Fizetne 44 milliárdot 5 percért?

Mint arról az index a minap beszámolt az augusztus 20-án a Budapest Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti teljes vonalon 3 éves, 44 milliárdba kerülő felújítás eredményeképpen az eddigi menetidő 91 percről 86 percre csökkent.

A vonat eddigi 35 km/órás átlagsebessége 39 km/órára nő. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt-t indexnek adott válaszából kiderül, hogy a 86 perc a mindenhol megálló személyvonatok menetideje. Az ok, hogy hiába gyorsult a pálya, épült három új megálló is, valamint - mint arra a NIF hivatkozott - a pálya kanyargós és sűrűn lakott területen halad át.

De ha valakit vigasztal, szeptembertől csúcsidőben kevesebb helyen megálló "gyorsított" vonatokon 73 percre csökken a menetidő, ami 43 km/órás átlagsebességet jelent az 53 kilométeres útvonalon. Napi 34 járatból 13 ún. gyorsított. Azonban a 73 perces menetidő csak Esztergom felé működik, a Nyugati felé ugyanez a mutatvány már 79 perc, és az is csak délután.

A felújítás akkor lesz teljes, amikor a vonalat tervek szerint 2017-re villamosítják. Ekkora a személy és a gyorsított vonatok menetideje 76 illetve 65 percre rövidül.

Annak idején a Petőfiékkel Vácra csühögő gőzős a 33,6 kilométert 41 kilométeres átlaggal tette meg. "Ez a gép tán egyenest a másvilágba megy velünk!"

Forrás: Index


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.