Hétfőn sem közlekedtek a vonatok a Csalagútban

Hétfőn sem közlekedtek a Nagy-Britanniát Franciaországgal és Belgiummal összekötő Eurostar szuperexpresszek, amelyek sorozatos műszaki hibái miatt a hétvégén ezrek rekedtek hosszú órákra a Csatorna-alagútban.

A 300 kilométeres sebességgel közlekedő, futurisztikus formatervezésű vonatok közül egyszerre öt állt le szombatra virradó éjjel az angol partok felé vezető alagútszakaszban, több mint kétezer utassal. A vonatok Párizsból és Brüsszelből tartottak London felé, amikor egymás után elromlottak. Egy később kiküldött mentesítő vonat is elromlott; ezután a Eurostar szerelvények közlekedését teljesen leállították, tízezrek utazási terveit meghiúsítva a karácsony előtti csúcsszezonban.

A problémát az időjárás okozta, Franciaországban ugyanis - Nagy-Britanniához hasonlóan - szokatlanul fagyos az idő, ám az alagútban meleg és párás a levegő. A rendkívül bonyolult szerkezetű villamos mozdonyok elektronikus szabályozó rendszerei a hirtelen hőmérsékletkülönbség és a kicsapódó nedvesség - valamint a vonatok alján felgyűlt, olvadó hó beszivárgása - miatt felmondták szolgálatot, és a vonatokat a biztonsági berendezések leállították. Az utasok zöme 12-16 órát töltött a mélyben. Hétfőig semmilyen érdemi magyarázat nem hangzott el arra, hogy az evakuálás miért tartott több mint fél napig.

A Eurostar a Csatorna-alagutat üzemeltető Eurotunnel cégre igyekszik áthárítani felelősséget, mondván: ennek a vállalatnak a feladata a kapcsolattartás az alagútban haladó vonatokkal és baj esetén a mentés. A Eurostar mérnökei a társaság közlése szerint már azonosították a hibát - a rendkívül hideg, havas időben tönkrementek az elektronikai berendezéseket nedvességtől védő takaróelemek -, de a cég vezérigazgatója, Richard Brown kijelentette: addig nem indulnak újra a szuperexpresszek, amíg a vonatok közlekedése nem válik ismét teljesen biztonságossá.

Az eddigi három napi leállás - a hétfőivel együtt - összesen csaknem 90 ezer utas terveit borította fel. A helyzetet súlyosbítja, hogy a kemény, havas tél miatt folyamatosak a fennakadások a brit repülőterek forgalmában is, a Eurostar expresszek leállása miatt pedig ezrek indultak el autóval az alagút angliai termináljához, hogy megpróbáljanak a két part között közlekedő járműszállító vonatokkal átkelni Franciaországba. A Le Shuttle nevű ingajáratok forgalma zavartalan, ám a több kilométeres autósorok a partra vezető autópályát is eltorlaszolják, ezért hosszú órákat kell várni. Ráadásul ugyanez az autópálya vezet Londonból a doveri kompkikötőbe is, amely szintén gyakorlatilag bedugult. A másfél évtizede üzembe helyezett alagútrendszer eddigi történetében még nem volt ilyen súlyos fennakadás a Eurostar expresszek közlekedésében. (MTI)


Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.
A közösségi közlekedést is érintik a delegációk miatti forgalmi változások

A közösségi közlekedést is érintik a delegációk miatti forgalmi változások 

A BKK az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében mindenkinek a 2-es, a 3-as és a 4-es metró igénybevételét ajánlja.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.