Csúszó határidők a berlini reptéren

Mikor már minden légitársaság az átköltözés gyakorlati részleteit tervezte, hat héttel a nyitás előtt vált ismeretessé, hogy mégsem nyílik meg az új Berlin Brandenburgi repülőtér júniusban, és olyan jellegű beruházások hiányoznak még, amelyek várhatóan csak 2013 márciusára teszik lehetővé a nyitást.

Az eredetileg 2011 novemberéről idén júniusra tolt repülőtérnyitáshoz minden készen állt, a költözködésig bezárólag és természetesen az üzemelő légitársaságok a nagy forgalmú nyári menetrendre külön járatokat, sűrítő forgalmat és egy sokkal nagyobb volumenű charter tevékenységet terveztek be. A nyilvánvaló pénzügyi zavar sorozat legnagyobb vesztese a hazai fuvarozó Lufthansa volt. Lépcsőzetesen volt kénytelen az új menetrendjét törölni, kapacitását csökkenteni, ami a tegeli repülőtéren komoly forgalmi káoszt is eredményezett. Az új járatokra foglalt minden utasát ki kellett értesítenie, új járatszámmal, indulási idővel, a régi reptéri checkin time-al, egyenként kellett mindenkit értesíteni és újra kellett nyomtatni az összes E-Ticketet.

Nem járt jobban a svájci SWISS sem. Azonos problémával küszködve, utasainak figyelmét fel kellett hívnia arra sajnálatos tényre, hogy az on-line check-in, csak hosszabb várakozással oldható meg Tegelen.

Az Air Berlin szintén minden helyfoglalását visszaírta Tegelre és mivel az idő halad, de a harmadik 2013-as megnyitási dátumban már nem bíznak, így a téli menetrendjüket is Tegelre írják ki és a 2013-as nyári menetrend publikációját is halasztják, amennyire csak lehet.

Az Easy Jet napi járatszámát Baselbe ötre emelte volna, de Tegelről ez nem lehetséges, így kénytelen volt megelégedni napi 3 frekvenciával. Németországi igazgatójuk kiemelte, hogy szerinte egy új 2012 nyári menetrend publikációja a jelen körülmények között teljesen felesleges, mert a további esetleges csúzsás csak bonyolítaná. Szerinte az új repülőteret meg kell nyitni amikor lehet, és a járataikat a lehetőség függvényében lépcsőzetesen fogják csak átcsoportosítani. Elhatározásukhoz bírják a Lufthansa és az Air Berlin egyetértését is.

A legkönnyebben a Skywork Airlines jött ki a problémából. Ők továbbra is Schönefeldről üzemelnek Bernbe napi két járattal és megvárják a repülőtér teljes befejezését, mely után a kapott árajánlat függvényében döntenek a folytatásról, vagy átköltözésről. Döntésük azért is előnyös, mert Tegelen a hazai zászlós fuvarozó és Air Berlin üzemelés miatt a komoly forgalmi káosz, mely előre borítékolható volt, máris bekövetkezett.

Külön fejezetet érdemel a Star Alliance tagok reakciója, akik teljesen értetlenül állnak az immáron második elmaradt repülőtérnyitás előtt. Korábban minden tájékoztatás és információ, valamint az előkészületek sora, arra mutatott, hogy financiális nehézségek nincsenek és Berlin Brandenburg időben megnyílik. A jelenlegi helyzet, mely nem kevés költségeket zúdított a fuvarozók nyakába, további problémákat okoz, hogy az elmaradt nyitás miatti többletköltségeket (több százmillió EUR) szándékukban áll a repülőtérre terhelni. A pénzügyi nehézségek sora immáron politikai probléma is, ahol sajnos szintén nem reménykednek egy rapid megoldásban és reálisnak tartják a jövő nyári nyitást, de addig még számtalan nehéz feladat megoldása hátra van.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.