Dénes Attila

A magyar utasoknak csak mintegy negyven százaléka köt utasbiztosítást. A többiek „majd csak lesz valahogy!” felkiáltással indulnak útnak külföldre. Az EU-ba lépésünkkel a jól értesültek a nevezetes E111-es nyomtatványt emlegetik, mintha az lenne európai úti cél esetében mindenre a megoldás kulcsa. Pedig alaposan pórul járhat, aki nem ismeri pontosan az adott ország szabályait. Erről és még sok minden másról beszélgettünk Dénes Attilával, akit a napokban neveztek ki az ausztrál székhelyű QBE Atlasz Biztosító általános vezérigazgató- helyettesévé.

2ht Nemrégiben tért vissza az ausztrál és a thaiföldi tanulmányútról...

– Igazán szerencsésnek érezhetem magam, mert bár a feleségemmel, ha csak tehetjük, útra kelünk, ezen a két földrészen még sosem jártam sem vele, sem nélküle korábban. Sydney számomra igazi nagy kalandnak számított, mert a közel 30 órás fárasztó repülőút után sok csodálatos meglepetés ért. Az egyik például – a gyönyörű természeti értékeken kívül –, hogy épp ott jártamkor született meg a 20 milliomodik ausztrál állampolgár, akit nagy ovációval ünnepeltek a helyiek. Gondoljuk el, milyen óriási földrész, és csak kétszer anynyian lakják, mint mi a hazánkat... Azon mindig csodálkoztam, hogy 230 éve azon a tájon még nem volt senki és semmi, kivéve az őslakosságot, a szabadon nevelkedő állatokat, no meg a zabolátlan természetet, mi pedig több ezer éves történelmi múlttal rendelkezünk. Persze keményen dolgoztam is a nézelődésen kívül: az értékesítést, a kárrendezést és a portfólió-menedzselést néztük át a kinti kollégákkal. Utána utazhattam tovább Thaiföldre, ahol egy hasonló nagyságú cégnél, mint a mienk itthon, a vállalati irányítást tanulmányozhattam testközelből.

2ht Az önök munkáját most különlegesen megkülönböztetett figyelem kíséri, hiszen az EU-ba lépésünkkel sok turista úgy véli, felesleges utasbiztosítást kötnie, mivel az E111-es formanyomtatványt, ami gyakorlatilag a hazai tbbetegellátásra jogosít, mindenütt elfogadják.

– Az E111-nek valamiféle bűverőt képzelnek sokan, ráadásul felruházzák olyan tulajdonságokkal – poggyászbiztosítás, a beteg vagy esetleg a holttest hazaszállítása költségeinek fedezése –, amelyekkel soha nem is rendelkezett. Az asszisztencia is kérdéses: hiszen az adott ország nyelvén kell sürgősen és hibátlanul megértetnie magát a bajba jutott utasnak, ez pedig kevés esetben sikerül. Ráadásul, és ezt is kevesen tudják, az önrészt azonnal, a helyszínen ki kell fizetni, különben nem biztosítják az orvosi ellátást. Már az Országos Egészségbiztosítási Pénztár részéről is elhangzott, hogy az E111 ellenére kell az utasbiztosítás, már csak azért is, mert más-más országban különböző előírások érvényesek. Van például, ahol a mentővel való elszállítást vállalják, és akad, ahol csak 20 vagy 30 százalék megtérítése ellenében végzik el. Hab a tortán, hogy az E111-es nyomtatvány beszerzése és kinti érvényesítése egy külön procedúra, igazi időrabló tevékenység, ami a pihenés óráiból rabol el nem is keveset. Összességében elmondhatjuk, az E111 valós költségmegtakarítást csak azon üzleti utazók esetében eredményezhet, akik legalább 2-3 hónapot töltenek el valamelyik EU-tagállamban, és előre tanulmányozták, tehát pontosan tudják, hogy milyen sürgősségi, illetve betegellátásra jogosítja őket a formanyomtatvány kiváltása és mire nem.

2ht Ha az utasbiztosítások számáról nem is kíván nyilatkozni, arról talán van valamilyen adatuk, hogy mekkora részt vállalnak a kötvények értékesítésében az utazási irodák?

– Igen, ezt pontosan tudjuk: 95 százalékban utazási irodák a közvetítő partnereink, így tehát érthető, hogy nagyon fontos üzletfeleinknek számítanak. A kapcsolattartást velük kiemelt projektként kezeljük: szakmai rendezvényeink állandó meghívottjai, külföldi kirándulások, hazai érdekes, általunk szervezett események résztvevői a legjobb teljesítményt nyújtó utazási irodák képviselői.

2ht Végül, kérem, mutassa be a cégét!

– A QBE Ausztrália egyik vezető általános és viszontbiztosítója, 38 országban működik, 572 millió dollár adózott eredménnyel zárta a tavalyi üzleti évet. A cég nyereségének mintegy 69 százaléka külföldi befektetésekből származott. Az Atlaszt 1988-ban hozták létre kimondottan utasbiztosítási célból, rá tíz évre csatlakozott az ausztrál anyacéghez. Budapesten működik a Középés Kelet-európai Divízió, amely az elmúlt üzleti évben 8,1 millió ausztrál dollár összegű adózott eredményt ért el. Idén még ennél is jobban kell teljesítenünk. Világéletemben optimista alkat voltam, tudom, hogy hamarosan szép, egészséges kisfiam születik, és azt is, hogy a vállalatnál, ahol dolgozom, idén is sikereket érünk el.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.