Irányváltással jött létre a világ leghosszabb légi járata

Megelőzte az Air India az Emirates-et, már ami a világ leghosszabb repülőútját illeti. Pedig India vezető légitársasága még csak nem is indított új járatot.

Nemrég az Air India Delhi-San Francisco járata még csak a világ második leghosszabb repülőútjának számított, egy irányváltoztatás után azonban átvette az első helyet az Emirates-től, amely Dubaj-Auckland útvonalával számított a leghosszabbnak.

A járat hosszát az növelte meg, hogy az Air India mostantól nem nyugat, hanem kelet felé repül, vagyis az Atlanti-óceán helyett a Csendes-óceánt szeli át. Az út így 1400 kilométerrel lett hosszabb. Így, míg az Emirates a Dubaj-Auckland útvonalon 14.120 kilométert tesz meg, addig a keleti irányú Delhi-San Francisco járat hossza 15.300 kilométer. Bár az út távolságban mért hossza megemelkedett, a szerencsés iránynak köszönhetően a repülési idő viszont két órával csökkent, így az utasok most 14 és fél óra alatt tehetik meg az utat India fővárosa és a kaliforniai város között.



A hátszél segít a haladásban

„A nyugati irányú repülés erős ellenszélben történik, ami jelentősen csökkenti a repülőgép sebességét. Ha keletre repülünk, akkor viszont a hátszél miatt megnő a sebesség” – nyilatkozta az Air India egyik alkalmazottja. Ha ugyanis az Atlanti-óceánt kelet felől érkezve szelik át, akkor azt 24 km/órás ellenszélben kell megtennie a gépnek, ami így 776 km/órával tud repülni, míg a másik irányban, vagyis a Csendes-óceán felett repülve 138 km/órás hátszél segíti a gyorsabb haladást, ebben az esetben a gép 938 km/órával képes repülni.

A Boeing-777 200ER típusú repülőgép személyzete lelkesen számolt be arról, hogy a gép október 16-án, vasárnap hajnali 4 órakor szállt fel Delhiben, Japán mellett elhaladva azonban átlépték a nemzetközi dátumválasztó vonalat, így „visszaléptek” október 15-ére. Mire azonban San Franciscóban landoltak, újra október 16-a volt, a gép helyi idő szerint reggel 6:30-kor szállt le a keleti parti városban.



Visszafelé a szokásos útvonalon repül a gép

A keletre haladó járat Mianmar és Kína, majd a Kelet-kínai-tenger felett repül át, érinti Japánt, átrepüli a Csendes-óceánt, majd ezt követően száll le San Franciscóban. A járat visszafelé a szokásos útvonalon halad, vagyis San Franciscóból indulva az Atlanti-óceán felé.

A rekordot azonban várhatóan nemsokára már meg is dönti egy másik légitársaság új útvonala: A Singapore Airlines hamarosan induló Szingapúr-New York járata a 16.500 kilométeres utat 19 óra alatt fogja megtenni.

Forrás: The Telegraph


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.