Kérdések és válaszok az utazási irodai felelősségbiztosításról

Március 3-án az Utazás kiállításon tartott tájékoztatót a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) az új biztosítási termékről, az utazási irodai felelősségbiztosításról.

Az esemény során dr. Horváth Péter, a Colonnade S.A. Magyarországi Fióktelepének (korábbi nevén QBE Atlasz) utasbiztosítási ágazati igazgatója, valamint Török László, a Willbot & Kopking’s Hungary Zrt. Biztosítási alkuszcég képviselője tartott előadást.

Dr. Horváth Péter felvázolta az utazási irodai felelősségbiztosítás jellemzőit, melyről már a Turizmus Online-on is beszámoltunk, erről szóló cikkünk ide kattintva olvasható. Elmondta, hogy egy esetleges balesetnél a legnagyobb anyagi kockázatot nem a baleseti halál, hanem a maradandó egészségkárosodás jelenti, legyen szó egy összegben történő kifizetésről vagy életjáradékról.

Horváth Péter kifejtette: mivel kicsi a veszélyközösség, ezért egy minimum létszámhoz, 40 céghez kötik a felelősségbiztosítási termék elindítását. Fontos megjegyezni - tette hozzá Horváth Péter -, hogy csak a biztosított által harmadik személynek okozott kárt térítik meg, ha a kár közvetlenül a céget érinti - például az alkalmazott hibát vétett a repülőjegy kiállításakor -, azt nem.

A szakember elmondta, számos kérdés érkezett hozzájuk a biztosítási termékkel kapcsolatban, ezekre igyekezett választ adni előadása során. Elmondta például, hogy elmaradt élményre, programra nem vonatkozik a biztosítás. Olyan kérdés is felmerült utazási iroda részéről, hogy alkalmi esetre is meg lehet-e kötni ezt a típusú biztosítást, de a válasz az, hogy nem, csak éves szinten lehet megkötni. Kifejtette azt is, hogy érdemes ellenőrizni azt, hogy az alvállalkozók rendelkeznek-e valamilyen biztosítással, és ha igen, akkor milyennel, hiszen ha például egy külföldi országban kötelező a gépjármű-felelősségbiztosítás, a buszos alvállalkozó mégsem kötött ilyet, akkor baleset esetén a magyar biztosító sem fog fizetni.

Felmerült a probléma esetén az utazási irodák helyzetét megkönnyítő kárelőleg kérdése is. A biztosító azonban kárelőleget nem fizet, mindenképpen meg kell várni a bíróság jogerős döntését, az elévülési idő pedig 30 nap.

Elmondta, hogy május 1-jéig csak a MUISZ-on és a Willbot & Kopking’s Hungary Zrt. Biztosítási alkuszcégen keresztül lehet biztosítást kötni, a biztosítónál közvetlenül nem - legalábbis amíg össze nem jön a legalább 40 tag.

Török László, a Willbot & Kopking’s Hungary Zrt. Biztosítási alkuszcég képviselője elmondta, hogy a biztosítók közül csak a Colonnade volt partner az utazási irodai felelősségbiztosítás létrehozásában, és sikernek értékeli, hogy össze tudták állítani ezt a hiánypótló terméket.

Az is elhangzott, hogy ha növelni tudják a veszélyközösséget - vagyis minél többen kötnek utazási irodai felelősségbiztosítást -, akkor idővel a feltételek is módosulhatnak, kedvezőbbek lehetnek. MUISZ-tagoknak pedig eleve 20% kedvezmény jár a biztosítási díjból.


Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.