Hétfőn sem közlekedtek a vonatok a Csalagútban

Hétfőn sem közlekedtek a Nagy-Britanniát Franciaországgal és Belgiummal összekötő Eurostar szuperexpresszek, amelyek sorozatos műszaki hibái miatt a hétvégén ezrek rekedtek hosszú órákra a Csatorna-alagútban.

A 300 kilométeres sebességgel közlekedő, futurisztikus formatervezésű vonatok közül egyszerre öt állt le szombatra virradó éjjel az angol partok felé vezető alagútszakaszban, több mint kétezer utassal. A vonatok Párizsból és Brüsszelből tartottak London felé, amikor egymás után elromlottak. Egy később kiküldött mentesítő vonat is elromlott; ezután a Eurostar szerelvények közlekedését teljesen leállították, tízezrek utazási terveit meghiúsítva a karácsony előtti csúcsszezonban.

A problémát az időjárás okozta, Franciaországban ugyanis - Nagy-Britanniához hasonlóan - szokatlanul fagyos az idő, ám az alagútban meleg és párás a levegő. A rendkívül bonyolult szerkezetű villamos mozdonyok elektronikus szabályozó rendszerei a hirtelen hőmérsékletkülönbség és a kicsapódó nedvesség - valamint a vonatok alján felgyűlt, olvadó hó beszivárgása - miatt felmondták szolgálatot, és a vonatokat a biztonsági berendezések leállították. Az utasok zöme 12-16 órát töltött a mélyben. Hétfőig semmilyen érdemi magyarázat nem hangzott el arra, hogy az evakuálás miért tartott több mint fél napig.

A Eurostar a Csatorna-alagutat üzemeltető Eurotunnel cégre igyekszik áthárítani felelősséget, mondván: ennek a vállalatnak a feladata a kapcsolattartás az alagútban haladó vonatokkal és baj esetén a mentés. A Eurostar mérnökei a társaság közlése szerint már azonosították a hibát - a rendkívül hideg, havas időben tönkrementek az elektronikai berendezéseket nedvességtől védő takaróelemek -, de a cég vezérigazgatója, Richard Brown kijelentette: addig nem indulnak újra a szuperexpresszek, amíg a vonatok közlekedése nem válik ismét teljesen biztonságossá.

Az eddigi három napi leállás - a hétfőivel együtt - összesen csaknem 90 ezer utas terveit borította fel. A helyzetet súlyosbítja, hogy a kemény, havas tél miatt folyamatosak a fennakadások a brit repülőterek forgalmában is, a Eurostar expresszek leállása miatt pedig ezrek indultak el autóval az alagút angliai termináljához, hogy megpróbáljanak a két part között közlekedő járműszállító vonatokkal átkelni Franciaországba. A Le Shuttle nevű ingajáratok forgalma zavartalan, ám a több kilométeres autósorok a partra vezető autópályát is eltorlaszolják, ezért hosszú órákat kell várni. Ráadásul ugyanez az autópálya vezet Londonból a doveri kompkikötőbe is, amely szintén gyakorlatilag bedugult. A másfél évtizede üzembe helyezett alagútrendszer eddigi történetében még nem volt ilyen súlyos fennakadás a Eurostar expresszek közlekedésében. (MTI)


Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART

Hasított tavaly a BAHART 

Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing

Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing  

Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között

Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között 

Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.