Egy több mint tíz éve felszámolt vasútvonalhoz is épült felüljáró az M6-os autópályán, Véménd és Palotabozsok között - írtuk meg pár hete. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerint a MÁV ragaszkodott a sztrádahídhoz. Furcsának találtuk, hogy a tíz éve megszűnt Pécs–Bátaszék vasútvonal szakaszt – ahol a sínek egy részét már fel is szedték – így óvja a vasúttársaság, ezért a bama.hu rákérdezett, szerepel-e közép- vagy hosszú távú terveikben a vasúti forgalom beindítása itt. A válasz kiábrándító volt: a MÁV 2020-ig szóló terveiben nem szerepel ez a szakasz, amelyet megszűntnek tekintenek.
A MÁV Zrt.-től a baranyai hírportál megtudta: a Pécsvárad–Palotabozsok vonalszakasz a 2008 decemberében módosított vasúti törvényben már nem szerepel, gyakorlatilag ettől az időponttól tekinthető megszűntnek. A felüljáró engedélyezési tervére azonban a MÁV 2005. szeptember 29-én válaszolt, amikor a vonalat még nem tekinthették megszüntetettnek. Véleményük szerint a felüljáró építésének megkezdése előtt – bár nem írják, de nyilván a NIF Zrt. kezdeményezésére – szükséges lett volna egy új egyeztetés.
Elmondták azt is, hogy a MÁV hosszú távú, konkrét fejlesztési elképzelései 2020-ig terjednek, amelynek keretében 2013 után a Budapest–Pusztaszabolcs, Pusztaszabolcs–Pécs és a Dombóvár–Gyékényes vonalak felújítási programja szerepel Baranyát érintően.
A napokban jelentette be a kormány, hogy a „további kényszerű megszorítások” a MÁV-ot is érintik majd. Rákérdeztünk arra a vasúttársaságnál, hogy valóban megszüntetik-e most azokaz a mellékvonalakat – köztük baranyaiakat –, amelyekről 2006 óta beszélnek.
Erre azonban úgy válaszoltak, hogy „a MÁV hatékonyabb gazdálkodásának kialakítását célzó szakmai koncepciót a Közlekedési Minisztérium készíti elő saját elképzelései, és a vasúttársaságtól érkezett javaslatok alapján. A majdani kormánydöntést megalapozó előterjesztés tudomásunk szerint júliusban véglegesedhet”. (bama.hu)