Ismét sztrájkolnak az Iberia pilótái

Már szerdán is, majd január 27-én és 30-án várható, hogy beszüntetik a munkát. Korábban 2011 decemberének végén illetve január 9-én és 11-én léptek sztrájkba az Iberia dolgozói. A munkabeszüntetés oka, hogy a spanyol légitársaság veszteséges, középtávú útvonalainak kiszolgálására egy „félfapados” céget – Iberia Express – hozna létre. A pilóták örülnének, ha vezetőség feladná ilyen irányú terveit.

A sztrájk miatt az Iberia 100 hosszú-, és középtávú járatát törölte szerdán, 94-et pénteken, további 95-öt jövő hét hétfőn. Ez a menetrendszerinti járatok 34%-át jelenti. A Vueling és az Air Nostrum járatait nem érinti a munkabeszüntetés.

Múlt pénteken az Iberia két, a földi személyzetet magában foglaló szakszervezettel is megegyezett a kollektív szerződés 2015 végéig szóló meghosszabbításáról. Az Iberia szóvivője szerint azonban más földi kiszolgálók részt vehetnek a sztrájkban, csatlakozva a hajózó személyzethez. A földiek egy része február 3-ával kezdődően minden hétfőre és péntekre sztrájkkal fenyeget, míg a hajózók szakszervezete február 3-án, 6-án, 10-én és 13-án tervezi a munka beszüntetését.

Az atwonline szakportál szerint 2012 áprilisában az összes érintett szakszervezet a kollektív szerződés aláírásával elfogadta az Iberia Express 2012 végéig történő megalapítását. Ugyanakkor a 16 ezer fős földi személyzet munkája elvesztése miatt aggódik az új társaság létrehozása apropóján, míg a hajózó személyzet fizetésének csökkenésétől tart.


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.