Keleti kényelem francia stílusban

Nagyobb kényelmet és választási lehetőséget szeretne kínálni utasainak az Air France, ezért a közeljövőben több olyan újítást is bevezetnek, amely ezt a célt szolgálja. A francia légitársaság átnevezte a kabinosztályokat is, hogy az utasok könnyebben el tudjanak igazodni.

Több száz millió eurót fordít arra az Air France, hogy a hosszú távolságú járatokon megújítsa az első osztályú és business kabinokat a nagyobb kényelem jegyében. A Transform 2015 program keretében a Boeing 777-gépen a La Prémiere és business kabinok teljesen újjászületnek – mondta el az IFTM-Top Resa turisztikai vásáron tartott sajtótájékoztatón Alexandre de Juniac, az Air France elnök-vezérigazgatója. Kézzel készült huzatok, lekerekített formák, semleges, megnyugtató színek fogják uralni az új belsőket. Az átalakítás megtervezése során az utasokat is megkérdezték arról, hogyan lehetne jobbá az utazást. Ennek részeként az Air France 2012. Szeptember 18-ától átnevezte a kabinosztályokat, ezentúl Business, Premium Economy és Economy, illetve a régi névvel megmaradt La Premiere osztályok közül lehet választani.

A Business-osztályon minden távon oshiborit, vagyis hideg vagy meleg nedves törlőkendőt és aperitifet kapnak az utasok. A közép-távú járatokon előételből, főételből és desszertből álló, a napszakhoz igazodó étel jár majd, a két és fél óránál hosszabb repülőutakon pedig a meleg ételt porcelán tányérokban szolgálják majd fel. De azoknak is nő a komfortérzete, akik a Premium Economy-t választják: náluk is a megszokott „elemózsiás dobozt” a tálca váltja fel, a hosszabb távokon meleg étellel, szintén porcelán tányérban. Még nem ment át a köztudatba, de 2012 júliusa óta az Economy és Premium Economy- osztályon utazók 24 órával a gép indulása előtt választhatnak maguknak az ingyenes étel helyett „A la Carte”-menüt is. A tudósítónk által megkóstolt „Tradition” hagyományos francia ételeket tartalmaz, például sült kacsát, camembert sajtot és csokoládé mousse-t, de van organikus „Bio”-menü, olasz menü, tengeri ételeket tartalmazó tálca és híres Maison Lenotre gasztronómiai intézet által összeállított menü is. Az áruk 12 és 28 euró között mozog.

A francia légitársaság azonban nem csak azokra gondol, akiknek fontos, hogy mit esznek, hanem azokra is, akik az utazás alatt szeretnék elolvasni a legfrissebb lapokat. 2013 első negyed évétől a francia belföldi utasok, később azonban minden utas letöltheti majd okostelefonjára vagy táblagépére számos hírlap és magazin digitális verzióját, ingyen, az utazás megkezdése előtt. Aki pedig indulás előtt pihenni szeretne, azt a párizsi Charles De Gaulle-reptéren az Air France hatalmas business lounge-a várja, ahol akár kozmetikai kezelésben is részesülhetünk, vagy a lounge előtt található, a világ legnagyobb duty free-shopjában is vásárolhatunk kedvünkre, de a Hermes, Dior vagy Burberry boltjaiba is benézhetünk.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.