A 2009-es nyári szezonban az AIR FRANCE KLM Csoport rendelkezésre álló férőhely-kilométerben (ASK) kifejezett kapacitása 3,4 százalékkal fog csökkenni a 2008-as nyári szezonhoz képest. A csökkentés mértéke a hosszú távú és a középtávú hálózaton is 3,4 százalékos lesz. Az Air France esetében összesen 2,7 százalékkal csökken az ASK-ban kifejezett kapacitás a 2009-es nyári szezonban; 2,5 százalékkal a hosszú távú és 3,1 százalékkal a rövid/középtávú hálózaton. Különösen nagy lesz a kapacitáscsökkenés az Észak-Amerikát és Ázsiát megcélzó útvonalakon, valamint a belföldi járatok esetében. Ugyanakkor növelik a járatok számát azokra a célállomásokra, amelyeket jelenleg kevésbé érint a forgalomcsökkenés: nap négy járat fog indulni Montreálba; az Air France elindít Bejrútba egy második járatot, amely heti négy alkalommal fog közlekedni. Több járat fog közlekedni a Karib-térségben és az Indiai-óceán területén lévő célállomásokra. Legfőképp pedig a Nyugat-Afrikába, főként az olaj- és gáziparban érdekelt célállomásokra induló járatok esetében lesz jelentős mértékű kapacitásbővítés (10,1%-os ASK-ban kifejezett növekedés az afrikai útvonalak esetében, Dél-Afrikát kivéve).
Ami a középtávú menetrendet illeti, nyolc járattal kevesebb indul Párizsból, főként az Orly repülőtérről és a nap legkevésbé forgalmas időpontjaiban. Ezen a nyáron a Basel-Mulhouse / Amsterdam útvonallal bővül majd a hálózat, amelyen napi két járat fog közlekedni. Napi két járat indul az Orly repülőtérről Milan-Linate-be, amelyeket az Alitalia fog üzemeltetni kódmegosztási alapon. Ezek az új járatok kiegészítik a Párizs-CDG repülőtérről Linate-be és Malpensába induló hat-hat napi járatot. Barcelonába a Párizs-CDG-ről induló nyolc járat mellett további három napi járat fog indulni az Orly repülőtérről. Az Orly-Valladolid járatot felfüggesztik, a télen elindított CDG-Oviedo szolgáltatás azonban megmarad. A Southamptonba induló járatok nem a CDG, hanem az Orly repülőtérről indulnak majd.