A Malév 98 utas befogadására alkalmas Superjet 100-as típusú repülőgépeket tervez vásárolni, melyekből az első 2011-re érkezhet meg a légitársaság flottájába. Ezt követően minden évben hat repülőgéppel bővülhet a géppark. Martin Gauss a Malév vezérigazgatója a bejelentésen elmondta: „A Suhoj Superjet 100-as típusú repülőgép egyaránt alkalmas a regionális és közepes távolságú útvonalak teljesítésére, ezért kitűnően megfelel a Malév hálózatának lefedésére. A Malév újabb, hosszú távú flotta-átalakítási programjában azzal számol, hogy a légitársaság a következő évtizedben növekedésnek indulhat és a jelenleginél több repülőgépre lesz szüksége.”
Alessandro Franzoni, a SuperJet International vezérigazgatója beszédében hangsúlyozta: „A mostani bejelentés különösen jelentős annak fényében, hogy az SSJ 100-as első nemzetközi bemutatkozójára itt a párizsi Le Bourget air shown kerül sor. A szándéknyilatkozat aláírása egy olyan elismert és magas színvonalat képviselő légitársasággal, mint a Malév egyértelműen mutatja az érdeklődést és a bizalmat az SSJ 100-as repülőgéptípus iránt. Biztos vagyok abban, hogy az SSJ 100-as olyan jó tulajdonságai, mint például az alacsony üzemanyagfogyasztás és az ebből adódó környezetbarát üzemeltethetőség meg fogja győzni a légitársaságokat a típus előnyeiről. Az aláírás megerősít minket abban is, hogy a SuperJet International stratégiájának középpontjában továbbra is az ügyfelek teljes körű kiszolgálására kell koncentrálnunk.”
Az SSJ 100-ast a Suhoj Polgári Repülőgépgyártó Vállalat (SCAC) tervezte, fejlesztette és építette. A gépcsalád üléskonfigurációja a 78 és a 98 utas férőhely között változhat (típusnév: SSJ100/95B és SSJ100/75B). Az SSJ 100-asnak a regionális változata mellett hosszabb távú repülésre kifejlesztett típusa is elérhető lesz (típusnév: SSJ100/95LR és SSJ100/75LR). Az SSJ100-as a legfejlettebb és leginkább környezetbarát új generációs regionális sugárhajtású repülőgép. A legmodernebb technikával és kitűnő üzemelési tulajdonságokkal rendelkező SSJ100-as versenyképes a nemzetközi piacon, melyet többek között annak köszönhet, hogy költséghatékonyan és egyszerűen üzemeltethető és karbantartható. Az SSJ100-as egy új koncepcióval megtervezett, kifejezetten a regionális forgalomban hatékony mintegy száz utast szállítani képes repülőgép. Az első SSJ100-as 2007. szeptember 26-án gurult ki a SCAC végső összeszerelési csarnokából. Két teszt-repülőgép 2008. december 24-e óta végez tesztrepüléseket, melynek keretében eddig több mint 213 járatot és 650 repült órát teljesítettek. Egy újabb repülőgép is hamarosan csatlakozik a repülési teszt-programhoz. Az új típus a tervek szerint az orosz hatóságoktól 2009 novemberére kapja meg a légialkalmassági bizonyítványt, ezt követi majd a EASA részéről való légialkalmassági okmány 2010-ben, ezután pedig a FAA elismervény.