Csúszó határidők a berlini reptéren

Mikor már minden légitársaság az átköltözés gyakorlati részleteit tervezte, hat héttel a nyitás előtt vált ismeretessé, hogy mégsem nyílik meg az új Berlin Brandenburgi repülőtér júniusban, és olyan jellegű beruházások hiányoznak még, amelyek várhatóan csak 2013 márciusára teszik lehetővé a nyitást.

Az eredetileg 2011 novemberéről idén júniusra tolt repülőtérnyitáshoz minden készen állt, a költözködésig bezárólag és természetesen az üzemelő légitársaságok a nagy forgalmú nyári menetrendre külön járatokat, sűrítő forgalmat és egy sokkal nagyobb volumenű charter tevékenységet terveztek be. A nyilvánvaló pénzügyi zavar sorozat legnagyobb vesztese a hazai fuvarozó Lufthansa volt. Lépcsőzetesen volt kénytelen az új menetrendjét törölni, kapacitását csökkenteni, ami a tegeli repülőtéren komoly forgalmi káoszt is eredményezett. Az új járatokra foglalt minden utasát ki kellett értesítenie, új járatszámmal, indulási idővel, a régi reptéri checkin time-al, egyenként kellett mindenkit értesíteni és újra kellett nyomtatni az összes E-Ticketet.

Nem járt jobban a svájci SWISS sem. Azonos problémával küszködve, utasainak figyelmét fel kellett hívnia arra sajnálatos tényre, hogy az on-line check-in, csak hosszabb várakozással oldható meg Tegelen.

Az Air Berlin szintén minden helyfoglalását visszaírta Tegelre és mivel az idő halad, de a harmadik 2013-as megnyitási dátumban már nem bíznak, így a téli menetrendjüket is Tegelre írják ki és a 2013-as nyári menetrend publikációját is halasztják, amennyire csak lehet.

Az Easy Jet napi járatszámát Baselbe ötre emelte volna, de Tegelről ez nem lehetséges, így kénytelen volt megelégedni napi 3 frekvenciával. Németországi igazgatójuk kiemelte, hogy szerinte egy új 2012 nyári menetrend publikációja a jelen körülmények között teljesen felesleges, mert a további esetleges csúzsás csak bonyolítaná. Szerinte az új repülőteret meg kell nyitni amikor lehet, és a járataikat a lehetőség függvényében lépcsőzetesen fogják csak átcsoportosítani. Elhatározásukhoz bírják a Lufthansa és az Air Berlin egyetértését is.

A legkönnyebben a Skywork Airlines jött ki a problémából. Ők továbbra is Schönefeldről üzemelnek Bernbe napi két járattal és megvárják a repülőtér teljes befejezését, mely után a kapott árajánlat függvényében döntenek a folytatásról, vagy átköltözésről. Döntésük azért is előnyös, mert Tegelen a hazai zászlós fuvarozó és Air Berlin üzemelés miatt a komoly forgalmi káosz, mely előre borítékolható volt, máris bekövetkezett.

Külön fejezetet érdemel a Star Alliance tagok reakciója, akik teljesen értetlenül állnak az immáron második elmaradt repülőtérnyitás előtt. Korábban minden tájékoztatás és információ, valamint az előkészületek sora, arra mutatott, hogy financiális nehézségek nincsenek és Berlin Brandenburg időben megnyílik. A jelenlegi helyzet, mely nem kevés költségeket zúdított a fuvarozók nyakába, további problémákat okoz, hogy az elmaradt nyitás miatti többletköltségeket (több százmillió EUR) szándékukban áll a repülőtérre terhelni. A pénzügyi nehézségek sora immáron politikai probléma is, ahol sajnos szintén nem reménykednek egy rapid megoldásban és reálisnak tartják a jövő nyári nyitást, de addig még számtalan nehéz feladat megoldása hátra van.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.