Európa: arccal a vasút felé

Brüsszel és Párizs, Madrid és Barcelona között manapság már jóval többen utaznak vonaton, mint repülővel. A vasút új, európai reneszánsza jelentős részben a gyorsvasúti hálózat fejlődésének köszönhető.

Míg Szlovákiában, Romániában vagy pár évvel ezelőtt nálunk még vasúti mellékvonalak bezárásától volt hangos a sajtó, addig Európában újra egyre népszerűbb ez a klasszikus, környezetkímélő közlekedési forma.

A kontinensen 240 ezer kilométer vasútvonal található, és akad olyan vonalszakasz, ahol akár 320 kilométer per órás sebességgel száguldanak az expresszek. Az európai gyorsvasutak jelentős része Franciaországban, illetve az azzal szomszédos államokban közlekedik, így nem véletlen, hogy a francia vasúttársaság 1995-ben létrehozott egy céget azzal a céllal, hogy a vasúti közlekedést népszerűsítse Franciaország határain kívül.

A Rail Europe képviseletét 2008 óta látja el Magyarországon a Tensi. A Rail Europe budapesti bemutatóján Tarnóczi Barna, a Tensi ügyvezetője elmondta, hogy mindig is szívesen foglalkoztak olyan termékek hazai bevezetésével, amelyek komoly jövő előtt állnak. „A vonatközlekedés zseniális alternatíva azoknak, akik nem szeretnek repülni”- hangsúlyozta. És valóban, manapság már akár 6,5 óra alatt eljuthatunk vasúton Budapestről Münchenbe, onnan pedig azonnal kapunk csatlakozást Nyugat-Európa legfőbb nagyvárosai felé.

A rendezvény társszervezője, az Atout France képviselője, Elizabeth Parragh-Pataki kiemelte, hogy nem véletlenül a világ leglátogatottabb országa Franciaország: 40 ezer műemlék, 10 ezer kastély, 30 UNESCO világörökségi helyszín és 5500 kilométer hosszú tengerpart garantálja, hogy mindenki talál magának valami érdekességet.

Franciaországot és szomszédjait könnyű felfedezni vasúton, hiszen a Párizs-Brüsszel távolságot 1 óra és 22 perc alatt teszi meg a vonat, míg Londonba kevesebb mint két óra alatt juthatunk el.

Krystyna Puget-Augustowska, a Rail Europe regionális értékesítési igazgatója rávilágított, hogy a gyorsvasúti hálózat Spanyolországtól Svájcon át Olaszországig behálózza Európát, és 2007. óta megindult a terjeszkedés kelet felé. Ennek eredményeként ma már a Párizs-München távolságot 5 óra alatt tehetjük meg a szuperexpresszel.

Decembertől Strassbourg és Lyon között is beindul a gyorsvasúti forgalom, a menetidő 3 óra 40 perc lesz. Márciustól Frankfurt és Lyon között is szuperexpress száguld: kerek öt óra alatt suhan végig fél Európán.

A raileurope.eu honlapon nem csak ezeket, hanem klasszikus intercity járatokat, éjszakai expresszeket és regionális vonatokat is lehet foglalni 35 ország vonalhálózatán.

A legforgalmasabb nemzetközi vonatokon három osztályt alakítottak ki: az igényes üzleti utazókat Business Premium osztály várja.


Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre

Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre 

Mint pénteken szerkesztőségünknek eljuttatott közleményükben írják, ők veszik át az átmenetileg bezárt debreceni repülőtér forgalmának egy részét.
Egyelőre zárva a debreceni reptér

Egyelőre zárva a debreceni reptér 

A Debrecen Nemzetközi Repülőtér a következő információt küldte ezzel kapcsolatban.
A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis?

A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis? 

A Formula 1 Magyar Nagydíjat július 19-21. között rendezik - telt ház, azaz négy nap alatt több mint 300 ezer néző várható a versenyhétvégén.
Metanol-üzemanyagú tengerjáró ennél a luxus hajótársaságnál

Metanol-üzemanyagú tengerjáró ennél a luxus hajótársaságnál 

Fontos mérföldkőhöz érkezett a tengeri utazás jövője.
Megvan a Magyar Paralimpiai Társaság új hivatalos partnere

Megvan a Magyar Paralimpiai Társaság új hivatalos partnere 

A Wizz Air repíti a paralimpikonokat Párizsba.
Biztonságos utazás négylábú kedvenceinkkel

Biztonságos utazás négylábú kedvenceinkkel 

Íme néhány tipp, hogy mire érdemes odafigyelni, hogy az út ne csak a gazdinak, hanem a házikedvencnek is kellemes élmény legyen.
Budapest Airport: 2032-re tervezi a kormány a 3. terminál nyitását

Budapest Airport: 2032-re tervezi a kormány a 3. terminál nyitását 

Szoros iránymutatást végez a kormány, de a szakmai üzemeltetést a francia társtulajdonosnak engedi át.
Költözik egy Wizz Air gép - azonnal reagált rá az érintett debreceni reptér

Költözik egy Wizz Air gép - azonnal reagált rá az érintett debreceni reptér 

Az ultrafapados légitársaság bejelentette, hogy a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren állomásozó repülőgépét Budapestre helyezi át. Rögvest jött a reptér válasza is erre a lépésre.
A bukaresti reptéren sem jártak jobban az utasok, mint Ferihegyen

A bukaresti reptéren sem jártak jobban az utasok, mint Ferihegyen 

Egyszerre csaknem 30 pilóta jelentett beteget, így majdnem ugyanennyi járatot kellett törölni Bukarestben, köztük Budapest felé indulót is.
A Boeing elismeri bűnösségét, de megússza az áldozatok családja által kért büntetést

A Boeing elismeri bűnösségét, de megússza az áldozatok családja által kért büntetést 

A mulasztás és a pénzbírság azonban nem elégítette ki az áldozatok családjait.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.