Csúszó határidők a berlini reptéren

Mikor már minden légitársaság az átköltözés gyakorlati részleteit tervezte, hat héttel a nyitás előtt vált ismeretessé, hogy mégsem nyílik meg az új Berlin Brandenburgi repülőtér júniusban, és olyan jellegű beruházások hiányoznak még, amelyek várhatóan csak 2013 márciusára teszik lehetővé a nyitást.

Az eredetileg 2011 novemberéről idén júniusra tolt repülőtérnyitáshoz minden készen állt, a költözködésig bezárólag és természetesen az üzemelő légitársaságok a nagy forgalmú nyári menetrendre külön járatokat, sűrítő forgalmat és egy sokkal nagyobb volumenű charter tevékenységet terveztek be. A nyilvánvaló pénzügyi zavar sorozat legnagyobb vesztese a hazai fuvarozó Lufthansa volt. Lépcsőzetesen volt kénytelen az új menetrendjét törölni, kapacitását csökkenteni, ami a tegeli repülőtéren komoly forgalmi káoszt is eredményezett. Az új járatokra foglalt minden utasát ki kellett értesítenie, új járatszámmal, indulási idővel, a régi reptéri checkin time-al, egyenként kellett mindenkit értesíteni és újra kellett nyomtatni az összes E-Ticketet.

Nem járt jobban a svájci SWISS sem. Azonos problémával küszködve, utasainak figyelmét fel kellett hívnia arra sajnálatos tényre, hogy az on-line check-in, csak hosszabb várakozással oldható meg Tegelen.

Az Air Berlin szintén minden helyfoglalását visszaírta Tegelre és mivel az idő halad, de a harmadik 2013-as megnyitási dátumban már nem bíznak, így a téli menetrendjüket is Tegelre írják ki és a 2013-as nyári menetrend publikációját is halasztják, amennyire csak lehet.

Az Easy Jet napi járatszámát Baselbe ötre emelte volna, de Tegelről ez nem lehetséges, így kénytelen volt megelégedni napi 3 frekvenciával. Németországi igazgatójuk kiemelte, hogy szerinte egy új 2012 nyári menetrend publikációja a jelen körülmények között teljesen felesleges, mert a további esetleges csúzsás csak bonyolítaná. Szerinte az új repülőteret meg kell nyitni amikor lehet, és a járataikat a lehetőség függvényében lépcsőzetesen fogják csak átcsoportosítani. Elhatározásukhoz bírják a Lufthansa és az Air Berlin egyetértését is.

A legkönnyebben a Skywork Airlines jött ki a problémából. Ők továbbra is Schönefeldről üzemelnek Bernbe napi két járattal és megvárják a repülőtér teljes befejezését, mely után a kapott árajánlat függvényében döntenek a folytatásról, vagy átköltözésről. Döntésük azért is előnyös, mert Tegelen a hazai zászlós fuvarozó és Air Berlin üzemelés miatt a komoly forgalmi káosz, mely előre borítékolható volt, máris bekövetkezett.

Külön fejezetet érdemel a Star Alliance tagok reakciója, akik teljesen értetlenül állnak az immáron második elmaradt repülőtérnyitás előtt. Korábban minden tájékoztatás és információ, valamint az előkészületek sora, arra mutatott, hogy financiális nehézségek nincsenek és Berlin Brandenburg időben megnyílik. A jelenlegi helyzet, mely nem kevés költségeket zúdított a fuvarozók nyakába, további problémákat okoz, hogy az elmaradt nyitás miatti többletköltségeket (több százmillió EUR) szándékukban áll a repülőtérre terhelni. A pénzügyi nehézségek sora immáron politikai probléma is, ahol sajnos szintén nem reménykednek egy rapid megoldásban és reálisnak tartják a jövő nyári nyitást, de addig még számtalan nehéz feladat megoldása hátra van.


Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?