Év végéig még üzemképes maradhat az Alitalia

Az év végéig üzemképes maradhat az Alitalia, de legkésőbb decemberig dönteni kell a következő lépésekről, különben a légitársaság nem éli meg 2018-at - nyilatkozta az MTI-nek Dino Nikpalj olasz légiközlekedési szakértő.

A társaság több mint tíz évvel ezelőtt került nehéz helyzetbe, amikor a belföldi nagysebességű vonatok konkurenciát teremtettek, majd a Ryanair és az easyJet megjelenésével jelentős piacot vesztettek. Két utóbbi cég az olasz piac 50 százalékát is megszerezte - tette hozzá.

Ezt követően 2014-re az Alitalia már semmit nem tehetett a pénzszűke miatt, ekkor érkezett az abu dzabi székhelyű Etihad légitársaság, amely 560 millió euró friss tőkéhez juttatta a céget és elkezdődhetett a járathálózat átalakítása. A folyamatnak azonban nem értek a végére, mert Dino Nikpalj elmondása szerint az Etihadnak semmilyen cselekvési terve nem volt a folyamat koordinálására, mivel nem tudták, mit kellene kezdeni a bajba jutott légitársasággal.

Ezt követően a szakértő szerint az a legkevesebb, hogy az Etihad eladja részesedését, azt ugyanakkor még nem tudni, ki vehetné át a helyüket. A Lufthansa tisztázta, hogy nem áll szándékában az Alitaliát megvenni, az Air France-KLM-mel nem rég ért véget az együttműködésük, és az olasz állam sem szeretné növelni jelenleg a postán keresztül birtokolt 20 százalékos tulajdonrészét. Ugyanakkor az állam elkötelezett abban, hogy segítsen az Alitaliának, ezt egyelőre kölcsönök formájában tudja megtenni.



Kedden a társaság csődvédelmet kért, ezt követően az év végéig még biztosan üzemképes marad a társaság, de decemberig meg kell hozni a döntéseket a jövő biztosítása érdekében, ennek első lépése a szakértő szerint, hogy az alkalmatlanná vált cégvezetést meneszteni kell.

Korábban a Brussels Airlines elődje, a Sabena, illetve a Swissair esetében is a tulajdonosok csődbe vezették a társaságot, majd még aznap új céget indítottak, a korábbi társaság vagyonelemeivel, de tiszta pénzügyi mutatókkal. Dino Nikpalj szerint az Alitalával ezt 2001 év végén meg kellett volna tenni, most már viszont a bonyolult szabályozás miatt ez nem lehetséges.

Az Alitalia kedden jelentette be, hogy csődvédelmet kér, miután a dolgozók elutasították az igazgatóság reorganizációs tervét, amelyben létszámleépítés, fizetéscsökkentés és egy 2 milliárd eurós feltőkésítés is szerepelt. Az Etihad ezt követően kijelentette: nem hajlandó további befektetésekre az Alitaliában.

Szerdán három kormánybiztost neveztek ki az Alitalia olasz légitársaság élére, amely a következő hat hónapra 600 millió euró kölcsönt is kapott a római kormánytól, amíg sikerül új gazdát találni a csődbe jutott vállalatnak.

Forrás: MTI


Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.