Kiemelte, hogy a tipikus orosz turista évente kétszer utazik, egyszer tengerpartra, a második alkalommal pedig valamilyen európai célpontra, városlátogatás vagy eseményturizmus céljából. Ugyanakkor fokozatosan válik egyre népszerűbbé az egészségturizmus. Ez ráadásul a legkevésbé sérülékeny turisztikai termék, mert akinek fáj valamije, az el fog menni kúrálni magát.
Nadezsda Valerjevna Manysina, az Orosz Utazási Irodák Szövetsége egészségturisztikai tagozatának igazgató-helyettese kiemelte, hogy jó adottságaink vannak az orosz turisták meghódítására, de pontosan kell pozícionálni magunkat. Azt kell hangsúlyozni, hogy a gyógyvizeink konkrétan milyen betegségekre jók. Rá kell irányítani a figyelmet az egyedi vonzerőinkre, a hévízi tóra, a tapolcai barlangra, amelyekkel egyedülállóak vagyunk a világban. Az orosz turisták 51százaléka barátok, rokonok ajánlása alapján választ úti célt. Fontos, hogy az orosz vendégeket megcélzó szolgáltatók orosz terminológiát használjanak: az oroszok az interneten a spa és a szanatórium szóra rákeresnek, de a gyógyszállóra vagy a wellnessre nem.