Közlekedési káosz Moszkva és Szentpétervár között

Szemtanúk szerint vasárnapra 200 kilométer hosszúra nőtt a forgalmi dugó Oroszország egyik legfontosabb közlekedési főútvonalán, miközben ezt a közlekedésrendészet cáfolja és azt állítja, hogy a főként kamionokból álló sor nem több 55 kilométernél.

A Moszkvát Szentpétervárral összekötő autópályán pénteken, a sűrű havazás, majd az azt követő ónos eső miatt kialakult közlekedési káoszról a Rosszija 24 állami hírtelevízió Összeomlás az M10-esen címmel számolt be.

A televízió az Interfax hírügynökségre hivatkozik, amelynek egy kamionsofőr arra panaszkodott, hogy több kollégájával együtt már harmadik napja áll, vagy éppen araszol a Szentpétervár felé vezető sávban. Az ételük és az üzemanyag egyre fogy, nem látnak semmilyen segítséget, sokan közel vannak ahhoz, hogy az idegeik felmondják a szolgálatot.

A kamionsofőr elmondása szerint a gépjárművekkel arra haladók már a Moszkvától 70 kilométerre lévő Klin városnál találkoznak a forgalmi dugóval.

Tver városában önkéntesek élelmiszert és ivóvizet gyűjtenek a Moszkvából Szentpétervárra menet elakadt járművekben utazóknak.

A közlekedésrendészet sajtószolgálata cáfolta, hogy az M10-es autópályán 200 kilométerre dagadt volna a közlekedési dugó, sőt - szerintük - az lassan feloszlik.
Az állami televízió helyszíni tudósítója elmondta: egy kilométert nyolc óra alatt tettek meg Tver városnál, hogy kijussanak az autópályán rostokoló kamionosokhoz. Több száz gépjárműről van szó, és a gépkocsivezetők között pánikhangulat uralkodik - mondta a riporter.

A Finnországba tartó egyik kamionsofőr szerint az a legrosszabb, hogy semmilyen információjuk nincs, így azt sem tudják, hogy mikor indulhatnak tovább. A riporter elmondta: bár a rendkívüli helyzetek minisztériumának egységei melegkonyhát és melegedőket állítottak fel a Moszkva-Szentpétervár autópályán, de azokhoz sokan nem jutnak el.

Egy személygépkocsi vezetője arról számolt be: harmadik napja hiába próbálkozik azzal, hogy visszatérjen Szentpétervárra.

A Rosszija elnevezésű, M10-es jelzésű oroszországi fő közlekedési útvonalon pénteken előbb a havazás, majd az ónos eső nehezítette meg a közlekedést, mert az autópálya-felügyelet nem kezdte el idejében az úttest megtisztítását.

Forrás: MTI


MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.