A hatezredik Airbust így a nyugat-európai EADS csoporthoz tartozó gyártó első gépének első berepülését követő 37. év 82. napján adják át. A kétszintes, több mint 800 utas szállítására képes repülő az összesen 58 darab A380-ast rendelő Emirates óriásgép-flottájának a 25. darabja lesz. Az Airbus Hamburg melletti üzemében készül. Az első Airbus - egy A300-as, amelyet a Toulouse-i üzemben gyártottak - 1972. október 28-án szállt fel először. Két évvel később aztán az Air France üzembe állította az akkor még csak 4 éves cég gyártmányait, amivel megkezdődött a nyugat-európai ipar egyik legfényesebb sikertörténete. A hetvenes években még nem ment jól az üzlet, volt olyan év is, amikor mindössze egy repülőt adott el a társaság, és az ezredik Airbus 19 év múlva, 1993-ban kelt el. Ezt követően egyre gyorsabb ütemben bővült a rendelésállomány: a kétezredik darabot 1999-ben adták el, a háromezredik pedig 2002-ben talált gazdára. A négyezres határt 2005-ben érte el a cég, és az ötezredik Airbust 2007. december 14-én vette át a megrendelő, a Quantas ausztrál légitársaság. Az Airbus 30 év alatt vált az iparág meghatározó, 50 százalék körüli részesedéssel rendelkező szereplőjévé és 2001 óta rendre maga mögé utasítja a legnagyobb riválist, az amerikai Boeinget. Tavaly minden korábbinál többet, összesen 498 Airbust szállítottak le a megrendelőknek, és a cég a legnagyobb európai multinacionális társasággá növekedett. Jelenleg 52 ezer embert foglalkoztat, és több mint 3500 repülőgép gyártására van megrendelése, ami azt jelenti, hogy a következő hét évre biztosított az alkalmazottak munkahelye - írta csütörtöki összeállításában a dpa német hírügynökség. (MTI)
Készül a hatezredik Airbus repülőgép
Hamarosan átadják a hatezredik Airbust. A történelmi légi jármű egy A380 típusú óriás lesz, a világ legnagyobb utasszállító repülőgép típusának egy példánya, amelyet a dubaji Emirates légitársaságnak szállítanak le a jövő héten hétfőn.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera
2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában
A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál
Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében
Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről
Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről
A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.

Új kompjárat Málta és Szicília között
Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta
A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.