Fontos ígéret a pórul járt utasoknak

A Wizz Air garantálja, hogy 30 napon belül visszaadja az utasok pénzét a törölt járatok után. 

Békeidőben nem lenne hírértékű, hogy egy légitársaság betartja a szabályokat és visszatéríti a törölt járatok árát az utasainak. A mostani válságban azonban ritkaságszámba megy, ha utalnak a szolgáltatók, írja a Forbes.

Utasok milliói reklamálnak világszerte idegesen azért, mert a fuvarozók nagy többsége ül a pénzén. Átfoglalást, később beváltható vochert adnak a szolgáltatók, de kevesen, vagy csak jókora késéssel adnak vissza a készpénzt.

A légitársaságok oldaláról nézve a helyzet az, hogy a koronavírus-járvány nyomán a töredékére esett a forgalom, a gépek nagy része a földre kényszerült. Több tízezer járatot kellett törölni, az ezekre vett jegyek ára pedig a légitársaságoknál parkol. A válságban a legtöbb piaci szereplő számára a túlélés a tét, márpedig a saját cash-állományát csökkenti, versenyhátrányba hozza magát az, aki visszaadja az utasok pénzét. Ezért próbálja mindenki rávenni az utasokat, hogy a vouchert, vagy az átfoglalást válasszák, vagyis nyújtsanak kamatmentes hitelt a cégnek.

Trükkök a légitársaságoktól

Ezen túl pedig mindenféle trükkökkel húzzák az időt. Többen eljátszották (például az Easyjet és a British Airways), hogy eltüntették az egyszerű online pénzvisszaigénylést és telefonhívást kértek, az általában elérhetetlen ügyfélszolgálatra. De a Ryanair eljárása a legdurvább: miután többször visszaigazolta, hogy hamarosan küldi a pénzt, önhatalmúan vochereket küldött és mellékesen megjegyezte, hogy ha cash kell, újra kell igényelni. De úgyis csak a járvány után utal, mert addig az illetékesek home office-ban vannak.

Több légitársaság, illetve ország kísérletet tett arra, hogy uniós szinten módosítsák a szabályozást és lehetővé tegyék a légitársaságok számára a voucherrosztást akkor is, ha az utas a pénzét kéri vissza. Azonban ez elbukott, megfogalmaztak jópár javaslatot arról, hogy mivel lehet megédesíteni a vócsert, de az utas választása megmaradt, hogy mit kér. És ha a készpénzt, akkor azt vissza kell adni neki, írja a hírportál.

Forrás: forbes.com


Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.