Dénes Attila

A magyar utasoknak csak mintegy negyven százaléka köt utasbiztosítást. A többiek „majd csak lesz valahogy!” felkiáltással indulnak útnak külföldre. Az EU-ba lépésünkkel a jól értesültek a nevezetes E111-es nyomtatványt emlegetik, mintha az lenne európai úti cél esetében mindenre a megoldás kulcsa. Pedig alaposan pórul járhat, aki nem ismeri pontosan az adott ország szabályait. Erről és még sok minden másról beszélgettünk Dénes Attilával, akit a napokban neveztek ki az ausztrál székhelyű QBE Atlasz Biztosító általános vezérigazgató- helyettesévé.

2ht Nemrégiben tért vissza az ausztrál és a thaiföldi tanulmányútról...

– Igazán szerencsésnek érezhetem magam, mert bár a feleségemmel, ha csak tehetjük, útra kelünk, ezen a két földrészen még sosem jártam sem vele, sem nélküle korábban. Sydney számomra igazi nagy kalandnak számított, mert a közel 30 órás fárasztó repülőút után sok csodálatos meglepetés ért. Az egyik például – a gyönyörű természeti értékeken kívül –, hogy épp ott jártamkor született meg a 20 milliomodik ausztrál állampolgár, akit nagy ovációval ünnepeltek a helyiek. Gondoljuk el, milyen óriási földrész, és csak kétszer anynyian lakják, mint mi a hazánkat... Azon mindig csodálkoztam, hogy 230 éve azon a tájon még nem volt senki és semmi, kivéve az őslakosságot, a szabadon nevelkedő állatokat, no meg a zabolátlan természetet, mi pedig több ezer éves történelmi múlttal rendelkezünk. Persze keményen dolgoztam is a nézelődésen kívül: az értékesítést, a kárrendezést és a portfólió-menedzselést néztük át a kinti kollégákkal. Utána utazhattam tovább Thaiföldre, ahol egy hasonló nagyságú cégnél, mint a mienk itthon, a vállalati irányítást tanulmányozhattam testközelből.

2ht Az önök munkáját most különlegesen megkülönböztetett figyelem kíséri, hiszen az EU-ba lépésünkkel sok turista úgy véli, felesleges utasbiztosítást kötnie, mivel az E111-es formanyomtatványt, ami gyakorlatilag a hazai tbbetegellátásra jogosít, mindenütt elfogadják.

– Az E111-nek valamiféle bűverőt képzelnek sokan, ráadásul felruházzák olyan tulajdonságokkal – poggyászbiztosítás, a beteg vagy esetleg a holttest hazaszállítása költségeinek fedezése –, amelyekkel soha nem is rendelkezett. Az asszisztencia is kérdéses: hiszen az adott ország nyelvén kell sürgősen és hibátlanul megértetnie magát a bajba jutott utasnak, ez pedig kevés esetben sikerül. Ráadásul, és ezt is kevesen tudják, az önrészt azonnal, a helyszínen ki kell fizetni, különben nem biztosítják az orvosi ellátást. Már az Országos Egészségbiztosítási Pénztár részéről is elhangzott, hogy az E111 ellenére kell az utasbiztosítás, már csak azért is, mert más-más országban különböző előírások érvényesek. Van például, ahol a mentővel való elszállítást vállalják, és akad, ahol csak 20 vagy 30 százalék megtérítése ellenében végzik el. Hab a tortán, hogy az E111-es nyomtatvány beszerzése és kinti érvényesítése egy külön procedúra, igazi időrabló tevékenység, ami a pihenés óráiból rabol el nem is keveset. Összességében elmondhatjuk, az E111 valós költségmegtakarítást csak azon üzleti utazók esetében eredményezhet, akik legalább 2-3 hónapot töltenek el valamelyik EU-tagállamban, és előre tanulmányozták, tehát pontosan tudják, hogy milyen sürgősségi, illetve betegellátásra jogosítja őket a formanyomtatvány kiváltása és mire nem.

2ht Ha az utasbiztosítások számáról nem is kíván nyilatkozni, arról talán van valamilyen adatuk, hogy mekkora részt vállalnak a kötvények értékesítésében az utazási irodák?

– Igen, ezt pontosan tudjuk: 95 százalékban utazási irodák a közvetítő partnereink, így tehát érthető, hogy nagyon fontos üzletfeleinknek számítanak. A kapcsolattartást velük kiemelt projektként kezeljük: szakmai rendezvényeink állandó meghívottjai, külföldi kirándulások, hazai érdekes, általunk szervezett események résztvevői a legjobb teljesítményt nyújtó utazási irodák képviselői.

2ht Végül, kérem, mutassa be a cégét!

– A QBE Ausztrália egyik vezető általános és viszontbiztosítója, 38 országban működik, 572 millió dollár adózott eredménnyel zárta a tavalyi üzleti évet. A cég nyereségének mintegy 69 százaléka külföldi befektetésekből származott. Az Atlaszt 1988-ban hozták létre kimondottan utasbiztosítási célból, rá tíz évre csatlakozott az ausztrál anyacéghez. Budapesten működik a Középés Kelet-európai Divízió, amely az elmúlt üzleti évben 8,1 millió ausztrál dollár összegű adózott eredményt ért el. Idén még ennél is jobban kell teljesítenünk. Világéletemben optimista alkat voltam, tudom, hogy hamarosan szép, egészséges kisfiam születik, és azt is, hogy a vállalatnál, ahol dolgozom, idén is sikereket érünk el.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.