A bérlőt nemzetközi versenypályázaton választják ki, ennek 2012 közepéig kell lezárulnia. A szlovák közlekedési minisztérium szerint a koncesszióba adás több előnnyel jár, mint a közvetlen eladás, vagy a bécsi repülőtérrel való partnerség.
Ján Figel közlekedési miniszter elmondta, hogy néhány európai és Európán kívüli repülőtér is érdeklődött a pozsonyi légikikötő iránt, konkrét neveket azonban nem említett.
A repülőtér állami tulajdon: a részvények 50,3 százaléka a nemzeti vagyonalap, 49,7 százaléka a közlekedési minisztérium kezében van.
A reménybeli befektetőtől több száz millió euró befektetést várnak, egyebek között a felszálló és leszállópálya felújítását és az új terminál befejezését. A pozsonyi repülőtér tavaly 1,67 millió utast szolgált ki, ebből 1,1 millió az ír Ryanair utasa volt.
Tavalyról a légikikötő veszteségét 4,4 millió euróra várják, a 2009-es 2,7 millió euró veszteség után. A visszaesés fő oka a SkyEurope szlovák-osztrák diszkont légitársaság és a charterjáratokra szakosodott szlovák Seagle Air korábbi csődje volt. Ezekből a mai napig nem tért magához a repülőtér, amelynek a két fizetésképtelen cég több millió euróval tartozik.
Forrás: MTI