Hosszabb késésért fizetnének csak a légitársaságok

Jelentősen átalakítaná az unió horvát elnöksége a légiutasok jogairól szóló 261-es irányelvet, a Politico által szemlézett elképezés szerint hosszútávú járatok esetében a mai 4 helyett 12 órát késés után járna csak kártérítés - írja az AIRportal.hu.

A késések után járó kompenzációról szóló rendeletet a légitársaságok régóta támadják, mert állításuk szerint a kártérítés összege sokszor több, mint amennyibe a jegy került. Arra korábbi nyilatkozatok alapján hajlandóak lettek volna, hogy a jegy árát bizonyos mennyiségű késés felett visszaadják, mert ezt fairnek tekintették. El is indult a lobbitevékenység a légitársaságok részéről az unió döntéshozói felé, és úgy tűnik, megvan az eredmény.

Az unió a készülő új irányelv alapján sokkal radikálisabb eszközökhöz nyúlt. A Politico által szemlézett javaslat ugyanis jelentősen megemelné a késés alsó határát, illetve egyes régiókat kivenne a rendelet hatálya alól. A rövidtávú, 1500 kilométert meg nem haladó utaknál 2 helyett 5, az 1500 és 3500 kilométer hosszúságú utaknál 3 helyett 9, az ennél hosszabb utak esetén 4 helyett 12 óra késés után járna kompenzáció. Járat törlése esetén akkor járhat a kompenzáció, ha a légitársaság nem ajánlott fel alternatív útvonalat, amelyre kiállította a beszállókártyát, illetve ha a késés mértéke eléri a fent említett értékeket. A kártérítés összege a javaslat szerint nem változik.

Fontos változás, hogy akkor sem jár a kompenzáció, ha a késés egy nem uniós légtérben közlekedő csatlakozó járaton történt. Vagyis, ha valaki az Egyesült Államokból átszállással érkezik meg, és az út első felében, nem európai légtérben történt a késés, akkor nem jár neki kártérítés. Ugyanígy elesik a kompenzáció lehetőségétől az is, akinek a törölt járata 1 milliónál kisebb éves utasforgalmú repülőteréről, vagy oda közlekedik, vagy az unió küső régióiban található.

 

Forrás: Airportal.hu


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.