Az adatok azt mutatják, hogy a 2018 májusát megelőző egy évben mintegy 347 000 tonnával csökkentették a repülőterek szén-dioxid kibocsátása világszerte – egyebek mellett ez derült ki a néhány napja megrendezett a Globális Fenntartható Repülési Csúcson, ahol a Repülőterek Nemzetközi Tanácsának elnöke, Angela Gittens számolt be a repülőipar legutóbbi környezetvédelmi lépéseiről és azok eredményéről. Ekkora eredményt több mint 8 millió elültetett fa tíz év alatt lenne képes elérni. Mindez annak köszönhető, hogy a repülőterek 25 százalékkal több a klímavédelmi tevékenységet folytattak – legyen szó akár a kibocsátás csökkentéséről, vagy környezetbarát megoldások, mint például fenntartható energia használatáról.
A világon jelenleg 246 repülőtér kötelezte el magát a klímaváltozás elleni küzdelem mellett, köztük a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér is. A Budapest Airport az év elején, a régióban elsőként szerezte meg a karbon-semleges minősítést, azaz károsanyag-kibocsátását teljes mértékben ellensúlyozza. A repülőtér üzemeltetője saját programot indított, hogy optimalizálja saját, illetve a repülőtéren működő partnercégek tevékenységét, ezzel csökkentse a repülőtér szén-dioxid kibocsátását és egyéb környezeti hatásait. Az erőfeszítésekért több hazai és nemzetközi elismerést is kapott a Budapest Airport.
„Egész Európában alig harminc repülőtér tartozik a karbon-semlegesen működő légikiötők elitklubjába, így különösen nagy elismerés számunkra, hogy a régióban elsőként szereztük meg a minősítést.” - mondta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi igazgatója. Kiemelte azt is: „A Greenairport környezetvédelmi programunk keretében egyebek mellett optimalizáltuk elektromos áramfogyasztásunkat, modernizáltuk a fűtési rendszerünket, illetve felújítottuk az ivóvízhálózatot is. Ezek nyomán a Budapest Airport egy utasra számított szén-dioxid kibocsátása az elmúlt öt évben nem kevesebb, mint 44%-kal csökkent.”