Kevesebb vendég, okosabb marketing

Kevesebb foglalás, kevesebb vendég, kevesebb bevétel – a béke iparágában is egyre jobban érezni a globális gazdasági válság hatását. A Magyarországon most először induló turizmusmarketing szakirányú képzésen a szakma elismert képviselői tanítják meg, hogyan kerülhetünk ki nyertesen a válságból.

2008 novemberében a vendégéjszakák száma 7,1 százalékkal volt alacsonyabb Magyarországon, mint egy évvel korábban. A szobafoglaltság pedig mindössze 43 százalék volt, szemben az egy évvel ezelőtti 47,7%-kal. Sokan azzal válaszolnak erre, hogy elbocsátásokat jelentenek be, csökkentik a költségeket, elsőként a marketingbüdzsét megnyirbálva. Pedig a kevesebb kommunikáció eredménye csak még kevesebb bevétel lehet. Szem előtt kell tartani, hogy a válság időszakában is eredményeket produkáljon a vállalkozás. Nem feltétlenül arra van szükség, hogy a szolgáltatók több pénzt költsenek marketingre, de arra igen, hogy amit elköltenek azt okosabban tegyék. Másként, mint versenytársaik, felhasználva a 2009-ben ismert, nemzetközileg kipróbált módszereket. A Budapesten először induló turizmusmarketing szakirányú képzésen ezt ismerhetik meg a résztvevők: hogyan kommunikálhatnak másként, mint a versenytársak, hogyan is működik ezen a speciális területen a márkázás, hogyan lehetnek recesszióban is eredményesek.

"A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola évek óta nagy sikerrel indítja marketing szakirányú képzéseit: a public relations, a stratégiai marketing és a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (csr) mellé idén felsorakozott a turizmusmarketing program is. Az egy éves, szombati napokon tartott szakirányú képzést a piac legújabb kihívásaira ad frappáns választ. Olyan, Magyarországon csak itt oktatott tárgyak szerepelnek a kínálatban, mint a gerillamarketing a turizmusban, az arculattervezés és dizájn a vendéglátásban, vagy az ország-, régió és városmárkázás. Kiemelt része a programnak a turizmusmarketing esettanulmányok, melynek keretében a szakma igazi nagyágyúi tartanak előadásokat. Mindezt stratégiai szemléletben, hogy hosszútávon profitálhasson belőle minden turizmusban érintett vállalkozás, ahol alkalmazzák. Az oktatók között találhatóak a marketing és pr szakma elismert szakértői, speciális fogásokról beszél két Magyar Turizmus Zrt.-s ex-vezérigazgató, három aquapark vezető, utazási irodák igazgatói, sőt egy sikeres város polgármestere is." - mondta el Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc a képzés vezetője.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.