Közvetlen járattal Belgrádba

Tanulságos volt az a tanulmányút, amelyet az Air Serbia magyarországi képviselete, az Aviareps és a Szerb Idegenforgalmi Hivatal szervezett a minap a szerb fővárosba, Belgrádba. Egyebek mellett azért, mert kiderült, mennyire keveset tudunk déli szomszédunkról.

Tulajdonképp két tanulmányútról beszélhetünk, az elsőn utazási irodák munkatársai, a másikon újságírók vettek részt. Rögtön az út elején fény derült arra, hogy a meghívottak többsége életében először jár a szerb fővárosban, és maximum a háború szó jut róla eszébe. Pedig, amint azt magunk is tapasztaltuk, Belgrád megér egy hétvégét, különösen most, hogy az Air Serbia (JU) március végén indult járata révén a hét minden napján eljuthatunk a szerb fővárosba, alig egyórás repülőúttal.

A csoportot kísérő Ásványi Ildikótól, az Aviareps munkatársától azt is megtudtuk, hogy a Balkán több nagyvárosába is kínál kényelmes átszállási lehetőséget és a versenyképes árakat a légitársaság. Ezen úti célok közé tartozik Szkopje, Tivat, Szarajevó, Athén, Thesszaloniki, Szófia, Várna és Podgorica, ahová autóval igencsak macerás eljutni, a Malév megszűnése óta pedig jó részük csak bécsi kitérővel volt elérhető.

Budapest és Belgrád között 66 üléses ATR72-es repülőgép közlekedik, a légitársaság flottájában 8 darab A319-es és 2 Airbus A320-as van még. Az Air Serbia repülőgépein kifejezetten nagy, 80-82 centiméteres az ülések közötti sortávolság, míg például a Germanwings és az Easyjet 73 centiméteres, a Wizzair 74 centis, a Pegasus 74-76 centis, a Ryanair 76 centis sortávval dolgozik.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Air Serbiában tavaly 49%-os tulajdonrészt vásárolt az Etihad Airways, míg a többségi tulajdon megmaradt a szerb állam kezében. Az Etihad már integrálta azon légitársaságok törzsutasprogramjait, amelyekben tulajdonrészt szerzett korábban, így Air Serbia-pontokat lehet gyűjteni Etihad-, Etihad Regional- és Air Seychelles-járatokon és még tucatnyi partner légitársaság járatain.

Belgrádból naponta két járat van Bécsbe, Athénba, Moszkvába és Abu Dhabiba. Az utóbbiba naponta egy Air Serbia-gép és egy Etihad-gép is közlekedik, a magyar utasok mindkettővel utazhatnak.

Az Air Serbia-Etihad code-share megállapodása a magyar piacon jelenleg csak bizonyos úti célokra vonatkozik, Abu Dhabi mellett konkrétan Kuvaitra, Muscatra és Seychellesre. Ugyanakkor érdemes ausztrál úti célok esetén is igénybe venni az Air Serbia belgrádi járatát, mivel speciális JU-tarifával foglalható Belgrádból Sydney, Perth, Melbourne és Brisbane. Sydney esetében ez az ár jobb, mint az Etihad ára.

Fontos tudni, hogy ebben az esetben külön jegyet kell venni a Budapest-Belgrád és a Belgrád-Sydney szakaszokra. Ha elég ügyes a check-ines kolléga, akkor a poggyászt fel tudja adni végig, sőt a beszállókártyát is ki tudja nyomtatni a Belgrád utána szakaszokra. Ha ez nem történik meg, a check-in Belgrádban a következő járatra a tranzit zónában is megoldható, ezért nem kell az utasnak kimennie a terminálba. Itt oldhatja meg a poggyász feladását is a BEGAUHSYD járatára is.

Belgrád látnivalóiról, a Kalemegdánról, az Ada Ciganliján található, 7,5 kilométer hosszú városi vízisport központról, a kék zászlós strandról, Zimonyról, a kiváló éttermekről és bárokról és a Karadordevic-dinasztiáról egy későbbi cikkünkben olvashatnak majd.


 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.
Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.