Hatalmi harc a Taromnál

A javuló pénzügyi eredmények ellenére a román állami légitársaság, a Tarom csúcsvezetésében továbbra is izzik a parázs, egyre élesedik a hatalmi harc. 

Ennek fő oka, hogy a tulajdonos közlekedési tárca – kormányzati koncepció alapján, más állami vállalatokkal együtt – a magánszférából hozott vezérigazgatót a Tarom élére. A székre kiírt pályázatot egy évvel ezelőtt a légügyben edződött belga Christian Heinzmann nyerte el, ő lett a légitársaság vezérigazgatója, a pénzügyi igazgató pedig a szintén „idegenlégiós” Michael Moriaty. Heinzmann kőkemény restrukturálásba kezdett, újratárgyalta az össze beszállítói szerződést, olcsóbb árakat ért el, felére csökkentette a veszteségeket, 1,5 százalékkal növelte az utaslétszámot, 3 százalékkal az ülőhelyek kihasználtságát, új járatokat indított, ami nem tetszett az igazgatótanács román tagjainak, élükön Dan Pascariu elnöknek, mert féltették pozícióikat.

Az október 22-re összehívott rendkívüli részvényesi közgyűlés előtt Nicolae Demetriade ügyvezető igazgató lemondott tisztségéről, mert a közlekedési tárca azt kérte tőle és Pascariutól, hogy a pozitív eredmények miatt hosszabbítsák meg újabb egy évvel Heinzmann mandátumát. Demetriade bejelentette, nem tűr beleszólást a minisztérium részéről, Pascariu viszont ultimátumot kapott: vagy aláveti magát a közlekedési minisztérium akaratának, vagy a kvórumhiány miatt másodszorra is összehívott rendkívüli közgyűlésen leváltják.

A Tarom belső ügyeit jól ismerők szerint itt már szó sincs a légitársaság talpra állítási stratégiájáról, a konfliktusok kizárólag a hatalom megszerzéséért folynak. Úgy tudni, hogy a többségi tulajdonos közlekedési tárca azt akarja, a végrehajtó hatalommal nem rendelkező Heinzmann és Moriaty váltassa le a végrehajtással megbízott román vezetőket, húzzák ki a Taromot a gödörből.

Ramona Manescu közlekedési miniszter úgy véli, a Tarom restrukturálását folytatni kell, ezért elképzelhetetlen, hogy a vezérigazgató Heinzmann és csapata egy irányba húzza a szekeret, az igazgatótanács pedig másik irányba, ennek véget kell vetni.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.