A zsűri külön kiemelte és dicsérő szavakkal illette a Budapest Airport „részletes pályázati anyagát, valamint a marketing területén megvalósított folyamatos innovációt.” A pályázat az új terminálépület, a SkyCourt megnyitását, járatfejlesztési ösztönzőket, részletes piaci elemzéseket, repülőtéri kutatásokat, termékfejlesztéseket, a Magyar Turizmus Zrt.-vel folytatott együttműködést, közös, például a digitális és a szociális médiában megvalósított kampányokat és az elmúlt 12 hónap során indított hét új járatot, köztük a Qatar Airways dohai, az American Airlines New York-i és a SkyWork Airlines berni járatát mutatta be.
A Budapest Airport azt követően kapta az újabb elismerést, hogy néhány hónappal ezelőtt elnyerte az európai Routes konferencia marketing díját. A sorozatos siker egyben annak az elismerése, hogy a Budapest Airport és a Magyar Turizmus Zrt. szorosan együttműködik Magyarország, mint vonzó turisztikai célpont népszerűsítésében.
A legrangosabb légiközlekedési konferencia, a Routes európai, illetve globális marketing díjait az iparágban elnyerhető legértékesebb elismerések között tartják számon. A díjakat annak alapján ítélik oda, hogy egy repülőtér marketing tevékenységét legjobban annak használói, vagyis a légitársaságok képesek megítélni.
„Nagy öröm számunkra, hogy a repülőtéri marketing csúcsdíját az európai kategóriában az idén – igen erős versenytársakkal szemben – a Budapest Airport nyerte” – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. „Ez a rangos elismerés egyúttal a Budapest Airport elhivatott kereskedelmi csapatának a munkáját dicséri, akik kitartó és kemény erőfeszítések révén lehetővé tették járathálózatunk jelentős bővítését, és a légitársaságoknak nyújtott szolgáltatások színvonalának fejlesztését. Együtt sikerült a Budapest Airport járatfejlesztési és marketing tevékenységét a legmagasabb szakmai színvonalra emelni. Nagyon büszkék vagyunk, hogy ezt most a légitársaságok globális szinten is elismerték.”
„Szerencsések vagyunk, hogy ilyen elkötelezett és kiválóan teljesítő munkatársak dolgoznak nálunk” – nyilatkozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója Berlinben. „Ez az elismerés a repülőtér és üzleti partnereink számára egyaránt jó hír. Nagy öröm és megtiszteltetés számunkra, hogy egy az ügyfeleink, vagyis a légitársaságok szavazatai alapján odaítélt díjat elnyertük.”
A Routes repülőtéri marketing díjai a repülőterek által végzett marketing tevékenység legmagasabb szintű elismerését jelenti. A légitársaságok jelölései alapján bekerült pályázóknak részletes anyagot kell benyújtaniuk járatfejlesztési tevékenységükről, illetve azok eredményéről. A pályázatokat a szakmai zsűri bírálta el a kiírásnak való megfelelés, a járatfejlesztési tartalom, a légitársasági kapcsolatokról bemutatott bizonyítékok, a légitársasági marketing innovatív módozatai, az eredmények, a hatékonyság és a kreatív alkalmazás szempontjai szerint.
A World Routes díjait négy regionális kategóriában osztják ki, ezek Európa, Amerika, Ázsia és Afrika. A Budapest Airport mellett a többi globális szintű nyertes az ázsiai régióban Abu Dhabi Repülőtér, az amerikai kontinensen a Los Angeles World Airports és Afrikában a ghánai Accra Nemzetközi Repülőtér.