A Loudhouse és a szoftver-specialista RightNow Technologies tanulmánya azt állítja, hogy a fogyasztók 53 százalék attól tart, hogy nem lesz képes információkat találni a rejtett költségekről, 47 százalék nem talál megfelelő információkat a nyaralásról, 45 százalék bosszankodik, mert nem tehet fel kérdéseket, 35 százalék pedig túl bonyolultnak találja a vásárlási folyamatot. A megkérdezettek 51 százaléka nem volt tisztában az árazás részletkérdéseivel és szívesen vette volna, ha telefonon vagy e-mailben az utazási irodához fordulhat, 50 százalék pedig a nyaralással és a repülőúttal kapcsolatban szeretett volna még kérdéseket feltenni. Még ijesztőbb adat, hogy 72 százalék arról számolt be: volt már kedvezőtlen tapasztalata az online foglalással kapcsolatban. Pozitív élménye volt viszont 54 százaléknak. Arra a kérdésre, hogy miért maradnak hűségesek az utazási irodájukhoz, 65 százalék a „jó tapasztalatok”-at említette, 53 százalék a „jó hírnevet”, 51 százalék pedig a „legkedvezőbb árat”. A tanulmány azt találta, hogy a fogyasztók 21 százaléka tervezi azt, hogy idén kevesebb pénzt fordít utazásra, mint tavaly, közülük 72 százalék azért, mert tart a költségektől.
Frusztráló az online foglalás?
A fogyasztókat frusztrálja az online foglalás – állítja egy ezer brit megkérdezésével készített tanulmány, amely arra is kitér, melyek a legnagyobb feszültséget okozó pontok.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja
A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen
Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek
Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat
A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.