Kevesebb vendég, okosabb marketing

Kevesebb foglalás, kevesebb vendég, kevesebb bevétel – a béke iparágában is egyre jobban érezni a globális gazdasági válság hatását. A Magyarországon most először induló turizmusmarketing szakirányú képzésen a szakma elismert képviselői tanítják meg, hogyan kerülhetünk ki nyertesen a válságból.

2008 novemberében a vendégéjszakák száma 7,1 százalékkal volt alacsonyabb Magyarországon, mint egy évvel korábban. A szobafoglaltság pedig mindössze 43 százalék volt, szemben az egy évvel ezelőtti 47,7%-kal. Sokan azzal válaszolnak erre, hogy elbocsátásokat jelentenek be, csökkentik a költségeket, elsőként a marketingbüdzsét megnyirbálva. Pedig a kevesebb kommunikáció eredménye csak még kevesebb bevétel lehet. Szem előtt kell tartani, hogy a válság időszakában is eredményeket produkáljon a vállalkozás. Nem feltétlenül arra van szükség, hogy a szolgáltatók több pénzt költsenek marketingre, de arra igen, hogy amit elköltenek azt okosabban tegyék. Másként, mint versenytársaik, felhasználva a 2009-ben ismert, nemzetközileg kipróbált módszereket. A Budapesten először induló turizmusmarketing szakirányú képzésen ezt ismerhetik meg a résztvevők: hogyan kommunikálhatnak másként, mint a versenytársak, hogyan is működik ezen a speciális területen a márkázás, hogyan lehetnek recesszióban is eredményesek.

"A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola évek óta nagy sikerrel indítja marketing szakirányú képzéseit: a public relations, a stratégiai marketing és a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (csr) mellé idén felsorakozott a turizmusmarketing program is. Az egy éves, szombati napokon tartott szakirányú képzést a piac legújabb kihívásaira ad frappáns választ. Olyan, Magyarországon csak itt oktatott tárgyak szerepelnek a kínálatban, mint a gerillamarketing a turizmusban, az arculattervezés és dizájn a vendéglátásban, vagy az ország-, régió és városmárkázás. Kiemelt része a programnak a turizmusmarketing esettanulmányok, melynek keretében a szakma igazi nagyágyúi tartanak előadásokat. Mindezt stratégiai szemléletben, hogy hosszútávon profitálhasson belőle minden turizmusban érintett vállalkozás, ahol alkalmazzák. Az oktatók között találhatóak a marketing és pr szakma elismert szakértői, speciális fogásokról beszél két Magyar Turizmus Zrt.-s ex-vezérigazgató, három aquapark vezető, utazási irodák igazgatói, sőt egy sikeres város polgármestere is." - mondta el Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc a képzés vezetője.


Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.