Az idei hajósszezonban Ismét lesz vízi összeköttetés a Dunán Dömös és a túlpart között. Korábban már üzemelt járat ezen a szakaszon, amely 2013 őszén közlekedett utoljára. A Dömöst Dömös átkeléssel összekötő hajó javítja a közlekedési kapcsolatok rendszerét a Dunakanyarban. Nagymaros és Zebegény között a Dömösi átkelés vasúti megállóhelyen az utasoknak lehetőségük van a Budapest – Szob – Párkány (Sturovo) vasúti fővonalra (70-es) csatlakozni, amely olyan kirándulóhelyek, úticélok között teremt kapcsolatot mint Dunakeszi, Vác, Nagymaros vagy Zebegény. Az újrainduló szolgáltatás a helyi lakosság közlekedését is nagyban megkönnyíti.
A járat nem meghatározott menetrend, hanem igény szerint áll rendelkezésre. Telefonhívással egyeztetve, meghatározott vonatokhoz való csatlakozással indul Dömös Hajóálomásról a vízi taxi, amely visszafelé is szállít utasokat. Így például, ha valaki az évente 10 ezreket vonzó, Rám-szakadékhoz kirándulna Budapestről, a Duna bal partján közlekedő vonattal és az új Mahart járattal sokkal hamarabb odaérhet Dömösre mintha a Duna jobb partján a tömegközlekedést választaná. A hajó maximális befogadóképessége 26 fő, az utasok zárt utastérben teszik meg a mintegy tíz perces utat. A hajón kerékpárok is szállíthatók. A járatnyitás mintegy 20 millió forintnyi önerőből valósult meg, és megújultak az azt kiszolgáló parti létesítmények is.
Az ünnepélyes megnyitón Spányik Gábor, a 2013 óta többségi állami tulajdonú MAHART PassNave Kft. ügyvezetője elmondta, a visegrádi és dömösi hajóállomások és 12 kishajójuk felújítása után folytatódnak a fejlesztések: pályázati források felhasználásával Esztergom és Visegrád között újjászületnek a kikötők szárazföldi- és vízi létesíményei egyaránt. Dr. Völner Pál parlamenti államtitkár kiemelte, hogy Dömös hamarosan újabb turisztikai vonzerővel gazdagszik: a Duna-Ipoly Nemzeti Park 1,3 milliárd forintból épít látogatóközpontot.
Rétvári Bence parlamenti államtitkár azt hangsúlyozta, hogy a Dunakanyarnak különös figyelmet szentel a kormány a következő években. "Az M2-es út kétszer kétsávosra történő bővítésével, a vízi közlekedés feltételeinek javításával és korszerű, emeletes elővárosi vonatok beállításával javul a kiemelt turisztikai térség megközelíthetősége. 12,5 milliárd forintból a következő években megújulnak a Dunakanyar kikötői, a térségbe közlekedő Mahart-hajópark és sűrítik a vízi járatokat is. Nagymaroson a Duna-parton egy sportolásra alkalmas létesítményt alakítanak ki, Zebegényben pedig egy művészettel kapcsolatos projekt adhat újabb lendületet a turizmusnak" - mondta el Rétvári.
Az idei szezon újdonsága még a Mahartnál, hogy Ismét elérhető lesz közvetlenül kirándulóhajóval az egyre növekvő népszerűségű kirándulóhely, Zebegény, a Budapest és Esztergom között Szentendre és Visegrád érintésével, a Kis-Dunaágban közlekedő járat megállójaként. A közkedvelt visegrádi sétahajó járatok mintájára pedig idén Szentendréről is indítanak előre meghatározott időpontokban 1 órás sétahajó járatokat. És ehhez hasonlóan Esztergomból is lehet hajókázni majd több alkalommal.
Forrás: Turizmus Online