Egészségfalva

Bükkszentkereszt várja a turistákat, mosolygós vendéglátókkal, jópofa programokkal és látnivalókkal. Itt lakik Gyuri bácsi, a gyógyteáiról híres bükki füvesember, van Dodó bácsi hegyi emlékfutóverseny, gombafesztivál és lovasszán-verseny látványdisznóvágással.

Az 1200 lakosú község Magyarország második legmagasabban fekvő települése, szubalpin klímája miatt az 1930-as évek óta gyógyhelyként tartják számon. A környékbeliek kedvelt kirándulóhelye, de a falunak a természeti adottságokat nem könnyű vendégéjszakára és bevételre váltania. Ezért a kommunikációs stratégia és terv kialakításakor célnak tekintettük, hogy a megye határain túl is megismerjék és úti célul válasszák Bükkszentkeresztet, illetve hogy az idelátogatók minél több éjszakát eltöltsenek itt.

A helyzetelemzés és a mélyinterjúk alapján úgy gondoljuk, hogy a gyógynövényekre épülő egészségturizmus lehet az elem, amely falut egyedivé, megkülönböztethetővé teszi. Ezt jól kiegészíti a vonzó környezet és az aktív kikapcsolódás lehetősége. Így színesíthetné Bükkszentkereszt az Észak-magyarországi régió egészségturisztikai kínálatát, és lehetősége lenne 2011-ben az egészségturizmus éve kampányba is bekapcsolódni.

A település kommunikációját integrált módon terveztük meg, vagyis figyelembe vettük, hogy nemcsak a színes prospektusok és a honlap lehet a kommunikáció eszköze, hanem az utcakép, a vendéglátók viselkedése, a környező községek lakóinak véleménye vagy akár ez a cikk is. Éppen ezért nem elegendő csak a turistákat meggyőzni Bükkszentkereszt vonzerejéről. A helyi lakosok, vállalkozók, intézmények, a szomszédos falvak, a potenciális befektetők és az utazási irodák ugyanolyan fontos célcsoportjaink. Ráadásul a megfelelően összehangolt üzenetek egymást erősítik, így költséghatékonyabbá válik a kommunikáció.

A „Bükkszentkereszt – Egészségfalva” szlogen az a magüzenet, amelyet a különböző csoportoknak különbözőképpen közvetíteni szeretnénk. A helyiek szemléletformálása kezdődhet az általános iskolások egészségre nevelésével, a helytörténet oktatása pedig a közösséghez tartozás érzését erősítheti. Ez, vagy a bükkszentkeresztiekről szóló újság nem hat közvetlenül a turizmusra, de a fejlesztési terv hosszú távú céljával megegyezik, hozzájárul a lakosság életminőségének javulásához.

A helyi, turizmus területén tevékenykedő vállalkozók kulcsfontosságú célcsoportot jelentenek, hiszen a terület versenyképességét alapvetően meghatározza a turisztikai kínálat minősége. A bükkszentkereszti vállalkozók vendégorientáltak, rugalmasak, többnyire évtizedek óta a turizmussal foglalkoznak. Legtöbbjük helybéli, így a lakosságot érintő imázsjellegű kommunikáció is eléri őket. Elsősorban forráshiánnyal küzdenek, ezért számukra pályázatfigyelő és információs rendszer kialakítását javasoljuk.

Bükkszentkereszt látványosságai, rendezvényei nem elegendőek a turisták többnapos ott-tartózkodásának biztosításához. Ezért szükséges a környező falvak vállalkozóinak, önkormányzatainak együttműködése is. Az együttműködés kereteit a TDM- (turisztikai desztinációmenedzsment) szervezet létrehozása jelenti, amelynek segítségével bevonhatók a vendéglátók a turizmus tervezésébe, illetve a térség négy települése összehangolhatja programkínálatát úgy, hogy az a látogatók számára a legkedvezőbb legyen.

Mivel az adottságok, erőforrások nagy része még kihasználatlan, a termékfejlesztés elengedhetetlen. Elsősorban infrastrukturális és idegenforgalmi beruházásokra van szükség Bükkszentkereszten ahhoz, hogy a desztináció tovább tudjon fejlődni, komplexebb, színvonalasabb szolgáltatást nyújthasson az idelátogatóknak. Ilyen beruházás lehetne egy gyógynövényfürdő létrehozása. Ehhez külső forrásokra is szükség van, nem elegendőek a helyi vállalkozók erőfeszítései. A befektetők felé is fontosnak tartjuk az imázsalapú kommunikációt, amellett hogy az őket érdeklő adatokat az interneten bármikor hozzáférhetővé tesszük.

A település jelenlegi turisztikai kínálata az egészségtudatos középkorúaknak (35–55 év), az egészségmegőrző időseknek (55+) és az aktív kikapcsolódásra vágyó kirándulóknak lehet megfelelő. A vonzerő regionális jellege miatt elsősorban a környező alföldi, városi területekről tarthat számot érdeklődésre, így az észak-magyarországi városok, Észak-Alföld és Budapest lehetnek a kommunikáció földrajzi célterületei. Az életmóddal foglalkozó magazinokban megjelenő hirdetések például gyógyteamintát, gyógynövénynaptárt tartalmazhatnának.

A kínálat fejlesztésének egyik iránya az anti-aging programok, téli és tavaszi tisztítókúrák indítása, gyógynövényteázó megnyitása lehet, így kiaknázható az egészségturizmus szezonalitást csökkentő hatása. A természeti környezet megfelelő helyszín az olyan, gyógynövénytúrákat kiegészítő testmozgás számára, mint a nordic walking, tajcsi vagy a jóga.

Az aktív kikapcsolódásra vágyók lovagolhatnak, síelhetnek, kerékpározhatnak és túrázhatnak Bükkszentkereszten és környékén. Nekik a különböző szaklapokban, regionális televízióban megjelenő hirdetések, versenytudósítások és a közösségi oldalak jelentik a megfelelő kommunikációs felületet. A településen és az erdőben elhelyezett webkamerák az időjárás figyelésére szolgálnak, gyakran előfordul ugyanis, hogy Miskolcon borongós, szürke az idő, a hegyen viszont süt a nap.

A kommunikációs terv elmaradhatatlan része a kontrolling, hogy az elért eredményeket számszerűsíteni lehessen.

Girl Power – Miskolci Egyetem KE GTK – Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.