Míg Szlovákiában, Romániában vagy pár évvel ezelőtt nálunk még vasúti mellékvonalak bezárásától volt hangos a sajtó, addig Európában újra egyre népszerűbb ez a klasszikus, környezetkímélő közlekedési forma.
A kontinensen 240 ezer kilométer vasútvonal található, és akad olyan vonalszakasz, ahol akár 320 kilométer per órás sebességgel száguldanak az expresszek. Az európai gyorsvasutak jelentős része Franciaországban, illetve az azzal szomszédos államokban közlekedik, így nem véletlen, hogy a francia vasúttársaság 1995-ben létrehozott egy céget azzal a céllal, hogy a vasúti közlekedést népszerűsítse Franciaország határain kívül.
A Rail Europe képviseletét 2008 óta látja el Magyarországon a Tensi. A Rail Europe budapesti bemutatóján Tarnóczi Barna, a Tensi ügyvezetője elmondta, hogy mindig is szívesen foglalkoztak olyan termékek hazai bevezetésével, amelyek komoly jövő előtt állnak. „A vonatközlekedés zseniális alternatíva azoknak, akik nem szeretnek repülni”- hangsúlyozta. És valóban, manapság már akár 6,5 óra alatt eljuthatunk vasúton Budapestről Münchenbe, onnan pedig azonnal kapunk csatlakozást Nyugat-Európa legfőbb nagyvárosai felé.
A rendezvény társszervezője, az Atout France képviselője, Elizabeth Parragh-Pataki kiemelte, hogy nem véletlenül a világ leglátogatottabb országa Franciaország: 40 ezer műemlék, 10 ezer kastély, 30 UNESCO világörökségi helyszín és 5500 kilométer hosszú tengerpart garantálja, hogy mindenki talál magának valami érdekességet.
Franciaországot és szomszédjait könnyű felfedezni vasúton, hiszen a Párizs-Brüsszel távolságot 1 óra és 22 perc alatt teszi meg a vonat, míg Londonba kevesebb mint két óra alatt juthatunk el.
Krystyna Puget-Augustowska, a Rail Europe regionális értékesítési igazgatója rávilágított, hogy a gyorsvasúti hálózat Spanyolországtól Svájcon át Olaszországig behálózza Európát, és 2007. óta megindult a terjeszkedés kelet felé. Ennek eredményeként ma már a Párizs-München távolságot 5 óra alatt tehetjük meg a szuperexpresszel.
Decembertől Strassbourg és Lyon között is beindul a gyorsvasúti forgalom, a menetidő 3 óra 40 perc lesz. Márciustól Frankfurt és Lyon között is szuperexpress száguld: kerek öt óra alatt suhan végig fél Európán.
A raileurope.eu honlapon nem csak ezeket, hanem klasszikus intercity járatokat, éjszakai expresszeket és regionális vonatokat is lehet foglalni 35 ország vonalhálózatán.
A legforgalmasabb nemzetközi vonatokon három osztályt alakítottak ki: az igényes üzleti utazókat Business Premium osztály várja.