Egyiptológusnak tanult, utazásszervező lett belőle

Szakmai tapasztalatait nem csak hazájában, hanem neves nyugat-európai cégeknél szerezte az anubis Travel ügyvezető igazgatója, Ahmed Bahgat, aki szerint a magyarországi tour-operátorok között szorosabb kooperációra lenne szükség.

Hogy indult a pályája?

Kairóban tanultam egyiptológiát és turizmust, majd idegenvezetőként kezdtem el dolgozni. elsősorban brit és észak-amerikai csoportokat vezettem. Később Nagy-Britanniában és Spanyolországban dolgoztam utazási irodában. Jó pár év szakmai tapasztalattal a hátam mögött döntöttem úgy, hogy saját vállalkozásba kezdek. Magyarországon volt több barátom, akiket még idegenvezetőként ismertem meg, és úgy döntöttem, itt próbálok szerencsét. 2002-ben alapítottam meg az Anubis Travelt, és a 2003-as volt az első igazi szezonunk. 2002-ben kezdtük egy 32 nm-es helyiségben, két évvel később a Kisrókus utcában vásároltunk egy 90 m2-es utcai irodát. Tavaly márciusban a tour-operáció és a központ számára megvettünk három lakást a közelben, ahol a központunkat alakítottuk ki.Időközben magyarul is megtanultam.

Milyen programokkal kezdte az iroda?

Kairói hétvégével, nílusi hajóúttal indultunk, menetrendszerinti járatokra alapozva. Olyan színvonalas utakat szerveztünk, amilyet az amerikai, brit utasoknak, de magyar piacon elfogadható árszínvonalon. Ez azért volt lehetséges, mert jó kapcsolatom volt az egyiptomi szolgáltatókkal. A mai napig a fő termékünk a nílusi hajóút, a nyáron hetente 30-40 hajóutasunk volt. 2005-ben továbbléptünk, helyeket béreltünk egyiptomi charterjáratokon, valamint Mallorcára, Krétára és Rodoszra. 2006-ban Bulgáriát is felvettük a desztinációk közé. Minden évben fokozatosan bővítettük a bérelt helyek számát. Egyiptomban 2008 volt a legjobb évünk: Hurghadába a charter és a menetrendszerinti járatokon hetente összesen 300-350 utasunk volt nyáron. A másik négy desztináció esetében úti célonként heti 70 főt utaztattunk. Az első két évben kétségtelenül nehéz volt ezeket az úti célokat eladnunk a cégnév miatt, de az utóbbi két évben már megismerték a partnerek a terméket, és jól ment az értékesítés.

Mikor került be a kínálatba Jordánia?

2008 végén kezdtük Jordániát árulni. Egy chartert indítottunk Aquabába és Sharm-el-sheikh-re október-novemberben, majd tavasszal két hónapig a Malévtől bérelt géppel. Mivel a jordániai csomagtúrák pár éve olcsók voltak, várni kellett, míg a piac elfogadta a mostani, reális árakat. Az idén már nem volt gond. Tavaly már a Malév 15 legnagyobb partnere között voltunk. Idén úgy döntöttem, hogy márciusban novemberig közlekedik a charter. Nyáron hetente 130 fő utazott velünk Aqabába, és csak 40 fő Egyiptomba ezen a járaton. A Jordániába szervezetten utazó magyarok 75%-át mi utaztatjuk.

Mik a tervei a téli szezonra?

Lesz 2-3 új desztinációnk, de ez maradjon még egy rövid ideig meglepetés. A Napi Turizmus hírlevélben hamarosan beszámolunk majd a konkrétumokról. Annyit elmondhatok, hogy olyan helyekről van szó, ahol télen is jó az időjárás. A korábbi évekhez hasonlóan lesz thaiföldi programunk menetrendszerinti járatokra építve, és lesz jordániai, valamint izraeli körutunk, továbbá Jordánia-Szíria kombinált túránk október-novemberben, illetve márciustól. Egyiptomban sharm és Hurghada egész télen menni fog, a hajóutak is. Szeptemberre és októberre teljesen tele vagyunk.

Jövőre várható-e valami újdonság?

2010 nyarára terveztük a városlátogató programcsomag bevezetését, de végül úgy döntöttem, korai még a piacra lépni vele. 2009 nehéz év volt, és kell egy év a kilábaláshoz. jövőre már nyugodtabb lesz a piac, akkor indulunk mi is a főbb európai nagyvárosokba szervezett városlátogatásokkal.

Milyen a kapcsolatuk a viszonteladókkal?

Kiváló. Jelenleg 658 viszonteladó partnerrel dolgozunk. Ősszel végiglátogatjuk őket. Az utolsó katalógus-bemutatónkra 180 fő jött el, és szerveztünk jordán studyt is. Örömmel fogadjuk partnerek ötleteit.

Milyen tanulságokkal szolgál az idei szezon?

Meg kell tanulniuk az utasoknak, hogy a last minute sok esetben drágább, mint a first minute, és az utolsó pillanatra a jó szállodák már elfogynak. Az idén a nyugat-európai utasok elvitték a jó helyeket. Jobban járt, aki korán foglalt. Nálunk csak az út árának 40%-át kell befizetni first minute esetén, de gondolkodom rajta, hogy ezt leviszem 20%-ra. Másrészt szerintem jobban kellene kooperálni a tour-operátoroknak. Ha látják, hogy nem megy jól egy desztináció, üljenek össze egy gépre, ne menjenek bele veszteségbe. Angliában nem volt 5-10 ezer forintos árverseny, pedig ugyanazt a nílusi hajóutat árulta öt tour-operátor is. Mindenki más áron adta a terméket, de más szolgáltatást is adott vele. A Thomson 50 fős csoportokat küldött, nálunk 12 volt a maximális létszám. Mi több száz fonttal drágábban adtuk a programot, de italt is kínáltunk az étkezések mellé. Mivel nem volt árverseny, akciózni sem kellett. Sajnos Magyarországon még az utazási irodák is arra tanítják az utasokat, hogy várjanak a last minute ajánlatokra.

Mik a tanulságai az irodai csődöknek?

Magyarországról évente 300-350 ezer fő utazik külföldre már évek óta, ez a szám stagnál. Korábban túl nagy kapacitásokat vállaltak be a tour-operátorok. Ezért túlkínálat volt. Meg kell érteni a piacot, és reális kapacitásokat kell lekötni. Az utazásközvetítőnek pedig az lenne a dolga, hogy elmagyarázza az utasnak, hogy 29 - 39 ezer forintból lehetetlen egy csomagtúrát kihozni. Nem szabad a közvetítőnek csak a jutalékot látni, és a gyanúsan olcsó árak láttán a homokba dugni a fejét.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.