Elmeszelte a Skytrax-et a Brit Reklámhatóság

A Brit Reklámhatóság megállapította, hogy a légitársaságok fogyasztói minősítésével foglalkozó SkyTrax Research www.airlinequality.com weboldala nem tudja minden állítását bizonyítani.

A légitársaságok és repülőterek minősítését a fogyasztók által beküldött vélemények összesítésével végző, világszerte (el)ismert szervezet azt állította, hogy évente nyilvánosságra hozott minősítései „több mint ötmillió utas megbízható és ellenőrzött véleménye alapján” születnek.

A Brit Reklámhatóság (BRH) ezzel szemben kijelentette, hogy nincs bizonyíték arra, hogy a Skytrax valóban végrehajtja azokat az alapos procedúrákat, amelyek révén ellenőrizni tudja, hogy minden beküldött vélemény valós. Bár a Skytrax azzal védekezett, hogy minden egyes vélemény átesett egy négy lépésből álló ellenőrzési folyamaton, ezt azonban nem tudta bizonyítani, mivel minden beküldött emailt 24 óra elteltével töröltek a rendszerükből – számolt be az esetről a travelmole.

A BRH azután kezdett vizsgálódni, hogy az online reputációmenedzsmenttel foglalkozó KwikChex bejelentette, a fenti indokok miatt (emailek törlése 24 óra elteltével, nincs bizonyíték a négylépcsős ellenőrzési folyamat működésére) a Skytrax nem jogosult olyan kifejezéseket használni, mint „Ellenőrzött és megbízható vélemények légitársaságokról”, illetve „Valódi utasok, valódi vélemények!”

A BRH azt is kihirdette, hogy az airlinequality.com által kommunikált 5 millió vélemény félrevezető, mivel az oldalon csupán 400,000 vélemény érhető el. A Skytrax saját bevallása szerint 5,4 millió véleményt kapott 1999-es indulása óta, de ezek közül csak a legrégebbieket archiválták.

A Skytrax azzal is félrevezette a közvéleményt, hogy állítása szerint „Hivatalos, csillagos minősítési rendszer”-t működtet, miközben nem tudta bebizonyítani, hogy programja rendelkezik a légitársasági, illetve a repülőtéri iparág támogatásával.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.