A felmérés szerint idén a magyarok több, mint fele nem volt nyaralni és nem is tervezi, hogy menne. Legkevésbé a negyvenesek terveztek nyaralást. Akik pedig neki vágnak, inkább az ország határain belül maradnak.
Az úti célok közt - kül - és belföldön egyaránt - legnagyobb népszerűségnek a vízpart örvend, ahol a szállást, köszönhetően az online foglalások iránt az utóbbi időben megnőtt bizalomnak, interneten foglalják. Ugyanakkor népszerűek a nagyvárosi vakációk is, jóllehet az ezek iránti érdeklődés megoszlik a korosztályok között. A felmérés szerint a fiatal felnőttek választják a nagyvárosi nyüzsgést, a harmincasok főleg a vízpartot, míg az ötven fölöttiek az erdőben időznek legszívesebben. Itt pedig a férfiak szívesen túráznának, de érdekes módon a wellness szállodák szolgáltatásaira is elsősorban ők tartanak igényt, míg a hölgyek inkább választják a vízpartot.
Jóllehet, a szállás kiválasztásában elsődlegessé vált az internet szerepe, azért a sorban még mindig ott áll a barátok tapasztalata illetve a nyomtatott sajtóból szerzett információ. Egyre kevesebben vállalják, hogy le nem foglalt szállás nélkül vágnak neki az útnak, mégis a férfiaknak 14, a nőknek 6 százaléka él ezzel a lehetőséggel. A szállás kiválasztásánál lényeges a kényelem és az olcsóság, majd harmadikként a megközelíthetőség. Utóbbi inkább a férfiakat érdekli, míg a nők számára nagyobb jelentőséggel bír a szolgáltatások száma, színvonala.
A felmérésből kitűnik, egyelőre zavaros a magyar utazóközönség számára a gyermekbarát szállás fogalma. A megkérdezettek többsége szerint ez egyenlő azzal, hogy gyerekágy is van a szobákban. Ezt követően soroltak fel olyan kitételeket, mint gyerekmedence, felügyelettel egybekötött játszószoba illetve hangszigetelt szobafalak.
A magyar nyaraló idén már csak jellemzően egyhavi keresetét tudja vakációra költeni. Érdekességképpen a nők hajlamosak kéthavi átlagkeresetig költekezni, viszont a háromhavi jövedelm elköltésében ügyesebbek a férfiak.
Az akciókra a magyar nyaraló nem szívesen csap le; a felmérésben résztvevők 70%-a egyáltalán nem követi az utazási irodák akcióit. Legkevésbé a harmincasokat érdeklik az ilyen ajánlatok, ők szinte sosem tekintik meg az erről szóló hirdetéseket. (hirszerzo.hu)