Ennek fő oka, hogy a tulajdonos közlekedési tárca – kormányzati koncepció alapján, más állami vállalatokkal együtt – a magánszférából hozott vezérigazgatót a Tarom élére. A székre kiírt pályázatot egy évvel ezelőtt a légügyben edződött belga Christian Heinzmann nyerte el, ő lett a légitársaság vezérigazgatója, a pénzügyi igazgató pedig a szintén „idegenlégiós” Michael Moriaty. Heinzmann kőkemény restrukturálásba kezdett, újratárgyalta az össze beszállítói szerződést, olcsóbb árakat ért el, felére csökkentette a veszteségeket, 1,5 százalékkal növelte az utaslétszámot, 3 százalékkal az ülőhelyek kihasználtságát, új járatokat indított, ami nem tetszett az igazgatótanács román tagjainak, élükön Dan Pascariu elnöknek, mert féltették pozícióikat.
Az október 22-re összehívott rendkívüli részvényesi közgyűlés előtt Nicolae Demetriade ügyvezető igazgató lemondott tisztségéről, mert a közlekedési tárca azt kérte tőle és Pascariutól, hogy a pozitív eredmények miatt hosszabbítsák meg újabb egy évvel Heinzmann mandátumát. Demetriade bejelentette, nem tűr beleszólást a minisztérium részéről, Pascariu viszont ultimátumot kapott: vagy aláveti magát a közlekedési minisztérium akaratának, vagy a kvórumhiány miatt másodszorra is összehívott rendkívüli közgyűlésen leváltják.
A Tarom belső ügyeit jól ismerők szerint itt már szó sincs a légitársaság talpra állítási stratégiájáról, a konfliktusok kizárólag a hatalom megszerzéséért folynak. Úgy tudni, hogy a többségi tulajdonos közlekedési tárca azt akarja, a végrehajtó hatalommal nem rendelkező Heinzmann és Moriaty váltassa le a végrehajtással megbízott román vezetőket, húzzák ki a Taromot a gödörből.
Ramona Manescu közlekedési miniszter úgy véli, a Tarom restrukturálását folytatni kell, ezért elképzelhetetlen, hogy a vezérigazgató Heinzmann és csapata egy irányba húzza a szekeret, az igazgatótanács pedig másik irányba, ennek véget kell vetni.