Európa: arccal a vasút felé

Brüsszel és Párizs, Madrid és Barcelona között manapság már jóval többen utaznak vonaton, mint repülővel. A vasút új, európai reneszánsza jelentős részben a gyorsvasúti hálózat fejlődésének köszönhető.

Míg Szlovákiában, Romániában vagy pár évvel ezelőtt nálunk még vasúti mellékvonalak bezárásától volt hangos a sajtó, addig Európában újra egyre népszerűbb ez a klasszikus, környezetkímélő közlekedési forma.

A kontinensen 240 ezer kilométer vasútvonal található, és akad olyan vonalszakasz, ahol akár 320 kilométer per órás sebességgel száguldanak az expresszek. Az európai gyorsvasutak jelentős része Franciaországban, illetve az azzal szomszédos államokban közlekedik, így nem véletlen, hogy a francia vasúttársaság 1995-ben létrehozott egy céget azzal a céllal, hogy a vasúti közlekedést népszerűsítse Franciaország határain kívül.

A Rail Europe képviseletét 2008 óta látja el Magyarországon a Tensi. A Rail Europe budapesti bemutatóján Tarnóczi Barna, a Tensi ügyvezetője elmondta, hogy mindig is szívesen foglalkoztak olyan termékek hazai bevezetésével, amelyek komoly jövő előtt állnak. „A vonatközlekedés zseniális alternatíva azoknak, akik nem szeretnek repülni”- hangsúlyozta. És valóban, manapság már akár 6,5 óra alatt eljuthatunk vasúton Budapestről Münchenbe, onnan pedig azonnal kapunk csatlakozást Nyugat-Európa legfőbb nagyvárosai felé.

A rendezvény társszervezője, az Atout France képviselője, Elizabeth Parragh-Pataki kiemelte, hogy nem véletlenül a világ leglátogatottabb országa Franciaország: 40 ezer műemlék, 10 ezer kastély, 30 UNESCO világörökségi helyszín és 5500 kilométer hosszú tengerpart garantálja, hogy mindenki talál magának valami érdekességet.

Franciaországot és szomszédjait könnyű felfedezni vasúton, hiszen a Párizs-Brüsszel távolságot 1 óra és 22 perc alatt teszi meg a vonat, míg Londonba kevesebb mint két óra alatt juthatunk el.

Krystyna Puget-Augustowska, a Rail Europe regionális értékesítési igazgatója rávilágított, hogy a gyorsvasúti hálózat Spanyolországtól Svájcon át Olaszországig behálózza Európát, és 2007. óta megindult a terjeszkedés kelet felé. Ennek eredményeként ma már a Párizs-München távolságot 5 óra alatt tehetjük meg a szuperexpresszel.

Decembertől Strassbourg és Lyon között is beindul a gyorsvasúti forgalom, a menetidő 3 óra 40 perc lesz. Márciustól Frankfurt és Lyon között is szuperexpress száguld: kerek öt óra alatt suhan végig fél Európán.

A raileurope.eu honlapon nem csak ezeket, hanem klasszikus intercity járatokat, éjszakai expresszeket és regionális vonatokat is lehet foglalni 35 ország vonalhálózatán.

A legforgalmasabb nemzetközi vonatokon három osztályt alakítottak ki: az igényes üzleti utazókat Business Premium osztály várja.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.