Könnyen meglehet, mivel a Ryanair megerősítette: szó van róla, hogy jegyeiket utazási irodák számára a Travelporton, Amadeuson és a Sabre-ön keresztül értékesítsék. Értesülések szerint a légitársaság jelenleg mindhárom szolgáltatóval tárgyal. A megállapodás még várat magára, de sokat sejtet, mint azt korábban a cég bejelentette, hogy a két szegmenssel immár külön részleg foglalkozik.
Az új célcsoportok elérése a Ryanair ambiciózus növekedési tervei miatt is fontos. Az idénre tervezett 81 millió utasukat 420 gépen fogják szállítani; ebből jelentős számú gép – 175 – idei beszerzés, szeptemberben kezdik meg működésüket a flottánál. Az üzleti utazók jelenléte a légitársaság magáról eddig kialakított képe alapján talán némiképp kevésbé hihető módon nem elhanyagolható. Lesley Kane, a csoportos és üzleti utasokkal foglalkozó részleg vezetője egy külföldi portálnak elmondta: legfontosabb járataikon csúcsidőben akár az utasok kétharmada céges utazó lehet.
Mielőtt azonban a GDS-szolgáltatókkal kötendő megállapodás forradalmi tettként értékelnénk, érdemes megjegyezni, hogy a Ryanair már szerepelt a Galileo, Worldspan, Sabre és az Amadeus rendszerében. Ennek már 10 éve; azóta egészen mostanáig O’Leary-ék más célcsoportra repültek rá – teljesen szándékosan, meglovagolva az online foglalások elterjedésének időszakát.