működik a Középés Kelet-európai Divízió, amely az elmúlt üzleti évben 8,1 millió ausztrál dollár összegű adózott eredményt ért el. Idén még ennél is jobban kell teljesítenünk. Világéletemben optimista alkat voltam, tudom, hogy hamarosan szép, egészséges kisfiam születik, és azt is, hogy a vállalatnál, ahol dolgozom, idén is sikereket érünk el.


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.