Karsten Balke, Germania Fluggesellschaft mbH vezérigazgatója közleményében azt írta, hogy sajnos nem sikerült rendezni a cég rövid távú likviditási szükségleteit, így egyetlen megoldás a csődeljárás kezdeményezése volt. A fizetésképtelenség a közlés szerint több egymástól független és előre nem látható negatív tényező miatt következett be. Ezek közt említi a cég a jelentős mértékben megnövekedett üzemanyagárakat a nyári időszakban, az euró-dollár számukra kedvezőtlen árfolyam-változását, valamint nagy többletköltséget okoztak a légitársaságnak a flottacsere területén bekövetkezett jelentős csúszások és a meglévő gépek szokatlanul nagy számú karbantartásigénye.
A csőd nem érinti – egyelőre – a svájci és bolgár érdekeltségeket, a Swiss airline Germania Flug AG és a Bulgarian Eagle tovább működik. Azok az utasok, akik utazási csomag részeként rendelkeztek foglalással a Germania valamely járatára, az utazási irodájukhoz fordulhatnak alternatív utazási lehetőségek érdekében. Azon utasok számára, akik közvetlenül a Germaniánál foglaltak, sajnos nem tud a cég helyettesítő járatot biztosítani. Az évente 4 millió utast szállító, több mint ezer szakembernek munkát adó légitársaság pénzügyi problémáiról már január elején beszámoltunk, azonban január végén még azt jelentették, hogy a cégnek sikerült befektetőt találnia, így megmenekült a csődtől.
A Germania svájci és bolgár leányvállalatával együtt összesen 37 géppel (9 Boeing 737-700-assal, 21 Airbus A319-essel és 7 A321-essel) üzemelt, a cégnek 25 darab A320neo típuscsaládba tartozó gépre van megrendelése, amelyekkel a 737-eseket váltották volna le.
A légitársaságnál sok magyar pilóta és légiutaskísérő is dolgozott, akik a Malév 7 éve bekövetkezett leállása után helyezkedtek el a Germaniánál.
Forrás: AIRportal.hu