Fizetne 44 milliárdot 5 percért?

Mint arról az index a minap beszámolt az augusztus 20-án a Budapest Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti teljes vonalon 3 éves, 44 milliárdba kerülő felújítás eredményeképpen az eddigi menetidő 91 percről 86 percre csökkent.

A vonat eddigi 35 km/órás átlagsebessége 39 km/órára nő. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt-t indexnek adott válaszából kiderül, hogy a 86 perc a mindenhol megálló személyvonatok menetideje. Az ok, hogy hiába gyorsult a pálya, épült három új megálló is, valamint - mint arra a NIF hivatkozott - a pálya kanyargós és sűrűn lakott területen halad át.

De ha valakit vigasztal, szeptembertől csúcsidőben kevesebb helyen megálló "gyorsított" vonatokon 73 percre csökken a menetidő, ami 43 km/órás átlagsebességet jelent az 53 kilométeres útvonalon. Napi 34 járatból 13 ún. gyorsított. Azonban a 73 perces menetidő csak Esztergom felé működik, a Nyugati felé ugyanez a mutatvány már 79 perc, és az is csak délután.

A felújítás akkor lesz teljes, amikor a vonalat tervek szerint 2017-re villamosítják. Ekkora a személy és a gyorsított vonatok menetideje 76 illetve 65 percre rövidül.

Annak idején a Petőfiékkel Vácra csühögő gőzős a 33,6 kilométert 41 kilométeres átlaggal tette meg. "Ez a gép tán egyenest a másvilágba megy velünk!"

Forrás: Index


A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.