Hop on hop off tender újratöltve

Október 25-én tárgyalja a fővárosi közgyűlés ismét a hop on hop off tendert. „Javaslat a városnéző autóbusszal végzett különcélú menetrend szerinti személyszállítási tevékenység (Hop on Hop off) ellátásával kapcsolatos koncessziós beszerzési eljárás megindítására” címmel, a Szeneczey Balázs és Kocsis Máté benyújtott előterjesztést a közgyűlés zárt ülésen tárgyalja. Ugyanakkor a hét elején még nyílt ülésről volt szó.

Azóta az előterjesztést és mellékleteit a zárt ülés követelményeinek megfelelően levették a honlapról. A zárt ülésre váltás óhatatlanul beindította az érintettek fantáziáját. De az érintett vállakozók inkább nem óhajtottak egy-két szónál többet elárulni, másfelől a korábban még nyilvánosan elérhető, tehát legalább emberek ezreinél meglévő előterjesztésről sem óhajtottak nyilatkozni. Egyikőjük szerint a főváros azzal indokolta számukra a lépést, hogy a zárttá nyilvánítással kerülnék bármelyik piaci szereplő helyzetbe hozását.

Mint ismeretes 2016 december elején érvénytelennek nyilvánítva halasztotta el a főváros a fenti tendert. Még ugyanebben az évben döntött szintén zárt ülésen, helyben kiosztott előterjesztés alapján, hogy a jelenlegi hat helyett egyetlen cég kezébe adná a főváros a városnéző buszok üzemeltetésének jogát. Az akkori javaslat szerint 2017. január 1-től már csak koncessziós eljárásban kiválasztott, 20 évre szóló koncessziós joggal felruházott cég vagy konzorcium végezhetné a tevékenységet. A nyertes, tevékenységét Zrt. formában űző cégtől legalább 25 buszt vártak el. Ki is írták a koncessziót, amire lehetett egyénileg és konzorciumban is pályázni. Két cég az utóbbit választva közösen indult. Úgy gondolták, hogy összefogva valamennyire védhető a többszereplős piac. A tavalyelőtt mintegy 1,5 milliárd forintos árbevételt termelő négy cég képviselői attól tartanak, hogy a mai piaci alapú szolgáltatás az egy cégnek kiadható koncesszió révén monopolhelyzetbe kerülhet. A szakmában napvilágot láttak olyan pletykák is, mely szerint a BKK-ba integrálnák a tetemes pénzzel kecsegtető üzletet. Nem mellesleg a négy cég szintén tavalyelőtt 56 millió forintot csengetett be a BKK-nak megálló használatért, a fővárosnak közel 10 milliót közterület-használatért.

A koncesszió lehetősége először 2013-ban merült fel, azonban akkor a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) megkeresésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium olyan állásfoglalást adott ki, hogy a városnéző buszosokat nem lehet koncesszió alá vonni.


 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.
Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.