Az eredetileg 2011 novemberéről idén júniusra tolt repülőtérnyitáshoz minden készen állt, a költözködésig bezárólag és természetesen az üzemelő légitársaságok a nagy forgalmú nyári menetrendre külön járatokat, sűrítő forgalmat és egy sokkal nagyobb volumenű charter tevékenységet terveztek be. A nyilvánvaló pénzügyi zavar sorozat legnagyobb vesztese a hazai fuvarozó Lufthansa volt. Lépcsőzetesen volt kénytelen az új menetrendjét törölni, kapacitását csökkenteni, ami a tegeli repülőtéren komoly forgalmi káoszt is eredményezett. Az új járatokra foglalt minden utasát ki kellett értesítenie, új járatszámmal, indulási idővel, a régi reptéri checkin time-al, egyenként kellett mindenkit értesíteni és újra kellett nyomtatni az összes E-Ticketet.
Nem járt jobban a svájci SWISS sem. Azonos problémával küszködve, utasainak figyelmét fel kellett hívnia arra sajnálatos tényre, hogy az on-line check-in, csak hosszabb várakozással oldható meg Tegelen.
Az Air Berlin szintén minden helyfoglalását visszaírta Tegelre és mivel az idő halad, de a harmadik 2013-as megnyitási dátumban már nem bíznak, így a téli menetrendjüket is Tegelre írják ki és a 2013-as nyári menetrend publikációját is halasztják, amennyire csak lehet.
Az Easy Jet napi járatszámát Baselbe ötre emelte volna, de Tegelről ez nem lehetséges, így kénytelen volt megelégedni napi 3 frekvenciával. Németországi igazgatójuk kiemelte, hogy szerinte egy új 2012 nyári menetrend publikációja a jelen körülmények között teljesen felesleges, mert a további esetleges csúzsás csak bonyolítaná. Szerinte az új repülőteret meg kell nyitni amikor lehet, és a járataikat a lehetőség függvényében lépcsőzetesen fogják csak átcsoportosítani. Elhatározásukhoz bírják a Lufthansa és az Air Berlin egyetértését is.
A legkönnyebben a Skywork Airlines jött ki a problémából. Ők továbbra is Schönefeldről üzemelnek Bernbe napi két járattal és megvárják a repülőtér teljes befejezését, mely után a kapott árajánlat függvényében döntenek a folytatásról, vagy átköltözésről. Döntésük azért is előnyös, mert Tegelen a hazai zászlós fuvarozó és Air Berlin üzemelés miatt a komoly forgalmi káosz, mely előre borítékolható volt, máris bekövetkezett.
Külön fejezetet érdemel a Star Alliance tagok reakciója, akik teljesen értetlenül állnak az immáron második elmaradt repülőtérnyitás előtt. Korábban minden tájékoztatás és információ, valamint az előkészületek sora, arra mutatott, hogy financiális nehézségek nincsenek és Berlin Brandenburg időben megnyílik. A jelenlegi helyzet, mely nem kevés költségeket zúdított a fuvarozók nyakába, további problémákat okoz, hogy az elmaradt nyitás miatti többletköltségeket (több százmillió EUR) szándékukban áll a repülőtérre terhelni. A pénzügyi nehézségek sora immáron politikai probléma is, ahol sajnos szintén nem reménykednek egy rapid megoldásban és reálisnak tartják a jövő nyári nyitást, de addig még számtalan nehéz feladat megoldása hátra van.