A vonat eddigi 35 km/órás átlagsebessége 39 km/órára nő. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt-t indexnek adott válaszából kiderül, hogy a 86 perc a mindenhol megálló személyvonatok menetideje. Az ok, hogy hiába gyorsult a pálya, épült három új megálló is, valamint - mint arra a NIF hivatkozott - a pálya kanyargós és sűrűn lakott területen halad át.
De ha valakit vigasztal, szeptembertől csúcsidőben kevesebb helyen megálló "gyorsított" vonatokon 73 percre csökken a menetidő, ami 43 km/órás átlagsebességet jelent az 53 kilométeres útvonalon. Napi 34 járatból 13 ún. gyorsított. Azonban a 73 perces menetidő csak Esztergom felé működik, a Nyugati felé ugyanez a mutatvány már 79 perc, és az is csak délután.
A felújítás akkor lesz teljes, amikor a vonalat tervek szerint 2017-re villamosítják. Ekkora a személy és a gyorsított vonatok menetideje 76 illetve 65 percre rövidül.
Annak idején a Petőfiékkel Vácra csühögő gőzős a 33,6 kilométert 41 kilométeres átlaggal tette meg. "Ez a gép tán egyenest a másvilágba megy velünk!"
Forrás: Index