Hatalmi harc a Taromnál

A javuló pénzügyi eredmények ellenére a román állami légitársaság, a Tarom csúcsvezetésében továbbra is izzik a parázs, egyre élesedik a hatalmi harc. 

Ennek fő oka, hogy a tulajdonos közlekedési tárca – kormányzati koncepció alapján, más állami vállalatokkal együtt – a magánszférából hozott vezérigazgatót a Tarom élére. A székre kiírt pályázatot egy évvel ezelőtt a légügyben edződött belga Christian Heinzmann nyerte el, ő lett a légitársaság vezérigazgatója, a pénzügyi igazgató pedig a szintén „idegenlégiós” Michael Moriaty. Heinzmann kőkemény restrukturálásba kezdett, újratárgyalta az össze beszállítói szerződést, olcsóbb árakat ért el, felére csökkentette a veszteségeket, 1,5 százalékkal növelte az utaslétszámot, 3 százalékkal az ülőhelyek kihasználtságát, új járatokat indított, ami nem tetszett az igazgatótanács román tagjainak, élükön Dan Pascariu elnöknek, mert féltették pozícióikat.

Az október 22-re összehívott rendkívüli részvényesi közgyűlés előtt Nicolae Demetriade ügyvezető igazgató lemondott tisztségéről, mert a közlekedési tárca azt kérte tőle és Pascariutól, hogy a pozitív eredmények miatt hosszabbítsák meg újabb egy évvel Heinzmann mandátumát. Demetriade bejelentette, nem tűr beleszólást a minisztérium részéről, Pascariu viszont ultimátumot kapott: vagy aláveti magát a közlekedési minisztérium akaratának, vagy a kvórumhiány miatt másodszorra is összehívott rendkívüli közgyűlésen leváltják.

A Tarom belső ügyeit jól ismerők szerint itt már szó sincs a légitársaság talpra állítási stratégiájáról, a konfliktusok kizárólag a hatalom megszerzéséért folynak. Úgy tudni, hogy a többségi tulajdonos közlekedési tárca azt akarja, a végrehajtó hatalommal nem rendelkező Heinzmann és Moriaty váltassa le a végrehajtással megbízott román vezetőket, húzzák ki a Taromot a gödörből.

Ramona Manescu közlekedési miniszter úgy véli, a Tarom restrukturálását folytatni kell, ezért elképzelhetetlen, hogy a vezérigazgató Heinzmann és csapata egy irányba húzza a szekeret, az igazgatótanács pedig másik irányba, ennek véget kell vetni.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.