Hosszabb késésért fizetnének csak a légitársaságok

Jelentősen átalakítaná az unió horvát elnöksége a légiutasok jogairól szóló 261-es irányelvet, a Politico által szemlézett elképezés szerint hosszútávú járatok esetében a mai 4 helyett 12 órát késés után járna csak kártérítés - írja az AIRportal.hu.

A késések után járó kompenzációról szóló rendeletet a légitársaságok régóta támadják, mert állításuk szerint a kártérítés összege sokszor több, mint amennyibe a jegy került. Arra korábbi nyilatkozatok alapján hajlandóak lettek volna, hogy a jegy árát bizonyos mennyiségű késés felett visszaadják, mert ezt fairnek tekintették. El is indult a lobbitevékenység a légitársaságok részéről az unió döntéshozói felé, és úgy tűnik, megvan az eredmény.

Az unió a készülő új irányelv alapján sokkal radikálisabb eszközökhöz nyúlt. A Politico által szemlézett javaslat ugyanis jelentősen megemelné a késés alsó határát, illetve egyes régiókat kivenne a rendelet hatálya alól. A rövidtávú, 1500 kilométert meg nem haladó utaknál 2 helyett 5, az 1500 és 3500 kilométer hosszúságú utaknál 3 helyett 9, az ennél hosszabb utak esetén 4 helyett 12 óra késés után járna kompenzáció. Járat törlése esetén akkor járhat a kompenzáció, ha a légitársaság nem ajánlott fel alternatív útvonalat, amelyre kiállította a beszállókártyát, illetve ha a késés mértéke eléri a fent említett értékeket. A kártérítés összege a javaslat szerint nem változik.

Fontos változás, hogy akkor sem jár a kompenzáció, ha a késés egy nem uniós légtérben közlekedő csatlakozó járaton történt. Vagyis, ha valaki az Egyesült Államokból átszállással érkezik meg, és az út első felében, nem európai légtérben történt a késés, akkor nem jár neki kártérítés. Ugyanígy elesik a kompenzáció lehetőségétől az is, akinek a törölt járata 1 milliónál kisebb éves utasforgalmú repülőteréről, vagy oda közlekedik, vagy az unió küső régióiban található.

 

Forrás: Airportal.hu


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.