Első Air Cargo Day Hungary az 1. Terminálon

Budapesten rendezték meg elsőként a cargo ellátási lánc szakembereit összehozó, Air Cargo Day Hungary elnevezésű konferenciát. A közép-kelet európai régióból több, mint 100 logisztikai szakember vett részt a nemzetközi szakmai napon, amelyen a légiszállítási szektor aktuális kérdéseit, különösen pedig az iparág digitalizációjának hatásait vitatták meg.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja adott otthont az elsőként megrendezett Air Cargo Day Hungary konferenciának. A rendezvény szervezője a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és a Budapest Airport volt. A szakmai napon az iparág minden szereplője – a hatóságoktól kezdve a fuvarozókon és a légitársaságokon keresztül a földi kiszolgáló cégekig – részt vett, hogy panelbeszélgetések keretében vitassák meg a szakma legfontosabb aktualitásait.

A konferencián olyan fontos kérdéseket jártak körül a résztvevők, mint az iparág digitalizációjának lehetőségei és a technológiai újítások hatása a cargo-üzletágra. Ez utóbbit az is alátámasztja, hogy légi teheráruszállítás esetén az átlagos szállítási idő hat nap, de ennek az időnek mintegy negyedét a határellenőrzések és a különböző bürokratikus folyamatok adják, épp ezért szükséges az olyan újítások bevezetése, amelyek ezeket a folyamatokat felgyorsíthatják és átláthatóbbá teszik.

Anca Apahidean, a IATA kelet-európai régiójának vezetője megnyitó beszédében kiemelte: „A nemzetközi áruszállítás egyharmada immár légi úton történik, a cargo szektor pedig összesen mintegy 65 millió munkahelyet támogat a világban. Ahhoz azonban, hogy az iparág meg tudja őrizni versenyképességét, a digitalizáció mellett a teheráru feldolgozás automatizálását is meg kell kezdeni, a légi teheráruszállítás folyamatai ugyanis az elmúlt húsz évben nem változtak.”

 

„Erős logisztikai közösségi háttér és hatékony együttműködés nélkül a Budapest Airport számára elképzelhetetlen lenne a növekedés.” – mondta a megnyitón Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A vezérigazgató azt is kiemelte, hogy habár a régióban a kezelt légi teheráru mennyisége csökkent, a magyar GDP 5 százalékot meghaladó emelkedése, valamint az autó- és gyógyszeripar növekedése bizakodásra ad okot. A Budapest Airportnál a kezelt áru mennyisége az év végére várhatóan eléri a 150 ezer tonnát, ami jól mutatja azt is, hogy a további növekedéshez szükség van az év végére elkészülő BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázisra.

Veron Zsolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felügyeleti főosztályának vezetője azt hangsúlyozta, hogy a Budapest Airport a régió egyik legjelentősebb és legerősebb áruszállítási központja lehet, és ebben a repülőtér vezetésének fontos szerepe van. Véleménye szerint a Budapest Airport lassan eléri áruszállítási kapacitásainak felső határát, ezért a már bejelentett fejlesztéseken túl újabb beruházásokra is szükség van.

A konferencia zárásaképp a résztvevők meglátogatták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren épülő BUD Cargo City-t, amely a Budapest Airport 15 milliárd forintos saját finanszírozásból (kb. 46 millió forint) megvalósuló logisztikai bázisa. Az év végére elkészülő létesítmény lehetőséget biztosít majd a légi teheráruszállítással foglalkozó cégek számára a hatékonyabb együttműködésre. A légi teheráru szállítás mintegy 2000 embernek ad munkát közvetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, míg további 10 000 logisztikai munkahelyet jelent a repülőtér vonzáskörzetében.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.