Elmeszelte a Skytrax-et a Brit Reklámhatóság

A Brit Reklámhatóság megállapította, hogy a légitársaságok fogyasztói minősítésével foglalkozó SkyTrax Research www.airlinequality.com weboldala nem tudja minden állítását bizonyítani.

A légitársaságok és repülőterek minősítését a fogyasztók által beküldött vélemények összesítésével végző, világszerte (el)ismert szervezet azt állította, hogy évente nyilvánosságra hozott minősítései „több mint ötmillió utas megbízható és ellenőrzött véleménye alapján” születnek.

A Brit Reklámhatóság (BRH) ezzel szemben kijelentette, hogy nincs bizonyíték arra, hogy a Skytrax valóban végrehajtja azokat az alapos procedúrákat, amelyek révén ellenőrizni tudja, hogy minden beküldött vélemény valós. Bár a Skytrax azzal védekezett, hogy minden egyes vélemény átesett egy négy lépésből álló ellenőrzési folyamaton, ezt azonban nem tudta bizonyítani, mivel minden beküldött emailt 24 óra elteltével töröltek a rendszerükből – számolt be az esetről a travelmole.

A BRH azután kezdett vizsgálódni, hogy az online reputációmenedzsmenttel foglalkozó KwikChex bejelentette, a fenti indokok miatt (emailek törlése 24 óra elteltével, nincs bizonyíték a négylépcsős ellenőrzési folyamat működésére) a Skytrax nem jogosult olyan kifejezéseket használni, mint „Ellenőrzött és megbízható vélemények légitársaságokról”, illetve „Valódi utasok, valódi vélemények!”

A BRH azt is kihirdette, hogy az airlinequality.com által kommunikált 5 millió vélemény félrevezető, mivel az oldalon csupán 400,000 vélemény érhető el. A Skytrax saját bevallása szerint 5,4 millió véleményt kapott 1999-es indulása óta, de ezek közül csak a legrégebbieket archiválták.

A Skytrax azzal is félrevezette a közvéleményt, hogy állítása szerint „Hivatalos, csillagos minősítési rendszer”-t működtet, miközben nem tudta bebizonyítani, hogy programja rendelkezik a légitársasági, illetve a repülőtéri iparág támogatásával.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.