A marokkói és a spanyol kormány a tapasztalt svájci mérnököt, Giovanni Lombardit bízta meg a munkálatok megtervezésével. A tervek elkészülése után, már jövőre elkezdődhetnek a feltáró fúrások. „Még csak most kezdtük a munkát, de már most látszik, hogy bonyolultabb lesz, mint a Csatorna-alagút megépítése. Mélyebb a tenger és mások a geológiai viszonyok is” – jelentette ki a vezető mérnök. A közel 40 kilométeres iker vasúti alagút megépítése a becslések szerint 15 évet vesz igénybe. Spanyol mérnökök becslése szerint, ha nem lépnek fel váratlan nehézségek, az utasok 2025-től utazhatnak az alagútban. Az üzleti tervek szerint az alagút első évében 9 millióan utaznak majd a kontinenseket összekötő vasúton, és 8 millió tonna árut is fuvarozhatnak. A költségeket minimum 5 milliárd euróra teszik, azonban sokak szerint a végső számla ennek a többszöröse lesz, hiszen az egyszerűbb viszonyok között megvalósított Csatorna-alagút is ennek a háromszorosába, 15 milliárd euróba került. (inforadio.hu)
Jövőre elkezdhetik az Afrika-Európa alagút építését
Már jövőre elkezdődhet a Gibraltári-szoros alatt húzódó, Afrikát Európával összekötő alagút építése, ha az előzetes mérnöki tanulmányok kielégítő eredményeket hoznak.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.