Hétfőig valamennyi járatát felfüggeszette egy román fapados

FRISSÍTVE Azonnali hatállyal felfüggesztette kedden a Romániából induló valamennyi bel- és külföldi járatát a Blue Air román diszkont légitársaság, miután a román környezetvédelmi alap zárolta a cég bankszámláit. A járatok törlése miatt kedden a bukaresti Henri Coanda nemzetközi repülőtéren hatalmas sorok alakultak ki. 

Tánczos Barna környezetvédelmi miniszter elmondta, hogy a vállalat 28 millió lej (2,3 milliárd forint) adósságot halmozott fel a román környezetvédelmi alappal szemben, ezért eljárás indult ellene, aminek során most zárolták a bankszámlákat. A miniszter szerint azonban az intékedés nem indokolja a vállalat lépését, és felszólította a Blue Air vezetőit: forduljanak a környezetvédelmi alaphoz az adósságok újraütemezése érdekében, azonnal indítsák el a tervezett járatokat, és tegyenek eleget az utasokkal szemben vállalt kötelezettségeiknek.

Az ügyben Nicolae Ciuca miniszterelnök is megszólalt, aki a helyzet rendezésére szólította fel az érintett feleket. Szerinte megengedhetetlen, hogy 3 ezer ember várakozzon a repülőtéren. A román hírtelevíziók kedden arról számoltak be, hogy az utasok idegesen próbáltak magyarázatot követelni a légitársaság képviselőitől a járatok törlésének okáról.

A vállalat kedden kiadott közleményében a román állami hatóságokat hibáztatta a kialakult helyzetért. A Blue Air szerint a mostani helyzethez az is hozzájárult, hogy nyáron a román fogyasztóvédelem vezetője arra buzdította az embereket, bojkottálják a légitársaságot, ami 5 millió euró veszteséget eredményezett a cégnek. A fogyasztóvédelem vezetője nyáron azért bírálta a diszkont légitársaságokat - közöttük a Blue Airt is -, mert gyakran töröltek járatokat, és állítása szerint olyan járatokra adtak el jegyeket, amelyekről már előre tudták, hogy nem tudják elindítani.

Ötvennégyezer utast érinti az, hogy a román Blue Air diszkont légi társaság számláinak zárolására hivatkozva törölte 401, szeptember 6-11 között indítandó járatát - közölte szerdán a társaságtól származó információkra hivatkozva a Mediafax hírügynökség, azt követően, hogy a környezetvédelmi alap (AFM) bejelentette: jóváhagyta a cég adósságának átütemezését és feloldotta a cég bankszámláit.

A cég vezetői szerint súlyosan érintette a Blue Air hitelét a teljes leállás, a társaság pedig jelenleg megpróbálja felmérni a veszteségeket és a működési kapacitásait és várhatóan csütörtökön közli, milyen járatokat tud újraindítani, akár a Tarom román nemzeti légitársaság, akár más légi társaságok segítségével, hogy hazaszállítsa külföldi repülőtereken rekedt utasait.
A Blue Air adóssága 230 millió euróra rúg, ami a cég normális éves bevételének felét teszi ki. A Blue Air flottája 2019-ben még 32 repülőgépből állt, jelenleg 13 gépet üzemeltet, amelyek átlagosan 174 hellyel rendelkeznek, de a tél folyamán számuk ötre csökken, mert a többit vissza kell szolgáltassák a tulajdonosoknak.
A leállással kapcsolatban a cég azzal védekezik, hogy az utasoknak felajánlották a törvényes előírásokban szereplő választási lehetőségeket: a jegy árának megtérítését, a foglalás átütemezését egy későbbi, szabad helyekkel rendelkező járatra, vagy jegy árának letétbe helyezését és egy későbbi repülőjegy megvásárlására történő felhasználás érdekében, csakhogy a Blue Air nem egyetlen járatát törölte, hanem az összest - mutat rá a Mediafax.
Közben a bukaresti közlekedési tárcát vezető Sorin Grindeanu miniszterelnök-helyettes bejelentette: a Tarom megkezdi a Blue Air külföldön rekedt utasainak hazaszállítását: az első gép szerda este indul Tel-Avivba, ahonnan mintegy 150, a Blue Air leállása által érintett román állampolgárt szállít az ország.
A bukaresti kormány szerdai ülésén ötmillió lejt (413 millió forint) utalt át a költségvetés tartalékalapjából közlekedési minisztériumnak, hogy - a Tarom segítségével - igény esetén hazaszállítsa a Blue Air leállása miatt külföldön rekedt román állampolgárokat. A kormányülésen Nicole Ciuca miniszterelnök azt ígérte: ezt a pénzt is behajtják a Blue Air-en.
    

Forrás: MTI


Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL

Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL 

A Beluga XL a repülőgépek szerkezeti elemeinek szállítására kifejlesztett speciális típus.
Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt

Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt 

 A francia repülőtéri dolgozók a „24 órás szabály” ellen tiltakoznak, amely arra kötelezi őket, hogy időben értesítsék a vezetőket a sztrájkokról.
Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra  

Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra   

A légitársaság a Seychelle-szigeteken keresztül repül ősztől kezdve Madagaszkárra, így kényelmes és zökkenőmentes utazást biztosít azok számára is, akik két helyen terveznek egzotikus nyaralást.
Megvannak 2024 legjobb légitársaságai

Megvannak 2024 legjobb légitársaságai 

A közel-keleti légitársaság minden versenytársánál jobban teljesített utaselégedettség tekintetében és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.
Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság

Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság 

Így lesz az óriás repülőgépek üléseiből gyerektáska.
Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re

Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re 

Évről évre egyre több közlekedési eszköz válik elérhetővé a drukkerek számára.
Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget  

Az adásvételről már hónapok óta hallani lehetett.
Beveti az MI-t az Air France

Beveti az MI-t az Air France 

Mesterséges intelligencia (MI) segítségével javítja hatékonyságát a francia légitársaság.
Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport

Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport  

2024 első negyedévét értékelő nemzetközi utaselégedettségi felmérésen soha nem látott magasságokba tört a Budapest Airport értékelése.
Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki

Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki 

A jelenlegi egyenruhát a légitársaság belső tervezői a Simon Jersey brit vezető egyenruha-gyártóval közösen alkották meg, és 2008. július 28-án mutatták be az Emirates első A380-as repülőgépének ünnepélyes átadásakor.