Budapest a cseh zászlóvivő ötödik nemzetközi úti céljaként nyílt. Jelentőségét alátámasztja, hogy Párizs és Moszkva után a légitársaság legfontosabb járata. A naponta ötször közlekedő Prága-Budapest útvonalon az eltet 75 év során 2 millió utast szállított a CSA 20 ezer járaton - tájékoztatott Jiri Marek, a CSA kereskedelmi elnökhelyettese. A járatsűrűség tekintetében a budapesti járat túltesz a Prága-Brüsszel útvonalon.

A korábban a Malév kereskedelmi igazatójaként ismertté vált Jiri Marek arra a kérdésünkre, hogy a CSA utasforgalmában pozitív változásként jelent-e meg a Malév korábbi ráhordó járathálózatának kiesése, úgy reagált, hogy a CSA prágai központtal elsősorban a FÁK-államok és a nyugat közötti híd szerepét vállalja magára, mint a Balkán és a Nyugat közötti összekötő kapocsét. Szintén elmondta, hogy a budapesti járatok kihasználtsága igen jól alakul.
Mindenesetre a Malév leállta után teljesen új helyzet állt elő a Budapest-Prága útvonalon is - ismerte el a Vistától nemrég a CSA általános értékesítési ügynökéhez (GSA), az Aviareps-hez igazolt Tóth Attila igazgató. A napi öt járat - mint mondta - a CSA és Sky Team szövetségen belüli partnerei révén számos helyre biztosít csatlakozást. A CSA ügynök Aviareps célja, hogy azon pontokat, ahova Prágán keresztül kényelmes átszállással lehet eljutni, minél több viszonteladóval ismertesse meg.