Egészségfalva

Bükkszentkereszt várja a turistákat, mosolygós vendéglátókkal, jópofa programokkal és látnivalókkal. Itt lakik Gyuri bácsi, a gyógyteáiról híres bükki füvesember, van Dodó bácsi hegyi emlékfutóverseny, gombafesztivál és lovasszán-verseny látványdisznóvágással.

Az 1200 lakosú község Magyarország második legmagasabban fekvő települése, szubalpin klímája miatt az 1930-as évek óta gyógyhelyként tartják számon. A környékbeliek kedvelt kirándulóhelye, de a falunak a természeti adottságokat nem könnyű vendégéjszakára és bevételre váltania. Ezért a kommunikációs stratégia és terv kialakításakor célnak tekintettük, hogy a megye határain túl is megismerjék és úti célul válasszák Bükkszentkeresztet, illetve hogy az idelátogatók minél több éjszakát eltöltsenek itt.

A helyzetelemzés és a mélyinterjúk alapján úgy gondoljuk, hogy a gyógynövényekre épülő egészségturizmus lehet az elem, amely falut egyedivé, megkülönböztethetővé teszi. Ezt jól kiegészíti a vonzó környezet és az aktív kikapcsolódás lehetősége. Így színesíthetné Bükkszentkereszt az Észak-magyarországi régió egészségturisztikai kínálatát, és lehetősége lenne 2011-ben az egészségturizmus éve kampányba is bekapcsolódni.

A település kommunikációját integrált módon terveztük meg, vagyis figyelembe vettük, hogy nemcsak a színes prospektusok és a honlap lehet a kommunikáció eszköze, hanem az utcakép, a vendéglátók viselkedése, a környező községek lakóinak véleménye vagy akár ez a cikk is. Éppen ezért nem elegendő csak a turistákat meggyőzni Bükkszentkereszt vonzerejéről. A helyi lakosok, vállalkozók, intézmények, a szomszédos falvak, a potenciális befektetők és az utazási irodák ugyanolyan fontos célcsoportjaink. Ráadásul a megfelelően összehangolt üzenetek egymást erősítik, így költséghatékonyabbá válik a kommunikáció.

A „Bükkszentkereszt – Egészségfalva” szlogen az a magüzenet, amelyet a különböző csoportoknak különbözőképpen közvetíteni szeretnénk. A helyiek szemléletformálása kezdődhet az általános iskolások egészségre nevelésével, a helytörténet oktatása pedig a közösséghez tartozás érzését erősítheti. Ez, vagy a bükkszentkeresztiekről szóló újság nem hat közvetlenül a turizmusra, de a fejlesztési terv hosszú távú céljával megegyezik, hozzájárul a lakosság életminőségének javulásához.

A helyi, turizmus területén tevékenykedő vállalkozók kulcsfontosságú célcsoportot jelentenek, hiszen a terület versenyképességét alapvetően meghatározza a turisztikai kínálat minősége. A bükkszentkereszti vállalkozók vendégorientáltak, rugalmasak, többnyire évtizedek óta a turizmussal foglalkoznak. Legtöbbjük helybéli, így a lakosságot érintő imázsjellegű kommunikáció is eléri őket. Elsősorban forráshiánnyal küzdenek, ezért számukra pályázatfigyelő és információs rendszer kialakítását javasoljuk.

Bükkszentkereszt látványosságai, rendezvényei nem elegendőek a turisták többnapos ott-tartózkodásának biztosításához. Ezért szükséges a környező falvak vállalkozóinak, önkormányzatainak együttműködése is. Az együttműködés kereteit a TDM- (turisztikai desztinációmenedzsment) szervezet létrehozása jelenti, amelynek segítségével bevonhatók a vendéglátók a turizmus tervezésébe, illetve a térség négy települése összehangolhatja programkínálatát úgy, hogy az a látogatók számára a legkedvezőbb legyen.

Mivel az adottságok, erőforrások nagy része még kihasználatlan, a termékfejlesztés elengedhetetlen. Elsősorban infrastrukturális és idegenforgalmi beruházásokra van szükség Bükkszentkereszten ahhoz, hogy a desztináció tovább tudjon fejlődni, komplexebb, színvonalasabb szolgáltatást nyújthasson az idelátogatóknak. Ilyen beruházás lehetne egy gyógynövényfürdő létrehozása. Ehhez külső forrásokra is szükség van, nem elegendőek a helyi vállalkozók erőfeszítései. A befektetők felé is fontosnak tartjuk az imázsalapú kommunikációt, amellett hogy az őket érdeklő adatokat az interneten bármikor hozzáférhetővé tesszük.

A település jelenlegi turisztikai kínálata az egészségtudatos középkorúaknak (35–55 év), az egészségmegőrző időseknek (55+) és az aktív kikapcsolódásra vágyó kirándulóknak lehet megfelelő. A vonzerő regionális jellege miatt elsősorban a környező alföldi, városi területekről tarthat számot érdeklődésre, így az észak-magyarországi városok, Észak-Alföld és Budapest lehetnek a kommunikáció földrajzi célterületei. Az életmóddal foglalkozó magazinokban megjelenő hirdetések például gyógyteamintát, gyógynövénynaptárt tartalmazhatnának.

A kínálat fejlesztésének egyik iránya az anti-aging programok, téli és tavaszi tisztítókúrák indítása, gyógynövényteázó megnyitása lehet, így kiaknázható az egészségturizmus szezonalitást csökkentő hatása. A természeti környezet megfelelő helyszín az olyan, gyógynövénytúrákat kiegészítő testmozgás számára, mint a nordic walking, tajcsi vagy a jóga.

Az aktív kikapcsolódásra vágyók lovagolhatnak, síelhetnek, kerékpározhatnak és túrázhatnak Bükkszentkereszten és környékén. Nekik a különböző szaklapokban, regionális televízióban megjelenő hirdetések, versenytudósítások és a közösségi oldalak jelentik a megfelelő kommunikációs felületet. A településen és az erdőben elhelyezett webkamerák az időjárás figyelésére szolgálnak, gyakran előfordul ugyanis, hogy Miskolcon borongós, szürke az idő, a hegyen viszont süt a nap.

A kommunikációs terv elmaradhatatlan része a kontrolling, hogy az elért eredményeket számszerűsíteni lehessen.

Girl Power – Miskolci Egyetem KE GTK – Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar


Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.
Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás

Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás  

Ezt a versenyt akár nálunk is megrendezhetnénk. Több jelölt is jogosult lehetne arra, hogy felkerüljön a dobogó tetejére.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.