A Boeing mérnökeiből álló team Japán négy repülőterén dolgozik az ANA gépein, többek között a tokiói Haneda és Narida légikikötőkben. A Dreamlinerek azóta vannak a földön, hogy az USA és más államok légiközlekedési hatóságai január közepén kitiltották légterükből a géptípust, amelyből 50 darab van jelenleg forgalomban, miután két gépen is veszélyesen túl melegedett az akkumulátor.
A Boeing új gépéből a legtöbben az ANA rendelkezik, a légitársaságnak 17 darab 787-ese van, a világon a második legnagyobb Dreamliner-üzemeltető az ANA konkurensének számító Japan Airlines, amelynek 7 darab ilyen gépe van, őket követi a United Airlines és az Air India, melyeknek 6-6 darabja van a géptípusból.
Az ANA tervei szerint 100-200 próbautat tesznek a javított gépekkel májusban, mielőtt újra utasokat szállítanának velük júniusban. A járatokon a gép biztonságosságát ellenőrzik, illetve az ANA 180 Dreamliner pilótája is felelevenítheti az utak során tudását a gép kezeléséről a három hónapos kihagyás után.
Az ANA nem közölte, hogy a 787-esek földön tartásának mekkora költségei voltak, azt azonban tudni, hogy január utolsó két hetében gépenként 900 000 dollár bevételtől esett el. A gépek földön maradása a Boeingnek megközelítőleg 600 milliói dollárjába került.