Az északi vasúti Duna-híd és Pilisvörösvár közötti szakaszon elkészült a 14,3 kilométeres a vasúti pálya, a befejező munkálatokat végzi a kivitelező. A szakaszon lévő állomások és megállóhelyek felújítása, építése, valamint a biztosítóberendezések telepítése és az utastájékoztató berendezések kiépítése után kezdődhet meg a rendszer élesztése és tesztelése. A tesztek sikeres befejezését, a biztonságos működés igazolását követően indulhat meg a próbaüzem - fejtette ki.
Jelenleg a peronokat, perontetőket építik az Aquincumban, az Aranyvölgyi megállóhelyen, Ürömön, Solymár állomáson, Szélhegy megállóhelyen és Vörösvárbánya megállóhelyen. Épülnek a P+R parkolók Óbudán, Ürömön, Solymáron, Szélhegynél, Vörösvárbányán és Pilisvörösváron. Solymáron, Pilisvörösváron és Piliscsabán az állomásépületek felújítása is folyamatban van.
Loppert Dániel közölte azt is, hogy a 10-es úton az ürömi körforgalom építése miatt kialakult napi torlódások és dugók miatt a NIF Zrt. még a körforgalom végleges elkészülte előtt, 2015. június 20-tól megnyitja a körforgalom mindkét ívét a közlekedők előtt.
A kommunikációs igazgató hangsúlyozta, hogy mind az ürömi körforgalom, mind a vasúti pálya korszerűsítése, új megállóhelyek kialakítása, a ráhordási feltételek javítása, továbbá autós és kerékpár parkolók létesítése több évtizedes elmaradást pótol a térségben lakók számára.
A beruházás 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával valósul meg, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.
Forrás: MTI