Közvetlen járattal Belgrádba

Tanulságos volt az a tanulmányút, amelyet az Air Serbia magyarországi képviselete, az Aviareps és a Szerb Idegenforgalmi Hivatal szervezett a minap a szerb fővárosba, Belgrádba. Egyebek mellett azért, mert kiderült, mennyire keveset tudunk déli szomszédunkról.

Tulajdonképp két tanulmányútról beszélhetünk, az elsőn utazási irodák munkatársai, a másikon újságírók vettek részt. Rögtön az út elején fény derült arra, hogy a meghívottak többsége életében először jár a szerb fővárosban, és maximum a háború szó jut róla eszébe. Pedig, amint azt magunk is tapasztaltuk, Belgrád megér egy hétvégét, különösen most, hogy az Air Serbia (JU) március végén indult járata révén a hét minden napján eljuthatunk a szerb fővárosba, alig egyórás repülőúttal.

A csoportot kísérő Ásványi Ildikótól, az Aviareps munkatársától azt is megtudtuk, hogy a Balkán több nagyvárosába is kínál kényelmes átszállási lehetőséget és a versenyképes árakat a légitársaság. Ezen úti célok közé tartozik Szkopje, Tivat, Szarajevó, Athén, Thesszaloniki, Szófia, Várna és Podgorica, ahová autóval igencsak macerás eljutni, a Malév megszűnése óta pedig jó részük csak bécsi kitérővel volt elérhető.

Budapest és Belgrád között 66 üléses ATR72-es repülőgép közlekedik, a légitársaság flottájában 8 darab A319-es és 2 Airbus A320-as van még. Az Air Serbia repülőgépein kifejezetten nagy, 80-82 centiméteres az ülések közötti sortávolság, míg például a Germanwings és az Easyjet 73 centiméteres, a Wizzair 74 centis, a Pegasus 74-76 centis, a Ryanair 76 centis sortávval dolgozik.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Air Serbiában tavaly 49%-os tulajdonrészt vásárolt az Etihad Airways, míg a többségi tulajdon megmaradt a szerb állam kezében. Az Etihad már integrálta azon légitársaságok törzsutasprogramjait, amelyekben tulajdonrészt szerzett korábban, így Air Serbia-pontokat lehet gyűjteni Etihad-, Etihad Regional- és Air Seychelles-járatokon és még tucatnyi partner légitársaság járatain.

Belgrádból naponta két járat van Bécsbe, Athénba, Moszkvába és Abu Dhabiba. Az utóbbiba naponta egy Air Serbia-gép és egy Etihad-gép is közlekedik, a magyar utasok mindkettővel utazhatnak.

Az Air Serbia-Etihad code-share megállapodása a magyar piacon jelenleg csak bizonyos úti célokra vonatkozik, Abu Dhabi mellett konkrétan Kuvaitra, Muscatra és Seychellesre. Ugyanakkor érdemes ausztrál úti célok esetén is igénybe venni az Air Serbia belgrádi járatát, mivel speciális JU-tarifával foglalható Belgrádból Sydney, Perth, Melbourne és Brisbane. Sydney esetében ez az ár jobb, mint az Etihad ára.

Fontos tudni, hogy ebben az esetben külön jegyet kell venni a Budapest-Belgrád és a Belgrád-Sydney szakaszokra. Ha elég ügyes a check-ines kolléga, akkor a poggyászt fel tudja adni végig, sőt a beszállókártyát is ki tudja nyomtatni a Belgrád utána szakaszokra. Ha ez nem történik meg, a check-in Belgrádban a következő járatra a tranzit zónában is megoldható, ezért nem kell az utasnak kimennie a terminálba. Itt oldhatja meg a poggyász feladását is a BEGAUHSYD járatára is.

Belgrád látnivalóiról, a Kalemegdánról, az Ada Ciganliján található, 7,5 kilométer hosszú városi vízisport központról, a kék zászlós strandról, Zimonyról, a kiváló éttermekről és bárokról és a Karadordevic-dinasztiáról egy későbbi cikkünkben olvashatnak majd.


Ideiglenes forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Ideiglenes forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.