Irányváltással jött létre a világ leghosszabb légi járata

Megelőzte az Air India az Emirates-et, már ami a világ leghosszabb repülőútját illeti. Pedig India vezető légitársasága még csak nem is indított új járatot.

Nemrég az Air India Delhi-San Francisco járata még csak a világ második leghosszabb repülőútjának számított, egy irányváltoztatás után azonban átvette az első helyet az Emirates-től, amely Dubaj-Auckland útvonalával számított a leghosszabbnak.

A járat hosszát az növelte meg, hogy az Air India mostantól nem nyugat, hanem kelet felé repül, vagyis az Atlanti-óceán helyett a Csendes-óceánt szeli át. Az út így 1400 kilométerrel lett hosszabb. Így, míg az Emirates a Dubaj-Auckland útvonalon 14.120 kilométert tesz meg, addig a keleti irányú Delhi-San Francisco járat hossza 15.300 kilométer. Bár az út távolságban mért hossza megemelkedett, a szerencsés iránynak köszönhetően a repülési idő viszont két órával csökkent, így az utasok most 14 és fél óra alatt tehetik meg az utat India fővárosa és a kaliforniai város között.



A hátszél segít a haladásban

„A nyugati irányú repülés erős ellenszélben történik, ami jelentősen csökkenti a repülőgép sebességét. Ha keletre repülünk, akkor viszont a hátszél miatt megnő a sebesség” – nyilatkozta az Air India egyik alkalmazottja. Ha ugyanis az Atlanti-óceánt kelet felől érkezve szelik át, akkor azt 24 km/órás ellenszélben kell megtennie a gépnek, ami így 776 km/órával tud repülni, míg a másik irányban, vagyis a Csendes-óceán felett repülve 138 km/órás hátszél segíti a gyorsabb haladást, ebben az esetben a gép 938 km/órával képes repülni.

A Boeing-777 200ER típusú repülőgép személyzete lelkesen számolt be arról, hogy a gép október 16-án, vasárnap hajnali 4 órakor szállt fel Delhiben, Japán mellett elhaladva azonban átlépték a nemzetközi dátumválasztó vonalat, így „visszaléptek” október 15-ére. Mire azonban San Franciscóban landoltak, újra október 16-a volt, a gép helyi idő szerint reggel 6:30-kor szállt le a keleti parti városban.



Visszafelé a szokásos útvonalon repül a gép

A keletre haladó járat Mianmar és Kína, majd a Kelet-kínai-tenger felett repül át, érinti Japánt, átrepüli a Csendes-óceánt, majd ezt követően száll le San Franciscóban. A járat visszafelé a szokásos útvonalon halad, vagyis San Franciscóból indulva az Atlanti-óceán felé.

A rekordot azonban várhatóan nemsokára már meg is dönti egy másik légitársaság új útvonala: A Singapore Airlines hamarosan induló Szingapúr-New York járata a 16.500 kilométeres utat 19 óra alatt fogja megtenni.

Forrás: The Telegraph


Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.
Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados

Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados 

Az Airbus hamburgi gyárában tartott eseményen bemutatták a Wizz Air flottájának legújabb, 132. tagját, a 9H-WNM lajstromszámú Airbus A321neo--t, amelyik a légitársaság 20. születésnapja alkalmából egyedi festést kapott.
Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait

Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait 

A légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a késésekből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.
Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában

Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában 

Ausztriában rekordot döntött a vasúttal utazók száma. Módosították a vasúti közlekedésről szóló törvényt.
Hasít a lett légitársaság

Hasít a lett légitársaság 

A légitársaság továbbra is elkötelezett abban, hogy a legjobb összeköttetést kínálja a Baltikum és a világ több része között.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.