Lefutottuk az Air Canada Rouge gépét

Futni jó. Nem csak akkor, ha az embert felbőszült karhatalmisták kergetik, hanem amikor versenyt szerveznek egy rendhagyó helyszínen. A rendet hagyja a Ferihegy ún. 1-es pályája immár 6. alkalommal, szeptember első szombatján azzal, hogy lezárják a forgalom elől és megrendezik rajta és gurulóútjain a BUD Runway Run-t. Szerkesztőségünk — ezúttal legacéltestűbb párosa révén — a Budapest Airport jóvoltából, szeptember 1-én ismét rajthoz állt 10 kilométeren.

Tehát: ahogy megannyi más gép, az Air Canada B767-ese is a verseny közben üzemelő párhuzamos, 13L-31R pályán készült pontot tenni útja végére, de az összes közül legkecsesebben (ez itt nem reklám!) szállt le a mérsékeltnél némiképp erősebb pályairányú szélben. Amilyen jót tesz leszálláskor a pálya szinte hossztengelyében fújó szél egy bizonyos sebességig, annál inkább kihívás egy bizonyos sebesség fölött a mezőnynek. Meg kellett küzdeni a szembeszeles szakasszal a 13 jobbon, de annál kellemesebb volt, amikor a fordulópontál ugyanez a délkeleti áramlás már hátba kapott minket. A 10 kilométeres mezőnynek kétszer is jó volt; és ugyanennyiszer szembeszeles. És általában párás: 30 fölötti hőmérséklet mellett lógott az aznapi zivatar lába a levegőben. Ilyen bagatellek nyilván nem tántorították el azt a kicsivel több mint ezer embert — aprókat, felnőtteket, kerekes székeseket -, hogy megmérkőzzenek a (gyerkőcöknek) 1,5, 5 és 10 kilométeres távokkal.

A Runway Run nem csak valami öncélú örömködés a szombat délelőtt műszakot teljesítő pilóták és légiforgalmisták bánatára, hanem jótékonysági futóverseny is. A résztvevők a befizetett nevezési díjjal egyrészt a magyar SUHANJ! alapítvány programjait, másrészt a brit Anthony Nolan alapítvány gyermekek csontvelő-átültetési műtétjeit támogatják. A verseny fő szponzorai az idei évben az Airbus Industries, a Qatar Airways, a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég, a Mercedes Benz Magyarország és az anna.aero légiközlekedési szakportál voltak. A szervezés dicséretet érdemel, a lebonyolítás zökkenőmentes volt.

A Runway Run távjainak a főszponzorok futóin kívül egyebek mellett olyan rangos légiközlekedési cégek csapatai vágtak neki, mint amilyen a Wizz Air, a Celebi Ground Handling, a Malév Ground Handling, a HungaroControl, az ír Air Lingus (a tavalyi csapatgyőztes), a svájci Swiss, az Emirates, a Lufthansa Technik Budapest, a lengyel LOT légitársaság vagy a Heinemann Duty Free. Külön csapattal indultak az ORFK és a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság, a Katasztrófavédelem és más repülőtéri hatóságok munkatársai is. 

A gyerekek nagyon komolyan vették a másfél kilométeres távot. A hangulatot fokozó MC el is ámult az első befutó idején. A szervezők az ifjúságot a futam előtt életnagyságú mesefigurákkal igyekeztek hangulatba hozni: a hebrencs tengeri szivacs Spongya Bob és Dóra, a felfedező szórakoztatták a nagyérdeműt.

„Óriási öröm és megtiszteltetés a számunkra, hogy a Budapest Airport lehet a házigazdája ennek az egész földrészen egyedülálló légiközlekedési- és sporteseménynek, büszkék vagyunk arra, hogy népes csapattal vannak jelen olyan jelentős légikikötők is, mint az athéni, a düsseldorfi és a hamburgi is” - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, aki miután lefutotta a távot, a pálya széléről öntött további lelket sporttársaiba, akik közt természetes, hogy ott futott a maratonista Kam Jandu kereskedelmi igazgató.

 

Forrás: Budapest Airport / TurizmusOnline


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.