A két legnagyobb buszvállalat, a FlixBus és a MeinFernbus bejelentette, hogy a két cég összeolvad. A döntés azért született meg, hogy a vállalatok erősségeit és útvonalhálózatát egyesítsék, és behálózzák Európa nagy részét.
A két – illetve most már egy – cég 160 partnerén keresztül jelenleg körülbelül 500 busszal közlekedik. Torben Greve, a MeinFernbus alapítója elmondta, hogy a buszjáratok sűrűsége hamarosan megnő, az utazási idő pedig csökkenni fog.
André Schwämmlein, a FlixBus társalapítója azt nyilatkozta: „A cégek alapítóinak a kezdetektől ugyanaz a céljuk: gyors növekedés, átfogó útvonalhálózat és az alvállalkozókkal való együttműködés. a partnereink így most már együtt, és nem egymással szemben tudnak dolgozni.”
A cégnek az osztrák Blaguss is a partnere, így Budapest és Bécs között is rendelkeznek buszjárttal. Budapestről más járatuk egyelőre nincsen, ám Bécsből el lehet jutni többek között Berlinbe, Pozsonyba, Frankfurtba, Ljubljanába, Mariborba, Münchenbe, Nürnbergbe és Zágrábba is.
Az egyesülés okán pedig most rendkívül kedvező áron lehet jegyet venni pár napig.
Nemrég szabadult fel a német távolsági buszközlekedés piaca |
Két évvel ezelőttig csupán néhány autóbuszvonal létezett Németországban, az is történelmi okokból, Nyugat-Berlin kiszolgálására – írja a Fapadosinfo. Még Hitler alatt hozott törvényt Németország a buszközlekedés tiltásáról, mégpedig a vasút védelmében. 2013. január elsejétől azonban felszabadították a piacot: bizonyos feltételek teljesülése esetén bárki bármerre indíthat távolsági buszjáratot Németországban. Magyarán az történt, ami az európai légtérben, és meg is lett a hatása. Gombamód nőttek ki a földből az új autóbuszos szolgáltatók, hétről hétre új járatok indultak, és két év elteltével már nem csak Németországot hálózzák be az autópályás buszjáratok, hanem több szomszédos országba is átér a hálózat. A hírhedten drága Deutsche Bahn mellett a buszok lassabb, de lényegesen olcsóbb eljutási lehetőségeket kínálnak. |
Forrás: Turizmus Online
Forrás: Fapadosinfo