A vállalat megalapozta a jövőbeli sikeres működést, és az Airbusszal kötött megállapodásnak köszönhetően legalább 2022-ig megoldotta a flotta bővítésének kérdését is.
A légitársaság teljes árbevétele 10,5%-kal nőtt 2012-höz képest, az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel pedig 7,0%-kal, 62,58 GBP-re emelkedett. Ezt a kedvező kapacitási környezet és a vezetőség előremutató intézkedései (például a foglalható ülőhelyek bevezetése, az easyjet.com website-on végrehajtott módosítások és a „europe by easyJet” kampány) tették lehetővé.
Az ülőhelyszám 3,3 %-kal, 68,0 millióra nőtt – ennek hátterében az easyJet szigorú kapacitáskihasználási stratégiája állt. A kihasználtság 0,6 százalékponttal, 89,3%-ra, az utaslétszám pedig 4,0%-kal, 60,8 millióra nőtt.
A költségelőny megőrzése
Az egy ülőhelyre jutó költségek az üzemanyagköltségek nélkül az év egészére vetítve, változatlan árfolyammal számolva 3,9%-kal (a pénzügyi beszámolóban szereplő adatok alapján pedig 5,3%-kal) nőttek. Az easyJet Lean programnak köszönhetően az inflációs hatásokat jórészt sikerült ellensúlyozni.
Erős első és második pozíciók megszerzése az egyes hálózatokban
Az easyJet a kulcsfontosságú repterek rövid távú járatainak piacán belül megszerzett, 40%-nál magasabb részesedésével megszilárdította jelenlétét az olyan kiemelt jelentőségű reptereken, mint Gatwick, a milánói Malpensa repülőtér és Bázel, megerősítette pozícióját a Franciaországi regionális járatok piacán és jelentős növekedést ért el Olaszországban. A diszkont légitársaság ezen kívül új bázist hozott létre Hamburgban és Nápolyban. Ezt részben az tette lehetővé, hogy a jövedelmezőségi adatok alapján a vállalat úgy határozott, megszünteti madridi bázisát.
Forrás: Turizmus Online