Fontos ígéret a pórul járt utasoknak

A Wizz Air garantálja, hogy 30 napon belül visszaadja az utasok pénzét a törölt járatok után. 

Békeidőben nem lenne hírértékű, hogy egy légitársaság betartja a szabályokat és visszatéríti a törölt járatok árát az utasainak. A mostani válságban azonban ritkaságszámba megy, ha utalnak a szolgáltatók, írja a Forbes.

Utasok milliói reklamálnak világszerte idegesen azért, mert a fuvarozók nagy többsége ül a pénzén. Átfoglalást, később beváltható vochert adnak a szolgáltatók, de kevesen, vagy csak jókora késéssel adnak vissza a készpénzt.

A légitársaságok oldaláról nézve a helyzet az, hogy a koronavírus-járvány nyomán a töredékére esett a forgalom, a gépek nagy része a földre kényszerült. Több tízezer járatot kellett törölni, az ezekre vett jegyek ára pedig a légitársaságoknál parkol. A válságban a legtöbb piaci szereplő számára a túlélés a tét, márpedig a saját cash-állományát csökkenti, versenyhátrányba hozza magát az, aki visszaadja az utasok pénzét. Ezért próbálja mindenki rávenni az utasokat, hogy a vouchert, vagy az átfoglalást válasszák, vagyis nyújtsanak kamatmentes hitelt a cégnek.

Trükkök a légitársaságoktól

Ezen túl pedig mindenféle trükkökkel húzzák az időt. Többen eljátszották (például az Easyjet és a British Airways), hogy eltüntették az egyszerű online pénzvisszaigénylést és telefonhívást kértek, az általában elérhetetlen ügyfélszolgálatra. De a Ryanair eljárása a legdurvább: miután többször visszaigazolta, hogy hamarosan küldi a pénzt, önhatalmúan vochereket küldött és mellékesen megjegyezte, hogy ha cash kell, újra kell igényelni. De úgyis csak a járvány után utal, mert addig az illetékesek home office-ban vannak.

Több légitársaság, illetve ország kísérletet tett arra, hogy uniós szinten módosítsák a szabályozást és lehetővé tegyék a légitársaságok számára a voucherrosztást akkor is, ha az utas a pénzét kéri vissza. Azonban ez elbukott, megfogalmaztak jópár javaslatot arról, hogy mivel lehet megédesíteni a vócsert, de az utas választása megmaradt, hogy mit kér. És ha a készpénzt, akkor azt vissza kell adni neki, írja a hírportál.

Forrás: forbes.com


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.