Görög buszügy: az utazási irodások kiállnak a Grand Tours mellett

Több hazai médium is közölte a hírt a minap, miszerint 18 óra helyett több mint 32 óráig tartott, amíg Görögországból hazaért egy utazási iroda turistabusza. A utazási szakemberek kiállnak a utazásszervező mellett, amely szerintük mindent megtett az utasok érdekében.

A TV2 Tények című műsorában így számoltak be az eseményekről: „A sofőröket rendőrök vitték el Szerbiában, mert nem tartották be a pihenőidőt, ezért a magára hagyott utasoknak 6 órán keresztül egy benzinkút melletti réten kellett várakozniuk. Amikor végre újra elindultak, másfél óra múlva megint meg kellett állniuk, mert lejárt a sofőrök munkaideje. A buszon több mint nyolcvanan utaztak, köztük sok gyerek és idős ember" - hangzott a hírekben, melyet utasok felvételei és kommentárjai is kísértek.

A műsor idézte az utazási iroda közleményét is, többek között azt a részt, hogy meg fogják keresni az utasokat, hogy a kellemetlenséget "tompítsák". A műsorban egy jogászt is megkérdeztek, aki elmondta: "A tompítás szó az úgy gondolom, jelen esetben azt jelenti, ha jogilag le lehet fordítani, hogy törvényileg kötelessége ilyenkor a részvételi díjat leszállítani az utazásszervező, azaz a korábban befizetett részvételi díjból köteles valamilyen összeget visszatéríteni."

Reagált az utazási iroda

A szóban forgó utazási iroda, az egyik legjelentősebbb görögországi utaztatónak számító, debreceni székhelyű Grand Tours reagált az eseményekre, és a következő közleményt tette közzé:

„Kedves Utasaink! Szeretnénk megosztani a Grand Tours Utazási Iroda ügyvezető igazgatójának közleményét:

Tisztelt Utasaink, Kommentelők, Bérkommentelők!

Szeretnék Önöknek tájékoztatást adni a július 1-én kb. 8-9 órás késéssel hazaérkező Grand-2-es észak-görögországi járatunkról, mert sokan sokféle hülyeséget (inforádió: Szerbiában ragadt 84 turista! stb.) összehordanak. Nehéz indulat nélkül beszélni az olyan kommentek miatt, mint >>mocskos Grand>>, >>az utasokkal fizettetik ki a büntetést<< stb . Megpróbálom.

Hivatalosan: Utazási szerződésünk 8-as pontja szerint irodánknak joga van – különböző okok miatt –, hogy belföldön 6, külföldön 12 órán belül kártérítés nélkül oldja meg a saját hibás problémákat javítással vagy pótlással. Punktum.

Nem hivatalosan: nem vagyunk hülyék, nem vagyunk rosszindulatúak, nem nyerészkedünk azon, hogy egy ilyen problémát mennyi idő alatt oldunk meg. Ennyi idő alatt lehetett döntéseket hozni és azokat megvalósítani Szegedtől 500 km-re. Aki ismer bennünket, látja, másképpen dolgozunk, más erkölcsökkel, mint más utazási iroda – 25 éve! Tudja, hogy meg fogunk oldani minden felmerülő problémát és (utasaink - a SZERK.) soha nem fognak sehol <
Elmondom a folyamatot, és ítéljen mindenki belátása szerint. Hajnalban hívtak a fiúk és mondták, kaptak egy közúti ellenőrzést és be kell menniük mindkét sofőrnek a rendőrségre, mert a digitális tachográf kártyájuk kiolvasásakor szabálytalanságot találtak. Szerintük lehetetlen, de nem vitatkoznak, én is azt mondtam, intézzék, fizessenek, hamarabb szabadulnak. Majd itthonról, lefordítva a jegyzőkönyvet tudok reklamálni, ha pedig igazuk van, elvisszük a >>balhét<<.

Mindkét gépkocsivezetőnél állapítottak meg hibát visszamenőleg – nem ezen az úton – pl. az egyik 4 perccel kevesebb pihenőt tartott, mint a kötelező 9 óra, szerintük. Mindegyik megállapítás ilyen kaliberű volt. Emiatt kb. olyan eljárást alkalmaztak, mintha komoly bűncselekményt követtünk volna el. Még itthon nem ellenőriztem a jegyzőkönyvet, nem tudom, kinek van igaza. Mindenesetre beleszaladtunk abba, hogy az eljárás nagyobb büntetés volt, mint a fizetett kb 500 euró. Ehhez kértek a sofőrök az utasoktól kb.100 eurót kölcsön, mert nem volt náluk ennyi készpénz. (Kölcsön, nem velük fizettették ki!) Tény, ez a procedúra kb. 6 óráig tartott a busz és a rendőrség távolsága, kevés pénz, pénzváltás, banki befizetés, befizetés bemutatása stb. miatt. Itt nem lehetett gyorsítani. Aki akar, magyarázhat bele politikát, határkerítést, de szerintem nem erről van szó, itt így működnek a dolgok. Mikor láttuk az alagút végét, tudtam, le fog járni a munkaidejük 13 órakor, mert 16 órakor indultak Sartiból. Szerveztem másik gépkocsivezető kijutását. Az autóbusz által megtehető távolság 13 óráig fele volt kb., mint onnan Debrecenig, ráadásul a 47-es út felében végig bontva. Természetesen a nagy igyekezetben az új sofőrt szállító kocsi még Szabadka környékén belefutott egy traffipaxba, ami szintén tolta az időt, mert vissza kellett menniük Szabadkára a rendőrségre. Hogy ne kelljen az új sofőrnek az ügyintézést megvárnia, taxival küldtem tovább. Este 9 körül léptek határt.

Ez egy ilyen nap volt. Tiszta lelkiismerettel állítom, mindent megtettem az iránt, hogy minél kevesebb kellemetlensége legyen bárkinek is. Ha valaki jobban tudta volna – és nem utólag –, minden tiszteletem az övé. Kérem, helyezzék át magukat a mi nézőpontunkba is, mert könnyű annak a kisgyereknek a helyében lenni, aki csak az anyja szoknyáját rángatja: akarom!

További adalék:
A múlt héten a szerb Barcíno Tours emeletes busza felborult ezen a környéken – halálos áldozattal –, szerintem ezért van a pillanatnyi szigorú és keménykedő fellépés.

28-án, vasárnap hajnalban a Korfus Grand 6-os busszal játszották el, hogy június 2-án szerintük 12 perces probléma volt, 200 euró! Ennek nem lett ekkora visszhangja, mert fele ennyi idő sem volt. Ezt az esetet már itthon a saját szoftverünkkel kielemeztettem és mi nem találtunk hibát!

A fentiektől függetlenül – az okokkal nem foglalkozva – meg fogjuk keresni utasainkat, hogy az önhibánkból vagy önhibánkon kívüli kellemetlenséget tompítsuk – saját értékrendünkből kifolyólag.

Nagy Sándor
ügyvezető
Grand Tours Utazási Iroda”

Az utazási irodások a Grand Tours mellett állnak

Utazási irodai körökben nagy felháborodást keltett a hír különböző médiumokban való tálalása, szerintük az utazási irodák „ekézéséről” van szó, ami a nyári szezonban különösen felkapott téma. Egy, a turisztikával foglalkozók Facebook-csoportjában a hozzászólók szerint a Grand Tours egy korrekt iroda jó szakértelemmel, más szerint az egyik legmegbízhatóbb iroda, akik a legjobb autóbuszparkkal rendelkeznek, sok utas évek óta velük utazik. Van, aki azt állítja a szakmabeliek közül: ennek egy pozitív hírnek kellett volna lennie, miszerint a hatósági packázás ellenére az iroda azonnal és rugalmasan intézkedett, a szerződéses feltételei alapján még kártérítési felelőssége sincs, és mégis az utasok kárpótlásán gondolkoznak. Hozzátették, a jogász valószínűleg úgy nyilatkozott kártérítési kérdésekről, hogy nem látta az utazási szerződést.

A debreceni Grand Tours utazási iroda már 24 éve jelen van - és közismert - a turisztikai piacon. Tavaly nyáron arról számoltunk be, hogy az utazásszervező 2014. augusztus 4-én egyéni rekordot állított fel, ekkor szállították ugyanis egy időben Észak-Görögországba a legtöbb utasukat fennállásunk óta: 11 busszal összesen 818 főt. Erről videót is készítettek egy drón segítségével, melyet itt lehet megtekinteni:

{youtube|id=eNJ16ZQgCGA}


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.