Európa: arccal a vasút felé

Brüsszel és Párizs, Madrid és Barcelona között manapság már jóval többen utaznak vonaton, mint repülővel. A vasút új, európai reneszánsza jelentős részben a gyorsvasúti hálózat fejlődésének köszönhető.

Míg Szlovákiában, Romániában vagy pár évvel ezelőtt nálunk még vasúti mellékvonalak bezárásától volt hangos a sajtó, addig Európában újra egyre népszerűbb ez a klasszikus, környezetkímélő közlekedési forma.

A kontinensen 240 ezer kilométer vasútvonal található, és akad olyan vonalszakasz, ahol akár 320 kilométer per órás sebességgel száguldanak az expresszek. Az európai gyorsvasutak jelentős része Franciaországban, illetve az azzal szomszédos államokban közlekedik, így nem véletlen, hogy a francia vasúttársaság 1995-ben létrehozott egy céget azzal a céllal, hogy a vasúti közlekedést népszerűsítse Franciaország határain kívül.

A Rail Europe képviseletét 2008 óta látja el Magyarországon a Tensi. A Rail Europe budapesti bemutatóján Tarnóczi Barna, a Tensi ügyvezetője elmondta, hogy mindig is szívesen foglalkoztak olyan termékek hazai bevezetésével, amelyek komoly jövő előtt állnak. „A vonatközlekedés zseniális alternatíva azoknak, akik nem szeretnek repülni”- hangsúlyozta. És valóban, manapság már akár 6,5 óra alatt eljuthatunk vasúton Budapestről Münchenbe, onnan pedig azonnal kapunk csatlakozást Nyugat-Európa legfőbb nagyvárosai felé.

A rendezvény társszervezője, az Atout France képviselője, Elizabeth Parragh-Pataki kiemelte, hogy nem véletlenül a világ leglátogatottabb országa Franciaország: 40 ezer műemlék, 10 ezer kastély, 30 UNESCO világörökségi helyszín és 5500 kilométer hosszú tengerpart garantálja, hogy mindenki talál magának valami érdekességet.

Franciaországot és szomszédjait könnyű felfedezni vasúton, hiszen a Párizs-Brüsszel távolságot 1 óra és 22 perc alatt teszi meg a vonat, míg Londonba kevesebb mint két óra alatt juthatunk el.

Krystyna Puget-Augustowska, a Rail Europe regionális értékesítési igazgatója rávilágított, hogy a gyorsvasúti hálózat Spanyolországtól Svájcon át Olaszországig behálózza Európát, és 2007. óta megindult a terjeszkedés kelet felé. Ennek eredményeként ma már a Párizs-München távolságot 5 óra alatt tehetjük meg a szuperexpresszel.

Decembertől Strassbourg és Lyon között is beindul a gyorsvasúti forgalom, a menetidő 3 óra 40 perc lesz. Márciustól Frankfurt és Lyon között is szuperexpress száguld: kerek öt óra alatt suhan végig fél Európán.

A raileurope.eu honlapon nem csak ezeket, hanem klasszikus intercity járatokat, éjszakai expresszeket és regionális vonatokat is lehet foglalni 35 ország vonalhálózatán.

A legforgalmasabb nemzetközi vonatokon három osztályt alakítottak ki: az igényes üzleti utazókat Business Premium osztály várja.


 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.
Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.