A pályakarbantartásnak köszönhetően megelőzhető a sebességkorlátozások bevezetése, csökken a menetrend szerinti közlekedést akadályozó műszaki üzemzavarok száma.
A két hét alatt olyan karbantartási munkákra kerül sor, amelyeket a vonatforgalom fenntartása mellett nem lehet elvégezni, de jelentős mértékben javítják a Déli pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát és a vonatok menetrendszerű közlekedését.
A karbantartás során 2800 négyzetméteren végeznek javítást, aszfaltoznak a peronokon a botlásveszély csökkentése érdekében, valamint nagyobb fényerejű, kisebb fogyasztású lámpákkal modernizálják a térvilágítást. Mintegy 400 darab talpfát, illetve betonaljat, 60 sínszakaszt, ezeken kívül váltókat és ágyazatot is cserélnek.
Kétszáz négyzetméteren szigetelik az első és második vágány alatti kábelalagutat, amely vágánybontással és építéssel is együtt jár. A felsővezetékek meghibásodásának, szakadásának megelőzése érdekében karbantartják a teljes felsővezeték-hálózatot, többek között kicserélik az elhasználódott szigetelőket, a tartószerkezeti elemeket, kábeleket és sodronyokat, felújítják a 10 kV-os és a 400 V-os energiaellátási hálózatokat.
Két helyen, a Kuny Domonkos utcánál és Győri út mellett több mint 140 köbméternyi támfalat erősítenek meg és építenek újjá. A Délibe vezető alagút Kelenföld felőli részén pedig véglegesen helyreállítják a korábban megcsúszott rézsűt. A vasutas dolgozók üzemi területen belüli biztonságos közlekedése érdekében a sínek közötti gyalogos átjárókat korszerű, gumielemes felületűre építik át.
A szerelési munkák az ütemezés szerint haladnak, ezt az sem befolyásolja, hogy egyes, zajosabbnak vélt éjszakai munkafázisokat átütemeztek a MÁV és az önkormányzat megegyezése alapján a pályaudvar környékén élők nyugalma érdekében. A vasúttársaság és a XII. kerületi önkormányzat rendszeresen ellenőrzi a zajkibocsátási határértékek betartását a munkavégzés ideje alatt.