Emellett a következő pénzügyi évben 50 darab új A321neo átvételére számít – olvasható az AirPortal cikkében.
Mint íják, a diszkont légitársaság december 31-én bejelentette, hogy kereskedelmi támogatásról kötött megállapodást a Pratt & Whitney-vel, a PW1100G-JM GTF-hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészei miatt leállított repülőgépekkel kapcsolatban.
A megállapodás a 2026-os naptári év végéig nyújt üzemeltetési támogatást a légitársaság számára, beleértve egy kompenzációs csomagot is, amely fedezi a jelenleg is üzemen kívüli vagy a következő időszakban leállítandó repülőgépei miatt felmerülő közvetlen költségeket. Az új megállapodásban meghatározott kompenzáció mértéke megegyezik az eddigiekkel.
Ezzel egyidőben a légitársaság kifejezte abbéli törekvéseit, hogy proaktív intézkedésekkel igyekszik minimalizálni a leállított repülőgépek okozta kiesés pénzügyi és működésre gyakorolt hatásait, és a hajtóműgyártóval együttműködve mindent megtesz annak érdekében a kieső gépek minél hamarabb újra üzembe állhassanak.
A Wizz Air közben a következő pénzügyi évben arra számít, hogy 50 új Airbus A321neo átvételével 20 százalékkal növelheti az ülőhely-kapacitását és ismét növekedési pályára állhat, írja a cikk.