A jelentésben szerepel, hogy az előző évben a társaság új üzemanyag-hatékonysági rekordot állított fel, amikor az előző évhez képest 1,6 százalékkal, 3,84 literre csökkentette az egy utasra jutó 100 kilométerenkénti kerozin-felhasználást (ez az érték 2013-ban 3,91 liter volt 100 kilométerenként). A Lufthansa üzemanyag-hatékonysággal foglalkozó szakemberei ez idáig mintegy 1300 tervezetet és projektet alkottak meg a hatékonyság javítása érdekében és csak 2014-ben 145 projektet dolgoztak ki az üzemanyag-felhasználás csökkentésére. A Lufthansa Csoport minden eddiginél átfogóbb flotta modernizációjának keretében a társaság 272 modern, üzemanyag-hatékony repülőgépet vesz át 2015 és 2025 között, és várhatóan a jelenleginél is alacsonyabb kerozin-felhasználási értékeket produkál a közeljövőben.
Csak csendben, csak halkan!
A jelentés évében a vállalat kiterjesztette kötelezettségvállalását az aktív zajvédelem területére is. A Lufthansa a világ első légitársasága, amely 2014 novembere óta folyamatosan szereli fel a rövid és középtávot repülő Airbus A319-es, A320-as és A321-es gépeit zajvédelmi kiegészítőkkel. A gépek szárnyainak alsó felületén elhelyezett alkatrész révén mára több mint 200 Lufthansa repülőgép repül sokkal halkabban, amely rendkívül kedvező a repülőterek közelében élőknek. Ezen felül a légitársaság kiterjesztette kötelezettségvállalását az IAGOS (In-service Aircraft for a Global Observing System) klímakutató projektre is, amelynek keretében egy második repülőgépet is felszerelt a légkört vizsgáló klímakutató műszerekkel. A gép ezáltal repülési magasságban képes adatokat gyűjteni a légköri nyomelemekről és felhőrészecskékről minden egyes repülés során, amelyeket aztán számos kutatóintézet használhat világszerte. 2015 elején a Lufthansa Csoport kapta az év Eco-légitársasága díjat, amellyel az amerikai Air Transport World szerkesztősége három éven belül másodszor ismerte el a vállalat úttörő szerepét az éghajlatvédelem terén.
Ahol nem probléma a multikulti
2014-ben a Lufthansa új folyamatokat és eszközöket vezetett be a humánerőforrás területén is, amely magában foglal egy új tehetségeket menedzselő rendszert is. A vállalati szintű siker egyik alapvető tényezője ugyanis, hogy a tehetséget a cégen kívül és belül is korán felismerjék. A tehetséges jelöltek támogatása ezentúl sokkal nagyobb hangsúlyt kap a társaságnál, és a vezetők legfontosabb feladatai közé tartozik majd. Ugyancsak 2014-ben a Lufthansa Csoport aláírta a dolgozók sokféleségéről szóló vállalati kezdeményezést, amely támogatja a Lufthansa vállalatainál és intézményeiben dolgozók nemzeti sokszínűségét. Az okirat aláírásával a társaság ismételten hangsúlyozta a globálisan működő légitársaság vállalati kultúrájában meglévő sokszínűséget: a vállalat 119 ezer alkalmazottja mintegy 143 különböző nemzetiséget képvisel.
Szociálisan érzékeny
A Lufthansa Csoport mindezek mellett szociális ügyekben is nagyobb felelősséget vállal a jövőben. 2015 elején a légitársaság bemutatta a vállalat társadalmi felelősségvállalásáról szóló „Lufthansa Group Social Care” című állásfoglalását. A Csoport az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a szociális és humanitárius projektekre, jelentősen növelve szerepvállalását ezen a fontos területen.