Fontos ígéret a pórul járt utasoknak

A Wizz Air garantálja, hogy 30 napon belül visszaadja az utasok pénzét a törölt járatok után. 

Békeidőben nem lenne hírértékű, hogy egy légitársaság betartja a szabályokat és visszatéríti a törölt járatok árát az utasainak. A mostani válságban azonban ritkaságszámba megy, ha utalnak a szolgáltatók, írja a Forbes.

Utasok milliói reklamálnak világszerte idegesen azért, mert a fuvarozók nagy többsége ül a pénzén. Átfoglalást, később beváltható vochert adnak a szolgáltatók, de kevesen, vagy csak jókora késéssel adnak vissza a készpénzt.

A légitársaságok oldaláról nézve a helyzet az, hogy a koronavírus-járvány nyomán a töredékére esett a forgalom, a gépek nagy része a földre kényszerült. Több tízezer járatot kellett törölni, az ezekre vett jegyek ára pedig a légitársaságoknál parkol. A válságban a legtöbb piaci szereplő számára a túlélés a tét, márpedig a saját cash-állományát csökkenti, versenyhátrányba hozza magát az, aki visszaadja az utasok pénzét. Ezért próbálja mindenki rávenni az utasokat, hogy a vouchert, vagy az átfoglalást válasszák, vagyis nyújtsanak kamatmentes hitelt a cégnek.

Trükkök a légitársaságoktól

Ezen túl pedig mindenféle trükkökkel húzzák az időt. Többen eljátszották (például az Easyjet és a British Airways), hogy eltüntették az egyszerű online pénzvisszaigénylést és telefonhívást kértek, az általában elérhetetlen ügyfélszolgálatra. De a Ryanair eljárása a legdurvább: miután többször visszaigazolta, hogy hamarosan küldi a pénzt, önhatalmúan vochereket küldött és mellékesen megjegyezte, hogy ha cash kell, újra kell igényelni. De úgyis csak a járvány után utal, mert addig az illetékesek home office-ban vannak.

Több légitársaság, illetve ország kísérletet tett arra, hogy uniós szinten módosítsák a szabályozást és lehetővé tegyék a légitársaságok számára a voucherrosztást akkor is, ha az utas a pénzét kéri vissza. Azonban ez elbukott, megfogalmaztak jópár javaslatot arról, hogy mivel lehet megédesíteni a vócsert, de az utas választása megmaradt, hogy mit kér. És ha a készpénzt, akkor azt vissza kell adni neki, írja a hírportál.

Forrás: forbes.com


Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás

Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben az első közvetlen szingapúri járatot.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére

IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére  

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.