Az utazási irodák repülőjegy-értékesítési volumene adók és illetékeke nélkül a tragikus nyári hónapok után jelentősen nőtt, és megközelítette a 3,500 millió forintot. Ez több mint harminc százalékos növekedés augusztushoz képest. A tavaly szeptemberi adatoktól azonban szembetűnő az elmaradás: akkor - még a válság kezdete előtt - 4,915 millió forint értékben adtak el repülőjegyet a hazai utazási irodák. Sárdi Géza, a BSP system menedzsere úgy véli, hogy a javulás nem feltétlenül a válságból való kilábalásnak a jele, hiszen a tavalyi évhez képest tetemes az elmaradás. A szakember szerint az ok sokkal inkább az, hogy a szeptember hagyományosan erős hónap, amikor a szabadidős utas megvásárolja az ünnepek környéki időpontokra jegyét, amikor a csoportos foglalások érkeznek a téli szezonra és az üzleti utazók lebonyolítják évzáró útjaikat. Sárdi szerint a hagyományos légitársaságokra egyre inkább jellemző, nyomott árak, az új fapadosokéhoz hasonló díjszabás is fellendítette az utasforgalmat. Az azonban mindenképp sokat mondó, hogy a szeptemberi a legjobb eredmény az idei évben.
A BSP statisztikák
itttölthetők le.