A légitársaságok és repülőterek minősítését a fogyasztók által beküldött vélemények összesítésével végző, világszerte (el)ismert szervezet azt állította, hogy évente nyilvánosságra hozott minősítései „több mint ötmillió utas megbízható és ellenőrzött véleménye alapján” születnek.
A Brit Reklámhatóság (BRH) ezzel szemben kijelentette, hogy nincs bizonyíték arra, hogy a Skytrax valóban végrehajtja azokat az alapos procedúrákat, amelyek révén ellenőrizni tudja, hogy minden beküldött vélemény valós. Bár a Skytrax azzal védekezett, hogy minden egyes vélemény átesett egy négy lépésből álló ellenőrzési folyamaton, ezt azonban nem tudta bizonyítani, mivel minden beküldött emailt 24 óra elteltével töröltek a rendszerükből – számolt be az esetről a travelmole.
A BRH azután kezdett vizsgálódni, hogy az online reputációmenedzsmenttel foglalkozó KwikChex bejelentette, a fenti indokok miatt (emailek törlése 24 óra elteltével, nincs bizonyíték a négylépcsős ellenőrzési folyamat működésére) a Skytrax nem jogosult olyan kifejezéseket használni, mint „Ellenőrzött és megbízható vélemények légitársaságokról”, illetve „Valódi utasok, valódi vélemények!”
A BRH azt is kihirdette, hogy az airlinequality.com által kommunikált 5 millió vélemény félrevezető, mivel az oldalon csupán 400,000 vélemény érhető el. A Skytrax saját bevallása szerint 5,4 millió véleményt kapott 1999-es indulása óta, de ezek közül csak a legrégebbieket archiválták.
A Skytrax azzal is félrevezette a közvéleményt, hogy állítása szerint „Hivatalos, csillagos minősítési rendszer”-t működtet, miközben nem tudta bebizonyítani, hogy programja rendelkezik a légitársasági, illetve a repülőtéri iparág támogatásával.